سرمقاله

برنامه توسعه یا فقط انشاء؟ ‪/‬ پیمان مولوی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • فراخوان ایرانسل برای حمایت از طرح‌های پژوهشی دانشگاهی
  • برگزاری دوازدهمین كارگاه بین‌المللی تئوری اطلاعات و مخابرات با حمایت همراه اول
  • اعلام تعرفه‌های تخفیفی ایرانسل ویژه حج
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 15204  |  صفحه ۱۱ | ایران و جهان  |  تاریخ: 13 شهریور 1402
    هشدار دوباره روسیه به ناتو
    معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد گفت، رویارویی نظامی در اوکراین به مرحله‌ای رسیده که به راحتی می‌تواند یک درگیری تمام عیار را میان روسیه و ناتو ایجاد کند.
    به گزارش راشا تودی، دیمیتری پولیانسکی، معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در پاسخ به پرسش‌هایی مطرح‌شده در شبکه اجتماعی «ایکس» گفت: ما بارها هشدار داده‌ایم که موقعیت بسیار خطرناک است و خطر بزرگی نسبت به درگیری مستقیم میان روسیه و ناتو وجود دارد. ائتلاف تحت رهبری ایالات متحده از هر طریق ممکنی بجز استقرار مستقیم نیروها، اوکراین را حمایت می‌کند.
    او بدون اشاره به مثال خاصی تصریح کرد: مسکو شاهد حضور برخی از آموزش‌دهندگان و مزدوران در اوکراین است. برخی پیام‌های عجیب درباره مرگ افسران و ژنرال‌های ناتو شک و شبهاتی را برمی‌انگیزد. ما این موضوع را که متخصصان ناتو در حال شرکت در برخی اقدامات مربوطه در اوکراین هستند، نمی‌توانیم رد کنیم.
    پولیانسکی ضمن اشاره به وضعیت فعلی و تسلیحات غربی تاکید کرد: وضعیت کنونی برای ارتش اوکراین بسیار بد است و کمک‌های غربی تنها رستگاری آن‌ها می‌باشد. بسیاری از مردم در آمریکا و جاهای دیگر شروع به درک این قضیه می‌کنند که رژیم کی‌یف در حال شکست است.
    وی در پایان مجددا هشدار داد: هرچیزی ممکن است رخ دهد. در بحبوحه چنین درگیری شدید نیابتی میان روسیه و ناتو، هر چیزی محتمل است.
    حامیان غربی اوکراین بارها گفته‌اند که در درگیری روسیه-اوکراین مستقیما شرکت نمی‌کنند و هیچ نقش مستقیمی ندارند اما روسیه با اشاره به کمک‌های میلیاردی این کشورهای غربی از جمله آمریکا تاکید کرده که چنین اقدامی به منزله مداخله مستقیم در این درگیری می‌باشد.