سرمقاله

برنامه توسعه یا فقط انشاء؟ ‪/‬ پیمان مولوی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • همکاری همراه اول و شرکت انتقال گاز ایران باهدف بهبود خدمات مخابراتی و هوشمندسازی زنجیره ارزش
  • آغاز دور جدید حراج شماره‌های رند همراه اول
  • حضور همراه اول در برگزاری نمایشگاه بین‌المللی اینوتکس 2024
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 15181  |  صفحه ۷ | ایران زمین  |  تاریخ: 13 شهریور 1402
    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اعلام کرد
    جابجایی ۲۳ هزار و ۶۵۵ زائر از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی آذربایجان شرقی به مرزهای کشور
    آذربایجان شرقی - فلاح: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان آذربایجان‌شرقی گفت: ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر استان آذربایجان شرقی ۲۳ هزار و ۶۵۵ زائر حسینی را جا به جا کرد.
    اورجعلی علیزاده با اشاره به آغاز طرح اعزام زائران اربعین حسینی از ۲۷ مرداد به مرزهای کشور، افزود: از زمان آغاز طرح اعزام زائران تا ۱۰ شهریور، ۲۳ هزار و ۶۵۵ زائر استان از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی استان به مرزهای کشور جابجا شدند.
    علیزاده با بیان اینکه ناوگان حمل و نقل عمومی استان این زائران را به مرزهای مهران در استان ایلام، تمرچین در استان آذربایجان غربی و خسروی در استان کرمانشاه انتقال داده است، افزود: این تعداد زائر با ۷۳۰ سرویس اتوبوس به این مرزها انتقال یافته اند.
    وی با اشاره به اینکه جابجایی زائران حسینی تا ۲۵ شهریور ادامه دارد، اظهار کرد: برای جابجایی زائران حسینی ۳۵۰ دستگاه اتوبوس از ناوگان حمل و نقل عمومی مسافری استان اختصاص یافته است.
    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: پیش بینی می شود ۳۰ تا ۳۵ هزار زائر حسینی از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی استان به مرزهای کشور اعزام شوند.
    علیزاده، با بیان اینکه اوج زمان رفت زائران حسینی ۸ تا ۱۲ شهریور است، اضافه کرد: با توجه به اینکه جابجایی زائران حسینی در مسیر رفت در طول زمان حدود ۱۹ روز انجام می شود مشکلی در جابجایی آن ها بروز نمی کند.
    وی یادآور شد: با توجه به اینکه زائران حسینی زمان بازگشت خود را به سه روز بعد از اربعین موکول می کنند، ناوگان حمل و نقل عمومی برای جابجایی آن ها با کمبود اتوبوس مواجه می شود.
    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: مرز تمرچین با حدود ۲۸۰ کیلومتر مسافت با این استان، نزدیکترین مرز برای جابجایی زائران بوده ولی طول مسافت تا مرز مهران حدود ۹۰۰ کیلومتر است که اگر مرز تمرچین برای جابجایی زائران حسینی استان در نظر گرفته شود، روند جابجایی زائران زودتر انجام می شود. وی ادامه داد: اکیپی از همکاران این اداره کل به سرپرستی معاون حمل و نقل اداره کل در پایانه مرزی مهران برای تسهیل روند خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی مستقر شده اند.
    علیزاده، افزود: همچنین به منظور کمک به روند جابجایی زائران حسینی، ۲۱ دستگاه ماشین آلات اداره کل شامل ۱۰ دستگاه خودرو سبک و ۱۱ دستگاه خودرو سنگین در مرز مهران مستقر شده و در حال خدمت رسانی به این روند هستند.