صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • رئیس اتاق ایران و عراق: توسعه برات الکترونیک و ابزارهای نوین تامین مالی، هزینه تولید را کاهش می‌دهد
  • همکاری همراه اول و شرکت انتقال گاز ایران باهدف بهبود خدمات مخابراتی و هوشمندسازی زنجیره ارزش
  • آغاز دور جدید حراج شماره‌های رند همراه اول
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 15550  |  صفحه ۱۰ | بازار و سرمایه  |  تاریخ: 21 شهریور 1402
    اختصاصی روزنامه ابتکار به منظور حمایت از طرح جوانی جمعیت صورت گرفت؛
    تخصیص وام فرزندآوری بانک صادرات ایران به خانواده‌های واجد شرایط
    کاهش نرخ رشد جمعیت کشور در سال‌های اخیر موجب شده تا دولت طرح‌های مختلفی برای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ارائه دهد. وام فرزندآوری از جمله این طرح‌ها است که از سال گذشته تصویب شده و هم چنان ادامه پیدا کرده است. بر این اساس، خانواده‌هایی که صاحب فرزند می‌شوند، امکان دریافت این تسهیلات را خواهند داشت. این تسهیلات بسته به این که کودک فرزند چندم خانواده باشد، متفاوت بوده و از ۳۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان متغیر است.
    در این گزارش به تفصیل نحوه دریافت این تسهیلات از بانک صادرات ایران را توضیح خواهیم داد. شرایط مورد نیاز برای استفاده از این تسهیلات هم توسط بانک مرکزی تعیین شده و برای تمامی بانک‌های ارائه دهنده از جمله بانک صادرات ایران یکسان است. بنابراین داوطلبان جهت این امر با چالشی مواجه نخواهند شد. وام فرزندآوری بانک صادرات ایران تسهیلاتی با نرخ بهره پایین برای خانواده‌هایی است که فرزند آنها از فروردین ماه سال 1400 به بعد متولد شده باشد. مبلغ این تسهیلات یکسان نبوده و برای فرزندان بعدی بیش‌تر می‌شود. به این ترتیب که میزان وام فرزندآوری بانک صادرات ایران برای فرزند اول ۳۰ میلیون تومان بوده و به ازای هر فرزند بعدی، ۳۰ میلیون تومان دیگر به آن افزوده می‌‌شود. پس این مبلغ برای فرزند دوم ۶۰، فرزند سوم ۹۰، فرزند چهارم ۱۲۰، فرزند پنجم و فرزندان بعد از آن هر یک ۱۵۰ میلیون تومان است. مهلت بازپرداخت این نوع تسهیلات هم با مبلغ آن تناسب داشته و برای فرزندان اول تا پنجم به ترتیب ۳۶، ۴۸، ۶۰، ۷۲ و ۸۴ ماه است.
    نحوه ثبت نام وام فرزندآوری
    نام‌نویسی این وام، از طریق سامانه مشخص شده توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی انجام می‌گیرد. از این رو متقاضیان دریافت وام فرزندآوری بانک صادرات ایران باید در اسرع وقت به سامانه تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری مراجعه کرده و درخواست خود را ثبت کنند. اقدامات لازم جهت ورود به سایت مذکور و نام‌نویسی وام به شرح ذیل است:
    ابتدا باید نشانی اینترنتی سامانه وام فرزندآوری یعنی ve.cbi.ir را در مرورگر خود تایپ و جستجو کنید. برای انجام این عملیات می‌توانید با گوشی موبایل یا سیستم‌های کامپیوتری وارد شده و از این نظر محدودیتی نخواهید داشت.
    پس از این که نشانی فوق را جستجو کردید، کمی صبر کنید تا گوگل نتیجه جست‌وجویتان را نمایش دهد. اولین سامانه بالا آمده در لیست گوگل با همین نشانی و عنوان «وام ازدواج - بانک مرکزی» مربوط به ثبت درخواست آنلاین وام فرزندآوری بانک صادرات ایران و سایر بانک‌های عامل است. چرا که این سامانه به صورت هم زمان برای نام‌نویسی وام ازدواج و فرزند مورد استفاده قرار می‌گیرد. پس بر روی آن کلیک کرده و وارد شوید.
    با انتخاب گزینه بعد، صفحه‌ای با 2 گزینه «سامانه تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج»‌ و «سامانه تسهیلات قرض‌الحسنه فرزند»‌ نمایش داده می‌شود. افرادی که قصد استفاده از وام فرزندآوری بانک صادرات ایران را داشته باشند، باید گزینه دوم را انتخاب کنند.
    به این ترتیب، به صفحه اصلی سامانه تسهیلات قرض‌الحسنه فرزند منتقل می‌شوید. برخی از مهم‌ترین شرایط و قوانین مربوط به ثبت‌نام و استفاده از وام فرزندآوری بانک صادرات ایران در این قسمت ارائه شده که باید آنها را به صورت دقیق مطالعه کنید. در بخش سمت راست صفحه هم منویی وجود دارد که شامل گزینه‌های مختلفی است. به منظور آغاز فرایند ثبت‌نام وام فرزندآوری بانک صادرات ایران، از این منو گزینه «ثبت نام جدید»‌ را انتخاب کنید.
    در گام بعد فرم ثبت‌نام این تسهیلات نمایش داده شده و باید آن را به صورت دقیق کامل کنید. اطلاعات خواسته شده در این فرم شامل کدملی پدر، تاریخ تولد پدر، استان محل تولد پدر، شهرستان محل تولد پدر، شماره تلفن همراه پدر، استان محل سکونت، شماره ملی فرزند، تاریخ تولد فرزند، استان محل تولد فرزند، شهرستان محل تولد فرزند و تعیین این که کودک چندمین فرزند خانواده است، هستند. پس تمامی این موارد را با دقت در جایگاه مربوط به خود وارد کرده و جهت ادامه مراحل نام‌نویسی وام فرزندآوری، پس از تایید کد امنیتی گزینه «ادامه» را بزنید.
    اکنون که اطلاعات ثبت‌نامی را با موفقیت وارد کرده‌اید، نوبت به انتخاب بانک می‌رسد. بر روی کادر مربوطه کلیک کرده و از میان بانک‌های عامل، نام بانکی که در آن حساب دارید انتخاب کنید. اگر مشتری بانک صادرات ایران هستید، نام این بانک را انتخاب کنید. در صورتی که نام این بانک در لیست وجود نداشته باشد، به معنی بسته بودن سامانه این بانک است. پس می‌توانید در ساعات یا روزهای بعد مجددا وارد این سامانه شده و جهت ثبت درخواست برای استفاده از وام فرزندآوری تلاش کنید. در نهایت، بر روی گزینه «ادامه» کلیک کرده و درخواست‌تان را تایید کنید.
    با انجام این چند مرحله ساده، ثبت‌نام آنلاین شما برای استفاده از تسهیلات قرض‌الحسنه فرزند بانک صادرات ایران با موفقیت انجام خواهد شد. هم‌چنین یک کد رهگیری ۱۰ رقمی در اختیارتان قرار داده خواهد شد که با استفاده از آن امکان پیگیری درخواست خود را خواهید داشت. 
    شرایط ضامن وام فرزندآوری بانک صادرات ایران
    همانند سایر تسهیلات بانکی، وام فرزندآوری هم دارای شرایطی است که عمدتا توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تعیین شده و با سایر بانک‌های عامل یکسان می‌باشند. از جمله مهم‌ترین شرایط مورد نیاز برای دریافت این تسهیلات که متقاضیان باید به آن توجه داشته باشند، می‌توان به شرایط ضامن اشاره کرد. چرا که هر فرد جهت استفاده از این وام نیاز به معرفی ضامن معتبر دارد. علاوه بر آن، بسته به مبلغ وام باید یک فقره سفته هم ارائه دهد. منظور از ضامن معتبر برای ثبت‌نام وام فرزندآوری، معرفی شخصی است که دارای فیش حقوقی بوده و بتواند گواهی کسر از حقوق ارائه دهد. بنابر این امکان دریافت این نوع تسهیلات بدون فراهم کردن شرایط ضامن امکان‌پذیر نیست.
    مدارک لازم برای وام فرزندآوری بانک صادرات ایران
    افرادی که درخواست خود را به صورت آنلاین از طریق سامانه تسهیلات قرض‌الحسنه فرزند ارائه داده و پیامک مراجعه به شعبه را دریافت کرده‌اند، جهت این امر باید مدارک لازم برای وام فرزندآوری بانک صادرات ایران را هم با خود همراه داشته باشند. در غیر این صورت، امکان ثبت‌نام نهایی و دریافت وام را نخواهند داشت. این مدارک تنها برای اثبات تولد فرزند در زمان قانونی مجاز جهت دریافت تسهیلات و احراز هویت اشخاص مورد استفاده قرار می‌گیرند. مدارک لازم جهت ثبت درخواست وام فرزند شامل اصل کارت ملی و شناسنامه والدین، اصلی شناسنامه فرزند، کپی کارت ملی و شناسنامه والدین، کپی شناسنامه فرزند، کدپستی ۱۰ رقمی محل سکونت متقاضی، اصل و کپی کارت ملی و شناسنامه ضامن، یک فقره سفته که مبلغ آن بسته به میزان وام، متفاوت است؛ می‌باشد.
    افرادی که درخواست خود را جهت اخذ وام فرزندآوری از بانک صادرات ایران در سامانه مربوطه ثبت می‌کنند، معمولا پس از چند روز پیامکی مبنی بر مراجعه حضوری به شعبه را دریافت خواهند کرد. البته این پیامک در صورت تایید درخواست وام فرزندآوری بانک صادرات ایران ارسال می‌شود و زمان آن هم نهایتا دو هفته پس از نام‌نویسی خواهد بود. در صورتی که با گذشت این بازه زمانی پیامک تایید درخواست و مرحله نهایی ثبت‌نام برای‌تان ارسال نشد، باید نسبت به پیگیری وام فرزندآوری خود اقدام کنید. هم چنین، کسانی که مراحل اولیه و نهایی ثبت‌نام را با موفقیت طی کرده اما وام به حساب شان واریز نشده، می‌توانند پیگیری‌های لازم را انجام دهند. امکان انجام این فرایند به صورت غیرحضوری از طریق همان سامانه نام‌نویسی  وجود دارد. زمان اعطای این تسهیلات توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تعیین شده و به تمامی بانک‌های عامل ابلاغ شده است. بر این اساس، هر بانک موظف است طی ۱۰ روز پس از نهایی شدن ثبت‌نام داوطلب، وام را به حساب وی واریز کند. البته گاهی اوقات ممکن است زمان واریز از زمان ثبت نام وام فرزندآوری کمی بیشتر یا کمتر از ده روز شود. به طور معمول، بانک‌های عامل این وام را بین ۳ روز تا یک ماه پس از تکمیل نام‌نویسی واریز می‌کنند.