سرمقاله

تهران - واشنگتن؛ آتش‌بس موقت ‪/‬ جلال خوش چهره

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • همکاری همراه اول و شرکت انتقال گاز ایران باهدف بهبود خدمات مخابراتی و هوشمندسازی زنجیره ارزش
  • آغاز دور جدید حراج شماره‌های رند همراه اول
  • حضور همراه اول در برگزاری نمایشگاه بین‌المللی اینوتکس 2024
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 15579  |  صفحه ۲ | سیاست روز  |  تاریخ: 22 شهریور 1402
    بانک‌ها در خدمت اقتصاد کشور نیستند
    یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: بانک‌ها با ظاهری شرعی و محتوایی ربوی نه تنها در خدمت اقتصاد کشور نیستند بلکه بعضا مشکلاتی را نیز ایجاد می‌کنند. ابراهیم متینیان در نطق میان دستور خود در جلسه علنی مجلس اظهار کرد: یکی از مشکلات اساسی مردم تامین مسکن به ویژه مسکن جوانان و اقشار کم درآمد جامعه است. امروز در بسیاری از شهرها ۵۰ درصد درآمد هر خانوار صرف اجاره مسکن می شود، متاسفانه در ۸ سال دولت قبل اقدامی برای ساخت مسکن انجام نشد و این امر باعث افزایش قیمت مسکن شده است.
    نماینده مردم رامهرمز در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: امروز تهیه مسکن برای بخش قابل توجهی از مردم به ویژه جوانان به رویا تبدیل شده است. اکنون که دولت سیزدهم وعده ساخت سالانه یک میلیون مسکن را داد انتظار مردم و نمایندگان این است که موضوع با جدیت بیشتری در دستور کار قرار گیرد.
    وی در ادامه با بیان اینکه با توجه به شرایط اقتصادی جامعه، وضعیت معیشتی بازنشستگان نیازمند تحول اساسی است، تصریح کرد: در بیشتر کشورها دوره بازنشستگی، دوره نشاط و آرامش است اما در کشور ما متاسفانه بازنشستگان به دنبال شغل جدید و حتی کاذب هستند بنابراین ضرورت دارد با همسان سازی حقوق بازنشستگان شأن و کرامت این عزیزان حفظ شود.
    متینیان در ادامه در تذکری خطاب به وزیر امور اقتصادی و دارایی، بیان کرد: اصلاح نظام بانکی یکی از ضرورت های روز کشور است بانک ها با ظاهری شرعی و محتوایی ربوی نه تنها در خدمت اقتصاد کشور نیستند بلکه بعضا مشکلاتی را نیز در اقتصاد ایجاد می کنند که اصلاح نظام بانکداری امری ضروری و اجتناب ناپذیر به نظر می رسد.