صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • همکاری همراه اول و شرکت انتقال گاز ایران باهدف بهبود خدمات مخابراتی و هوشمندسازی زنجیره ارزش
  • آغاز دور جدید حراج شماره‌های رند همراه اول
  • حضور همراه اول در برگزاری نمایشگاه بین‌المللی اینوتکس 2024
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 15438  |  صفحه ۳ | جامعه  |  تاریخ: 20 شهریور 1402
    رئیس جمعیت هلال احمر اعلام کرد
    افزایش ایمنی و سلامت زائران در اربعین ۱۴۰۲
    رئیس جمعیت هلال احمر کشورمان با تشریح گزارشی از اقدامات انجام شده از سوی این جمعیت در ماموریت اربعین ۱۴۰۲، اعلام کرد که راهپیمایی امسال علیرغم افزایش شمار زائران در وضعیت ایمنی و سلامت بهتری در مقایسه با سال‌های قبل برگزار شده است.
    به گزارش ایسنا، راهپیمایی اربعین ۱۴۰۲ درحالی برگزار شد که شمار زائران ایرانی حاضر در این گردهمایی عظیم رکورد چشمگیری برجای گذاشت و بیش از چهار میلیون نفر در آن شرکت کرده و به زیارت عتبات رفتند، در عین حال آمارهایی که تاکنون منتشر شده حاکی از آن است که راهپیمایی امسال علیرغم افزایش شمار زائران در ایمنی بیشتری برگزار شده و خدمات ارائه شده از سوی دستگاه‌های مختلف نیز کیفیت و کمیت بالاتری در مقایسه با سال‌های قبل داشته است.
    در میان دستگاه‌های مختلفی که در برگزاری راهپیمایی اربعین ۱۴۰۲ دارای مسئولیت بودند، جمعیت هلال احمر از مهم‌ترین این دستگاه‌ها بود. این جمعیت در داخل کشورمان در کنار دیگر دستگاه‌ها به اجرای طرح ویژه اربعین پرداخت و علاوه بر آن در خاک کشور عراق نیز به عنوان تنها ارگان ایرانی حضور داشت و به ارائه خدمات امدادی و درمانی به زائران پرداخت. خدماتی که شمار آن در داخل و خارج از کشور از سه میلیون و ۶۰۰ هزار خدمات امدادی و درمانی فراتر رفته است.
    هلال احمر در ماموریت اربعین ۱۴۰۲ چه کرد؟
    دکتر پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر کشورمان در گفت‌وگو با ایسنا به تشریح اقدامات این جمعیت در راهپیمایی اربعین امسال و تفاوت خدمات ارائه شده از سوی این جمعیت در مقایسه با سال‌های قبل پرداخته است.
    رئیس جمعیت هلال احمر کشورمان با بیان اینکه طرح سلامت و امداد و نجات اربعین ۱۴۰۲ از سوی جمعیت هلال‌احمر رسما از تاریخ ۲۷ مرداد ماه امسال برابر با اول ماه صفر آغاز شده و  تا ۱۷ شهریورماه امسال برابر با ۲۲ ماه صفر ادامه داشت، گفت:  البته آمادگی جمعیت هلال احمر تا پایان ماه صفر نیز تداوم خواهد یافت و خدمات این جمعیت در کشور عراق به زائران ارائه می‌شود. همزمان با اجرای این طرح، طرح‌های ویژه هلال احمر در مشهد و محورهای منتهی به خراسان رضوی نیز به مناسب سالگرد شهادت امام رضا(ع) نیز اجرا می‌شود.کولیوند درباره ظرفیت‌های به‌کارگیری شده اعم از امکانات، منابع انسانی و تجهیزات امدادی فعال طرح اربعین ۱۴۰۲ در داخل کشور گفت: در داخل کشورمان ۱۳۳۱ مرکز و پایگاه عملیاتی امداد و نجات درآماده‌باش کامل قرار داشتند. همچنین ۱۸ مرکز امداد هوایی با ۱۸ فروند بالگرد نیز برای انجام ماموریت‌های پشتیبانی در آماده‌باش کامل قرار داشتند.  
    وی با بیان اینکه ۱۵ قرارگاه مرزی شامل ۹ قرارگاه درون مرزی و شش قرارگاه برون مرزی در طول اجرای طرح ویژه اربعین ۱۴۰۲ از سوی جمعیت هلال احمر ایجاد شد، اظهارکرد: همچنین ۱۸۶ پست موقت و سیار نیز در داخل ایران و در کشور عراق برپا شد.
    رئیس جمعیت هلال احمر کشورمان از مشارکت بیش از ۲۲ هزار نیروی تخصصی کادر و داوطلب جمعیت هلال احمر در ماموریت اربعین ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: در طرح امسال ۵۴۸۶ دستگاه خودروی عملیاتی به کار گرفته شد. همچنین حدود ۱۴۰ دستگاه خودروی کاپوتاژ شده شامل ۳۳دستگاه تریلی، ۹دستگاه کامیونت ایسوزو برای حمل داروها، ۱۰دستگاه خودرو فرماندهی، ۸۰دستگاه آمبولانس و شش دستگاه اتوبوس آمبولانس نیز در کشور عراق به کار گرفته شد.