سرمقاله

نقش گنگسترها در اقتصاد ایران! ‪/‬ محمدعلی وکیلی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • آغاز عملیات اجرایی فیبرنوری ایرانسل در ۲۰ شهر جدید
  • سیفی: تامین مالی زنجیره تامین از بهترین ابزار‌ها برای مقابله با ناترازی بانک‌هاست
  • فراخوان جدید طرح پژوهانه همراه اول برای حمایت از پایان‌نامه‌ها و طرح‌های پژوهشی
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 15055  |  صفحه ۱۲ |   |  تاریخ: 11 شهریور 1402
    معرفی تسلا مدل ۳ جدید با افزایش برد و تغییرات داخلی و بیرونی
    نسخهٔ فیس‌لیفت تسلا مدل ۳ با تغییرات ظاهری، به‌روزرسانی‌های داخلی، بهبود آیرودینامیک و افزایش ۱۱ درصدی شعاع حرکتی معرفی شده است. شش سال پس از معرفی تسلا مدل ۳، این خودروی الکتریکی محبوب مورد به‌روزرسانی قرار گرفته است. مدل ۳ جدید علاوه بر طراحی بیرونی تازه، به‌روزرسانی‌هایی را در داخل و مجموعه‌ای از دیگر ارتقاءها را هم تجربه کرده است که برد خودرو را افزایش می‌دهند. در ظاهر، همان‌طور که از فیس‌لیفت‌های میان‌دوره‌ای انتظار می‌رود، بزرگ‌ترین تغییرات در نمای جلو و عقب صورت گرفته است.
    در جلوی خودرو شاهد چراغ‌های باریک‌تر با دی‌لایت هستیم که بالای سپری بروز شده با خطوط جدید و ورودی هوایی در پایین قرار گرفته‌اند. در عقب نیز چراغ‌های LED جدیدی به چشم می‌خورند. تسلا همچنین رینگ‌های ۱۸ و ۱۹ اینچی جدیدی را هم برای مدل ۳ در نظر گرفته است.
    به‌روزرسانی‌های داخلی سدان الکتریکی تسلا اما اهمیت بیشتری نسبت به تغییرات بیرونی دارند. در اینجا فلسفهٔ ساده‌گرایانه همچنان حفظ شده اما تسلا داشبورد جدیدی را طراحی کرده که به نورپردازی مجهز بوده و تا روی درها کشیده شده است. علاوه بر این، برای مدل ۳ رو دری‌های جدید و غربیلک فرمان جدیدی طراحی شده که دکمهٔ راهنماها را در خود جای داده است. این یعنی تسلا دسته‌راهنما را حذف و انتخاب‌گر دنده را هم به نمایشگر لمسی منتقل کرده که می‌تواند تصمیم بحث‌برانگیزی باشد.
    برای سرنشینان عقب یک نمایشگر لمسی ۸ اینچی در نظر گرفته شده که امکان کنترل سیستم تهویه و دسترسی به سرگرمی‌های مختلف را فراهم می‌کند. نمایشگر جلو هم از ۱۵ اینچی به ۱۵.۴ اینچی افزایش پیدا کرده و حالا حاشیه باریک‌تری دارد. در همین حال، خریداران امکان سفارش سیستم صوتی بهبودیافته با ۱۷ بلندگو را خواهند داشت. بهبود صندلی‌ها، اضافه شدن تهویه به صندلی‌های جلو و افزایش ظرفیت صندوق بار از ۵۶۱ به ۵۹۴ لیتر هم از دیگر اصلاحات داخلی این سدان الکتریکی هستند.
    تسلا هنوز مشخصات مدل ۳ فیس‌لیفت را برای بازار ایالات‌متحده منتشر نکرده اما میدانیم که برد آن در اروپا ۱۱ تا ۱۲ درصد افزایش پیدا کرده است. این یعنی برد نسخهٔ پایه محرک عقب استاندارد طبق معیارهای WLTP به ۵۵۵ کیلومتر می‌رسد درحالی‌که این عدد برای نسخهٔ دوربرد ۶۷۷ کیلومتر خواهد بود. نسخهٔ برد استاندارد ظرف ۶.۱ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و نسخهٔ دو موتوره این کار را در ۴.۴ ثانیه انجام می‌دهد. تسلا فعلاً مشخصات نسخهٔ فیس‌لیفت مدل ۳ پرفورمنس را اعلام نکرده است.
    هنوز مشخص نیست که تسلا برای افزایش برد مدل ۳ در باطری‌ها تغییری ایجاد کرده یا نه ولی میدانیم که ضریب درگ از ۰.۲۳ به ۰.۲۱۹ کاهش پیدا کرده که بدون شک به افزایش شعاع حرکتی خودرو کمک می‌کند.