صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام تعرفه‌های تخفیفی ایرانسل ویژه حج
  • آغاز نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور ایرانسل
  • گام بلند برای جهش تولید با برات الکترونیک/ سککوک ابزار موثر زنجیره تامین مالی
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 15510  |  صفحه ۲ | سیاست روز  |  تاریخ: 21 شهریور 1402
    همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اجرایی شود
    نماینده دماوند در مجلس شورای اسلامی بر لزوم تسریع در اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و حمایت عملی، جدی، معنوی و مادی از نیروی انتظامی تاکید کرد. احمد رسولی نژاد در جلسه علنی دیروز در نطق میان دستور خود با تاکید بر لزوم تسریع در اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان گفت: از ابتدای سال جاری سربازان نیروی انتظامی مظلومانه به شهادت رسیدند که لازم است وزیر کشور به مجلس گزارش دهد؛  باید از پلیس مقتدر و قانونمند حمایت کنیم که متاسفانه در طول یک سال گذشته اظهارات برخی از مقامات در قوای قضاییه و مجریه و معدود نمایندگان مجلس مناسب نبود و باید در مواضع خود تجدید نظر کنند.
    وی با تاکید بر اینکه باید قوای سه گانه حمایت عملی، جدی، معنوی و مادی از نیروی انتظامی کنند، افزود: عدم اجرای تعهدات ارزی توسط بانک مرکزی باعث تعطیلی تعدادی از کارخانجات شده که از جمله آن تعطیلی یکی از بزرگترین کارخانجات شرق استان تهران ۵۰۰ کارگر است. وزارت صمت و سخنگوی دولت در کنار ارائه آمار از کارخانجات راه‌اندازی شده، آماری هم از صنایع تعطیل شده بدهند.
    رسولی نژاد همچنین گفت: به سربازی مقام معظم رهبری افتخار می‌کنم؛ مواضع اینجانب در طول ۴۰ سال گذشته در مسئولیت‌های متعدد در سه قوه موید این موضوع است. آقا در یکی از فرمایشاتشان، قریب به این مضمون فرمودند که بیان نقطه نظرات کارشناسی به معنای مخالفت با ولایت فقیه و رهبری نیست.
    وی افزود: علاوه بر سابقه ۱۶ سال نمایندگی مجلس در مقطع کارشناسی در رشته حقوق و مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا در رشته حقوق عمومی تحصیل کرده‌ و سابقه تدریس درس قانون اساسی در دانشگاه دارم؛ در دو الی سه نطق از جمله در فروردین ماه سال ۱۴۰۲ گفتم که رویه مجمع تشخیص مصلحت درباره برخی مصوبات مجلس در این دوره از جمله واردات خودرو، امنیت غذایی، ساماندهی کارکنان شرکتی، قیر و بیمه کارگران ساختمانی خلاف اصل ۱۱۲ قانون اساسی است. مجمع در موارد اختلافی بین شورای نگهبان و مجلس حق ورود دارد نه اینکه یک قانونی را مجلس تصویب کند و شورای نگهبان آن را تایید و مجمع آن را رد کند.
    نماینده دماوند در محلس شورای اسلامی در پایان گفت: اگر مجمع نقطه نظراتی بر اساس اصل ۱۱۰ دارد برای شورای نگهبان ارسال کند نه اینکه راسا ورود کرده و مصوبات مجلس را رد کند. با مصوبات اخیر مجلس از جمله در خصوص قیر تمامی پروژه‌های سازمان راهداری متوقف می‌شود.