صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • آغاز به کار نخستین جشنواره فناورانه روابط‌عمومی کشور با حمایت همراه اول
  • رئیس اتاق ایران و عراق: توسعه برات الکترونیک و ابزارهای نوین تامین مالی، هزینه تولید را کاهش می‌دهد
  • همکاری همراه اول و شرکت انتقال گاز ایران باهدف بهبود خدمات مخابراتی و هوشمندسازی زنجیره ارزش
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 15532  |  صفحه ۷ | ایران زمین  |  تاریخ: 21 شهریور 1402
    معاون فرماندار شفت: 
    تقویت پدافند غیرعامل در شفت الزامی است
    معاون فرماندار شفت بر ضرورت تقویت پدافند غیرعامل در شهرستان تاکید کرد و گفت: این مهم توسط دستگاه های اجرایی شهرستان شفت نیز باید در دستور کار قرار گیرد.
    علی فیض بخش در جلسه مقابله با پشه آئدس و شورای پدافند غیر عامل شهرستان شفت اظهار کرد: همه دستگاه‌ها در پدافند غیرعامل نقش بسزایی دارند و باید در این زمینه نقش خود را به درستی ایفا کنند. معاون فرماندار شفت با بیان اینکه کشور ما همواره در طول تاریخ در معرض تهدید دشمنان قرار داشته و اکنون نیز بیش از گذشته مورد توجه بیشتر آنهاست افزود: مسئولان موظفند با توجه به شرایط حساس کنونی، ابتدا آموزش‌های لازم را در زمینه پدافند غیرعامل فرا گیرند و بعد از آن اقدام کنند.
    فیض بخش ادامه داد: ایمنی و تداوم فعالیت، حفاظت و امنیت، پویایی و ابتکار، خلاقیت، دانش محوری و بومی سازی، پاسخگویی به انواع تهدیدات و اقدامات خصمانه از اصول اولیه پدافند غیرعامل است. فیض بخش هم افزایی امکانات، توانمندی‌ها و آموزش مدیران را لازمه ترویج و تقویت پدافند غیرعامل اعلام کرد و گفت: در سطح جامعه باید با آموزش و فرهنگ سازی، زمینه مشارکت مردم در همکاری و اجرای طرح‌ها و فعالیت‌های مرتبط با پدافند غیرعامل افزایش یابد.
    معاون فرماندار شفت گفت: پدافند غیر عامل یعنی مجموعه اقداماتی که باید قبل از وقوع خطر انجام، تا باعث کاهش خسارات جانی و مالی و زیرساخت‌ها شود.
    موضوع پدافند غیرعامل از اهمیت بالایی برخوردار است
    وی با بیان اینکه موضوع پدافند غیرعامل از اهمیت بالایی برخوردار است، اضافه کرد: این شهرستان به دلیل دارا بودن شرایط خاص جغرافیایی نقش و اهمیت ویژه در پدافند غیرعامل دارد.
    فیض بخش بر انجام کار علمی و تحقیقاتی برای شناخت عمیق و دقیق ظرفیت‌ها، تهدیدات و آسیب‌ها و فرصت‌های این شهرستان در حوزه پدافند غیرعامل تاکید کرد و افزود: آینده پژوهی به ما کمک می‌کند که شرایط و تهدیدات آینده دشمن را بشناسیم و در مورد آنها تدبیر و برنامه ریزی کنیم.
    وی با اشاره به اهمیت سرمایه گذاری در زمینه پدافند غیرعامل تصریح کرد: پرداختن به موضوع پدافند غیرعامل یک مأموریت همیشگی است که باید به آن توجه ویژه ای شود و سرمایه گذاری در این راستا نوعی آسایش و آرامش را برای مردم و مسئولین یک کشور به ارمغان می‌آورد.
    فیض بخش بیان کرد: باید همه دستگاه‌ها تمام توان خود را درجهت فراگیری دانش پدافند غیرعامل به کار گیرند تا کمی و کاستی‌ها در این حوزه برطرف شود.
    معاون فرماندار شفت گفت: تقویت پدافند غیرعامل در دستگاه‌های اجرایی شهرستان لازم و ضروری است و در این راستا باید تلاش مضاعفی صورت گیرد.
    فیض بخش در مورد مقابله با پشه آئدس گفت: برخلاف سایر حشرات که به طور معمول در شب فعالیت دارند، پشه آئدس در طول روز فعالیت می‌کند و اگر مخزن بیماری وجود نداشته باشد، گزش مشکلی ایجاد نمی‌کند؛ ولی اگر مخزن بیماری وجود داشته باشد، می‌تواند باعث انتقال بیماری شود. وی افزود: رکن اساسی این است که مردم آموزش‌های لازم را ببینند تا دست‌کم در برابر گزش‌های پشه از خود مراقبت کنند و برخی اقدام‌های ساده و ابتدایی مانند استفاده از حشره‌کش‌ها و استفاده از پشه‌بند و توری باید مورد توجه قرار گیرد که در بسیاری موارد دیگر مانند پشه مالاریا و هانوفر هم توصیه می‌شود.
    علی فیض بخش با تاکید بر لزوم سم‌پاشی در محیط‌های مساعد به منظور جلوگیری از رشد جمعیت احتمالی و کاهش نفوذ پشه از جمله با استفاده از مه‌پاش، گفت: باید پس از آموزش‌های تخصصی لازم، این موضوع در دستور کار قرار بگیرد.