سرمقاله

نحوه برخورد با جامعه اعتراضی‌! ‪/‬ محمدعلی وکیلی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • آغاز عملیات اجرایی فیبرنوری ایرانسل در ۲۰ شهر جدید
  • سیفی: تامین مالی زنجیره تامین از بهترین ابزار‌ها برای مقابله با ناترازی بانک‌هاست
  • فراخوان جدید طرح پژوهانه همراه اول برای حمایت از پایان‌نامه‌ها و طرح‌های پژوهشی
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 1523  |  صفحه ۶ | حوادث  |  تاریخ: 26 آذر 1401
    هشدارها و تعطیلی ها ادامه دارد
    ادامه هوای آلوده تا اواسط هفته
    رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا وضعیت جوی استان‌های کشور طی پنج روز آینده را تشریح کرد.
    صادق ضیائیان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: جمعه (۲۵ آذرماه) در شرق استان‌های لرستان و خوزستان، جنوب همدان و مرکزی، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال بوشهر، غرب فارس، برخی مناطق اصفهان، یزد، سمنان و شرق تهران و همچنین در برخی نقاط آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و در سواحل شمالی ابرناکی و بارش پراکنده رخ می‌دهد.
    وی با بیان اینکه شنبه (۲۶ آذرماه) با نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر بارندگی در گیلان، مازندران و گلستان افزایش می‌یابد و غرب دریای خزر مواج است، گفت: همچنین در شمال شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس و کرمان، برخی مناطق اصفهان، یزد، سمنان و ارتفاعات تهران بارش باران و در ارتفاعات برف انتظار می‌رود.
    به گفته رئیس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، یکشنبه در مرکز، شرق و جنوب شرق کشور وزش باد و ابرناکی و در ارتفاعات رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود.
    ضیائیان افزود: دوشنبه (۲۸ آذرماه) فقط در جنوب شرق کشور وزش باد پدیده غالب است و در سایر مناطق کشور جو آرام و پایدار است.
    وی با بیان اینکه سه‌شنبه (۲۹ آذرماه) در شمال غرب و غرب کشور ابرناکی و بارش پراکنده رخ می‌دهد یادآور شد: به تدریج از اوایل شب در شرق اردبیل و گیلان نیز ابرناکی، کاهش دما و بارش انتظار می‌رود و در سایر مناطق کشور جوی آرام و پایدار حاکم می‌شود.
    بنابر اظهارات رئیس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، تا اواسط هفته آینده در شهرهای صنعتی و پرجمعیت آلودگی هوا ادامه خواهد داشت و در روزهای شنبه و یکشنبه خلیج فارس مواج است.
    ضیائیان درباره وضعیت جوی استان تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا ۲۶ آذر ماه ابری با احتمال بارش پراکنده با حداقل دمای ۶ و حداکثر دمای ۱۴ درجه سانتیگراد و در روز یکشنبه ۲۷ آذر ماه صاف تا کمی ابری همراه با غبار صبحگاهی با حداقل دمای ۶ و حداکثر دمای ۱۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
    ضیائیان در پایان گفت: طی روزهای ۲۵ و ۲۶ آذرماه بندرعباس با دمای ۲۹ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و طی روز ۲۵ آذرماه شهرکرد با دمای ۳- درجه سانتیگراد و ۲۶ آذر کرمان با دمای ۲- درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان کشور است.
    ادامه آلودگی هوای تهران
    اداره کل هواشناسی استان تهران، وضعیت جوی این استان طی پنج روز آینده را با آسمانی کمی ابری تا نیمه ابری و در مناطق پر تردد شهری با توجه به پایداری نسبی جو و عدم وزش باد قابل ملاحظه، همراه با تداوم آلودگی هوا پیش‌بینی کرد.
    به گزارش ایسنا، بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی و پیش‌یابی مدل‌های عددی وضعیت جوی استان طی پنج روز آینده، آسمانی کمی ابری تا نیمه ابری و در مناطق پر تردد شهری با توجه به پایداری نسبی جو و عدم وزش باد قابل ملاحظه، ادامه شرایط آلودگی هوا پیش‌بینی می‌شود.
    از روز شنبه (۲۶ آذرماه) تا صبح یکشنبه (۲۷ آذرماه) با گذر سامانه بارشی نسبتاً ضعیف، افزایش نسبی وزش باد و کاهش موقتی آلاینده‌های جوی مورد انتظار است. همچنین با فعالیت این سامانه بارشی طی این مدت افزایش ابرناکی در نیمه شمالی استان بارش‌های پراکنده و در ارتفاعات بارش برف، باران و مه پیش‌بینی می‌شود.
    براساس این گزارش، آسمان تهران روز ۲۶ آذرماه نیمه ابری و غبار محلی گاهی افزایش ابر و وزش باد ملایم و احتمال بارش پراکنده با حداقل دمای ۶ و حداکثر دمای ۱۳ درجه سانتی‌گراد و در روز یکشنبه (۲۷ آذرماه) کمی ابری تا نیمه ابری همراه با غبار محلی با حداقل دمای ۵ و حداکثر دمای ۱۲ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.
    براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه آبعلی با کمینه دمای ۲- درجه سانتی‌گراد سردترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.
    از تردد غیرضروری پرهیز کنید
    اداره کل هواشناسی استان تهران باتوجه به کاهش کیفیت و آلودگی هوا، کاهش تردد غیرضروری و پرهیز از حرکات ورزشی در فضای باز را توصیه کرد.
    به گزارش ایسنا، اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار آلودگی سطح زرد و با اشاره به تداوم پایداری نسبی جو، کاهش کیفیت و آلودگی هوا از روز شنبه (۲۶ آذرماه) تا روز چهارشنبه (۳۰ آذرماه) آورده است: پایداری نسبی جو، عدم وزش باد قابل ملاحظه و افزایش غلظت آلاینده‌های جوی (به ویژه 2.5 pm) در تهران، اسلامشهر، بهارستان، پاکدشت، پیشوا، قدس، ری، شمیرانات، شهریار، رباط کریم، قرچک، ملارد و ورامین پیش‌بینی می‌شود.
    از این رو کاهش کیفیت هوا تا حد ناسالم برای گروه‌های حساس و درصورت عدم کنترل منابع آلاینده‌ها در بعضی ساعات در حد ناسالم برای تمام گروه‌ها پیش‌بینی می‌شود؛ در همین راستا اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به کاهش تردد غیرضروری و پرهیز از حرکات ورزشی در فضای باز به ویژه سالمندان، کودکان و افراد با سابقه بیماری‌های قلبی و تنفسی، کاهش تردد خودروها و کنترل فعالیت واحدهای صنعتی توصیه کرده است.
    به گزارش ایسنا، هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتواند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.