صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • رئیس اتاق ایران و عراق: توسعه برات الکترونیک و ابزارهای نوین تامین مالی، هزینه تولید را کاهش می‌دهد
  • همکاری همراه اول و شرکت انتقال گاز ایران باهدف بهبود خدمات مخابراتی و هوشمندسازی زنجیره ارزش
  • آغاز دور جدید حراج شماره‌های رند همراه اول
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 15434  |  صفحه ۲ | سیاست روز  |  تاریخ: 20 شهریور 1402
    تحلیل نایب‌رئیس اول کمیسیون امنیت ملی مجلس از تحرکات قفقاز
    ابراهیم عزیزی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید دارد که اختلافات منطقه قفقاز باید از طریق دیپلماسی رفع شود. ابراهیم عزیزی در خصوص تاکید ایران در مخالفت با هرگونه تغییر ژئوپلیتیک در منطقه قفقاز، گفت: بدون شک مسئله اختلافات در منطقه قفقاز باید از طریق دیپلماسی و رایزنی‌های سیاسی حل و فصل شود؛ زیرا درگیری‌های نظامی و … صرفا موجب از بین رفتن مردم بی‌گناه و بروز تنش و ناامنی در منطقه می‌شود.
    به نقل از دفتر نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، عزیزی با اشاره به اینکه برخی بدخواهان کشورهای همسایه درصدد ایجاد تغییر جغرافیای منطقه و کریدورهای جدید ارتباطی هستند، اظهار کرد: دشمنانی مانند رژیم غاصب صهیونیستی می‌خواهند با تنش آفرینی میان کشورهای همسایه به اهداف خود از جمله موارد مذکور دست یابند که این امر به ضرر ملت‌های منطقه است.
    وی با تاکید بر اینکه مقامات کشورهای قفقاز نباید در تله صهیونیست‌ها و برخی همپیمانان فرامنطقه‌ای آنان بیفتند، ادامه داد: قطعا سازوکار منطقه‌ای برای رفع اختلاف نظرها وجود دارد که نشست ۳+۳ مصداق بارز آن تلقی می‌شود؛ خوشبختانه در این نشست‌ها مسائل سیاسی، تجاری، اقتصادی و … مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
    این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: قطعا کشورهای منطقه اجازه نخواهند داد که غربی‌ها با هدف مداخله‌گری در موضوع قفقاز وارد شوند، زیرا آن‌ها بدنبال تغییر ژئوپلیتیک و اغراض سیاسی هستند.
    نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه تهران نقش آفرینی خوبی در نشست ۳+۳ داشت، افزود: امیدواریم در آینده‌ای نزدیک شاهد رفع خصومت‌ها در میان همسایگان باشیم، زیرا کشورهای منطقه دارای فرهنگ، مذهب و تاریخ مشترک هستند و سرنوشت منطقه به نوع دیدگاه و صلح طلبی آنان گره خورده است.