سرمقاله

تغییر در آرایش سیاسی رقیبان / جلال خوش چهره

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • آمادگی ایرانسل برای همکاری با استارتاپ‌ها در حوزه هوش مصنوعی
  • برگزاری رویداد ایران‌هلث با حمایت همراه اول نمایشگاه بین‌المللی ایران هلث با حمایت همراه اول به عنوان نخستین اپراتور سلامت کشور، برگزار می‌شود.
  • اعلام بسته تخفیفی ایرانسل ویژه روز جهانی ارتباطات
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 15214  |  صفحه ۱  |  تاریخ: 14 شهریور 1402
    ترقی:
    اصولگراها با ۵ لیست وارد انتخابات می‌شوند
    عضو حزب موتلفه با تاکید براینکه سهم خواهی سهم مهلک در ائتلاف‌های انتخاباتی است، می‌گوید: به نظر می‌رسد اصولگراها در این دوره ۵ لیست ارائه می دهند.
    «تعدد لیست‌ها به معنای سهم‌خواهی است»؛ این گزاره‌ای است که از سوی حمیدرضا ترقی از اعضای شورای مرکزی حزب موتلفه، در بحبوبه گعده‌های انتخاباتیِ اصولگرایان برای مجلس ۱۴۰۳ مطرح شده است. او بر این باور است که ظهور جبهه‌ها، جریانات و گروه‌های مختلف می‌توانند از یک سو در تکمیل و اصلاح گفتمان جریان انقلاب کمک‌کننده و از سوی دیگر در حل مسائل مختلف کشور، راه‌حل‌های مفیدی ارائه کنند.
    ترقی، ضمن انتقاد از برخی گروه‌های درون جریانی اصولگرا که به دنبال سهم بیشتر در انتخابات‌ها هستند و افراد مورد نظر خود را با فشارهای سیاسی وارد لیست نهایی می‌کنند، اذعان می‌کند که بسیاری از افرادی که در لیست‌ها قرار می گیرند تاکنون کسانی بودند که هیچ شاخصه برتری نسبت به افراد دیگر داشتند و نه طبق آن شاخص ها و معیارها، اولویت و نمره بیشتری نسبت به بقیه داشتند بنابراین این مسائل ائتلاف را از آن نتیجه ای که همه مطالبه می کنند دور کنند.
    این عضو حزب موتلفه به ایجاد تشکل‌های مختلف به ویژه جدا شدن برخی طیف‌های تندروی اصولگرا اشاره می‌کند و می‌گوید تشکیل جریانات مختلف ایرادی ندارد اما اگر به قصد حل مشکلات کشور باشد نه فریب مردم!
    او در گفت وگو با خبرآنلاین به برنامه‌های انتخاباتیِ حزب متبوعش و سهم‌خواهی برخی جریان‌های سیاسی درون جریانی اصولگرا و … اشاره کرد.
    ترقی به خبرآنلاین می‌گوید: به نظر می‌رسد اصولگراها در این دوره ۵ لیست ارائه می‌دهند. به هر حال تعدد لیست‌ها به معنای سهم‌خواهی است وقتی لیست های جداگانه ارائه می شود به این معناست که آن گروه سهم خود را به دست نیاورده است. به نظر من ارائه لیست‌ها متعدد نه تنها آسیب زاست بلکه سمّ مهلکی برای کشور است هرچند جریانات انقلاب منسجم‌تر حرکت کنند موفقیت بیشتری به دست خواهند آورد.
    وی می افزاید: در حال حاضر حدود ۱۰ گفتمان در شرایط کنونی در حال رقابت در انتخابات هستند و این ۱۰ گفتمان هرکدام با یکدیگر تفاوت هایی دارند ممکن است اشتراک داشته باشند اما تفاوت هایی در نوع نگاهشان به جامعه، حکمرانی و اداره کشور و حل مسائل وجود دارد و این نگاه‌ها برای مردم محسوس شده و این موضوع موجب شده که مردم با دقت بیشتری در انتخاب خود وارد عمل شوند.
    بنابراین ایرادی ندارد که این گفتمان های متعدد، آزمون خود را که ببینند مردم تا چه حد به قدرت حل مسائل از سوی آنان اطمینان پیدا می کنند انجام دهند. ما نباید نسبت به راه حل های مختلفی در ارتباط با حل مسائل کشور که در قالب گفتمان های متعدد از درون انقلاب مطرح می شود دغدغه و نگرانی داشته باشیم.
    اگر گفتمانی بتواند برای مشکلات کشور، راه حل مناسب و مطلوب مردم ارائه دهد مردم می توانند به آن رأی دهند بحثی در این باره وجود ندارد اصل اساسی ما در انتخابات ها باید این موضوع باشد که منتخبین مردم در جهت حل مشکلات مردم، توفیق بیشتری پیدا کنند این مسئله موجب افزایش رضایتمندی مردم و افزایش سرمایه اجتماعی نظام و انقلاب خواهد شد بنابراین اینها ضرر ندارد مگر اینکه کسانی بخواهند مردم را فریب دهند و وعده ها و راه حل های غیرواقعی، غیر قابل پیاده شدن و اجرایی شدن را مطرح کند که نتواند از طریق راه های قانونی آنها را اجرا کند. مردم هم احساس کنند رأی شأن به هدر رفته و کشور دچار چالش شود.