صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • رئیس اتاق ایران و عراق: توسعه برات الکترونیک و ابزارهای نوین تامین مالی، هزینه تولید را کاهش می‌دهد
  • همکاری همراه اول و شرکت انتقال گاز ایران باهدف بهبود خدمات مخابراتی و هوشمندسازی زنجیره ارزش
  • آغاز دور جدید حراج شماره‌های رند همراه اول
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 15540  |  صفحه ۷ | ایران زمین  |  تاریخ: 21 شهریور 1402
    مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی:
    ورود گاز به داخل بازار مسقف ایمن نیست
    آذربایجان شرقی - فلاح: مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان شرقی گفت: ورود گاز شهری به داخل بازار و مغازه های موجود به طور قطع ناایمن است.
    نادر کمالی با اعلام این مطلب اظهار کرد: این شرکت مجموعه ای خدمات رسان است که تنها اختیار صدور مجوزهای مربوطه را دارد و بیش از این نباید انتظاری از شرکت گاز داشت.
    مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان شرقی یادآور شد: با توجه به اینکه توسعه شبکه گاز به کف بازار تبریز به لحاظ ساختاری، ایمنی و نیز استانداردهای مربوط به سازمان جهانی یونسکو محدود بوده و تا حدودی غیر ممکن است، بنابراین کارشناسان این مجموعه بهره مندی مغازه داران بازار تبریز از شبکه گاز شهری را مردود دانسته و نسبت به خطرات آن هشدارهای لازم را ارایه کرده اند.
    وی به بازدید معاون وزیر نفت در جریان سفر استانی هیات دولت به آذربایجان شرقی از بازار تبریز اشاره و اضافه کرد: این بازدید که برای بررسی نحوه تامین گرمایش بازار انجام شد بر حفظ شکل سنتی و دست اندازی نکردن به معماری و ساختمان بازار تاکید شد و به صراحت به مدیران و مسئولان شهرستانی و استانی اعلام شد که گازرسانی به داخل بازار به لحاظ ایمنی مناسب نیست.
    مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه شرکت گاز آذربایجان شرقی ورود شبکه گاز شهری به داخل بازار را به هیچ عنوان تایید نمی کند، افزود: متولی اصلی این جریان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی است که اگر این مجموعه شرکت گاز را مکلف به امری کنند، مانع نمی شویم. وی ادامه داد: البته در این خصوص نیز شرکت گاز آذربایجان شرقی پس از اخذ مجوزهای لازم و کافی از نهادهای حاکمیتی تنها می تواند تا ورودی بازار تبریز گاز را تحویل داده و در توزیع آن به داخل بازار و مغازه ها هیچ نقشی نخواهد داشت.
    کمالی با اشاره به اینکه بازار تاریخی و جهانی تبریز میراثی ارزشمند و بسیار گرانبها برای ایران و جهان است که نباید به خاطر مسایل حاشیه ای دچار مشکل شود، گفت: این مجموعه نه مربوط به مغازه داران و کسبه کنونی که متعلق به مردم ایران زمین و آذربایجان است که بهتر است مساله گرمایش آن به طریق های مختلف به غیر از گازرسانی تامین شود.
    لازم به ذکر است؛ اینکه تامین گرمایش بازار تاریخی تبریز از جمله خواسته های اصلی کسبه و فعالان بازار است نباید مورد چشم پوشی قرار بگیرد، اما بررسی ابعاد مختلف گازرسانی به مجموعه باید در اولویت تصمیم گیران استانی و ملی باشد تا مبادا به ندانم کاری و بروز برخی شائبه ها، این اثر بی مانند تاریخ بشر به تدریج سیر قهقرایی به خود گرفته و آیندگان باعث و بانی نابودی آنرا نسل کنونی بدانند.