سرمقاله

نقش گنگسترها در اقتصاد ایران! ‪/‬ محمدعلی وکیلی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • ایرانسل حامی دومین رویداد جامع معدن و صنایع معدنی
  • آمادگی ایرانسل برای همکاری با استارتاپ‌ها در حوزه هوش مصنوعی
  • برگزاری رویداد ایران‌هلث با حمایت همراه اول نمایشگاه بین‌المللی ایران هلث با حمایت همراه اول به عنوان نخستین اپراتور سلامت کشور، برگزار می‌شود.
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 15028  |  صفحه ۷ | ایران زمین  |  تاریخ: 11 شهریور 1402
    فرماندار فردیس خبر داد
    رشد سرانه‌ها در فردیس همزمان با هفته دولت
    فرماندار فردیس، تقویت زیرساخت ها و رشد سرانه‌ها را به عنوان نقطه هدف و اولویت برنامه‌هایش اعلام کرد و گفت: روند ارتقای زیرساخت‌ها و سرانه‌های آموزشی و درمانی ، خدماتی، حمل و نقل، آبرسانی و غیره مثبت بوده اما پیگیری‌ها در حوزه تعیین حریم شهرستان و انتزاع فردیس هنوز به نتیجه نرسیده‌ است. خداداد کاشفی، فرماندار فردیس، در آستانه هفته دولت در مورد اقدامات انجام شده در فردیس از ابتدای دوره خدمتش با شروع سال ۱۴۰۱ تا کنون، گفت: علیرغم همه محرومیت‌ها در شهرستان تلاش کردیم تا همه امور و عقب‌ماندگی‌ها را پیگیری کنیم.برخی از پیگیری‌ها نتیجه بخش بوده و برخی همچنان نیاز به پیگیری دارد. وی لازمه برنامه‌ریزی را شناسایی مشکلات ذکر کرد و افزود: با شناسایی و احصای نظام مسائل فردیس، مشخص شد این شهرستان در اغلب حوزه‌ها به ویژه سرانه‌های درمانی، آموزشی، ورزشی، خدماتی و غیره دچار کمبود شدید است. بنابراین تامین همه نیازها و کمبودها در اولویت قرار گرفت و ارتقای سرانه‌های مختلف در فردیس هدف‌گذاری شد.
    این مقام مسؤول با بیان اینکه عقب‌ماندگی شهرستان فردیس با روال عادی و بودجه شهرستانی و استانی قابل جبران نیست؛ بر لزوم همت جهادی و عزم همگانی مسوولان تاکید کرد و گفت: تلاش کردیم از طریق اعتبارات ملی و کشوری جبران کمبودها را پیگیری کنیم و از مدیران دستگاه‌ها هم همین امر را درخواست کردم. کمبودهای شهرستان به صورت حضوری در اغلب وزارتخانه‌ها پیگیری شد و نیازها و مشکلات شهرستان را در برنامه‌های مختلف، حضوری به اطلاع جناب رئیس جمهور رساندم. برخی پیگیری‌ها نتیجه بخش بوده و برخی همچنان در حال پیگیری است. فرماندار فردیس با اشاره به نبود حتی یک تخت بیمارستانی در شهرستان، بیان کرد: در حوزه درمان تنها بیمارستان فردیس پس از ۱۱ سال فقط ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و آنچه در اولین بازدید از بیمارستان دیدم، در مهلت زمانی تعیین شده، قابل اجرا نبود این امر به اطلاع استاندار رسید و با حمایت و پیگیری ایشان، بازدید‌های مکرر و برگزاری جلسات هفتگی، عملیات اجرایی پروژه بیمارستان‌فردیس سرعت گرفت.‌ برای تسریع در حل مشکلات نماینده‌ ویژه فرمانداری در بیمارستان فردیس مستقر شد و در نهایت در بهمن ۱۴۰۱ خوشبختانه پیگیری‌ها به ثمر نشست و بخش‌هایی از بیمارستان راه‌اندازی شد. وی به بیان مشکلات فردیس در محضر رئیس جمهور اشاره کرد و افزود: در زمان حضور آقای رئیس جمهور در مپنا گلایه کردم که مپنا در حوزه مسؤولیت اجتماعی هیچ کاری برای فردیس انجام نمی‌دهد. قرار شد زمین در اختیار مجموعه مپنا قراردهیم تا یک بیمارستان و یک مدرسه کار و دانش در شهرستان بسازد. کاشفی با بیان اینکه کمبود سرانه آموزشی از مهمترین مشکلات شهرستان است، گفت: با پیگیری از مراجع مختلف در سال گذشته ۷ مدرسه افتتاح و ۸ مدرسه کلنگ‌زنی شد که در حال ساخت است. امسال هم در هفته دولت ۵ مدرسه کلنگ‌زنی می‌شود.
    وی با اشاره به اینکه برخی وزارتخانه‌ها از محل مسوولیت اجتماعی می‌توانند در حوزه آموزشی هزینه‌ کنند، بیان کرد: ساخت مدرسه را از وزارت نفت پیگیری کردم. طی جلسه ای با معاون وزیر، قرار شد وزارت نفت از محل مسؤولیت اجتماعی ۱۰ مدرسه در فردیس احداث کند. قول داده‌اند که اگر زمین را تامین کنیم، این وعده اجرایی شود. تحقق این امر توسط دکتر عباسی نماینده البرز در مجلس شورای اسلامی هم پیگیری می‌شود.
    وی در ادامه با اشاره به ضعف زیرساخت‌ها در بخش مکان، سخت‌افزار و چارت اداریِ دستگاه‌های اجرایی، گفت: در حال حاضر ساختمان فرمانداری استیجاری است. اجاره ۸ دستگاه دولتی توسط شهرداری تامین می‌شود و ۲۰ دستگاه دولتی دیگر در فردیس مستاجرند.
    وی اضافه کرد: برای رفع این مشکل طی جلساتی با سازمان امور اداری استخدامی، طرح ویژه‌ای با عنوان حکمرانی اسلامی آماده شد.‌هدف اجرای این طرح چابک سازی در راستای انجام بهینه ماموریت است و نیروها بر اساس نیاز دستگاه‌ها به کارگیری می‌شود. در صورت اجرای این طرح جهشی در تقویت دستگاه‌های اجرایی در همه حوزه‌های سخت‌افزار، نرم‌افزار، نیروی انسانی و غیره اتفاق می‌افتد تا دستگاه‌ها بتوانند با ارائه خدمات شایسته، انتظارات مردم از حاکمیت را برآورده کنند.‌ طرح حکمرانی اسلامی در صورت ابلاغ به صورت پایلوت کشوری در فردیس اجرا می‌شود.
    کاشفی در بخش دیگری از سخنانش به مشکلات شهرستان در حوزه خدمات شهر و ترافیک اشاره و اظهار کرد: در این راستا ضمن بررسی موضوعات مختلف با شورا و شهرداری‌ها، پیگیری موضوع کنارگذر شرقی در دستور کار قرار گرفت و با دعوت از معاون وزیرراه و شهرسازی و مدیران کل استان در دستگاه‌های مرتبط، اعضای شورا و شهرداری فردیس، ضرورت اجرا و موانع موجود در این طرح بررسی شد.‌ وی اضافه کرد: در نتیجه بررسی‌ها مقررشد هر کدام از مسوولان رفع یکی از موانع را از طریق مسؤولان بالادستی و وزارتخانه مربوطه پیگیری کند که در نهایت منجر به تصویب این طرح شد. در صورت اجرای کنارگذرشرقی که به اتوبان همت و اتوبان تهران کرج متصل می‌شود، ضمن ایجاد دسترسی و مسیری جایگزین برای پل فردیس، حجم قابل توجهی از بار ترافیکی منطقه کاهش می‌یابد.
    فرماندار فردیس سهمیه قیر و سهمیه اتوبوس شهرستان را از جمله امور مورد پیگیری و نتیجه‌بخش برشمرد و گفت: امسال به دنبال این هستیم علاوه بر ۲۴ دستگاه اتوبوس که در سال گذشته مصوب شده بود، سهمیه ۳۵ اتوبوس دیگر را برای شهرستان بگیریم که شامل فردیس و مشکین دشت می‌شود. وی با تاکید بر اینکه ارتقای سرانه ورزشی شهرستان مورد پیگیری قرار دارد، افزود: در حوزه سرانه‌های ورزشی پیگیری از وزارتخانه صورت گرفت و وعده‌هایی داده شد اما با تغییر مسوول مربوطه، پیگیری‌ها بی نتیجه ماند و توفیق چندانی نداشتیم.‌ همچنان پیگیر این موضوع هستیم. در حوزه فرهنگی هم طی صحبتی با وزیر محترم ارشاد، قول ساخت یک فرهنگسرا در فردیس داده شد که هنوز اجرایی نشده است. کاشفی ضمن عذرخواهی از مردم برای مشکلات قطعی و افت فشار آب در مرداد ماه امسال، گفت: متاسفانه با توجه‌ به نبود زیرساخت‌های لازم متناسب با جمعیت در حوزه آبرسانی، با قطعی و افت فشار آب در برخی مناطق شهرستان مواجه شدیم. با توجه به اینکه تامین آب فردیس از منابع زیرزمینی است، از سال‌های گذشته طرح هایی برای دسترسی شهرستان به آب دو سد طالقان و امیر کبیر پیش‌بینی شده‌است.