سرمقاله

تهران - واشنگتن؛ آتش‌بس موقت ‪/‬ جلال خوش چهره

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • رئیس اتاق ایران و عراق: توسعه برات الکترونیک و ابزارهای نوین تامین مالی، هزینه تولید را کاهش می‌دهد
  • همکاری همراه اول و شرکت انتقال گاز ایران باهدف بهبود خدمات مخابراتی و هوشمندسازی زنجیره ارزش
  • آغاز دور جدید حراج شماره‌های رند همراه اول
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 15582  |  صفحه ۳ | جامعه  |  تاریخ: 22 شهریور 1402
    نمرات امتحانات شهریور اعلام شد
    مهلت «اعتراض» تا پنجشنبه
    مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش از اعلام نتایج آزمون‌های نهایی شهریور۱۴۰۲ خبرداد.
    به گزارش ایسنا، بر اساس اطلاعیه مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش، نمرات آزمون‌های نهایی شهریور ماه ۱۴۰۲ از طریق سامانه my.medu.ir قابل مشاهده است.بر اساس این اطلاعیه، شرکت کنندگان آزمون نهایی شهریورماه، درصورت درخواست رسیدگی مجدد (اعتراض به نمره)، ضمن توجه به نکات مندرج در زیر کارنامه و حداکثر تا روز پنجشنبه ۲۳ شهریور می‌توانند درخواست خود را در سامانه my.medu.ir ثبت کنند.
    افرادی (شرکت کنندگان داخل کشور و دانش آموزان و داوطلبان آزاد مدارس ایرانی خارج از کشور) که موفق به دریافت نمره از سامانه نمی‌شوند در روز چهارشنبه ۲۲ شهریور ضمن مراجعه به مدرسه محل ثبت‌نام یا تحصیل، کارنامه خود را دریافت و در صورت نیاز درخواست رسیدگی مجدد (اعتراض به نمره) را همزمان به مدرسه تحویل دهند. معاون وزیر و رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش‌ و پرورش، از امسال امکان «ایجاد سابقه تحصیلی» و «ترمیم نمره» برای داوطلبان کنکوری فقط در خردادماه، امکان‌پذیر است.
    محسن زارعی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه امسال سابقه تحصیلی ۱۸ سال تمام فارغ‌التحصیلان را تجمیع کردیم، اظهار کرد: امسال برای کل داوطلبان آزمون سراسری، یعنی برای قریب به یک میلیون و ۳۲۰ هزار نفر که نزدیک به ۵۸۰ هزار نفر  از آنها دانش آموز شاخه نظری بودند، سابقه تحصیلی در ۷۰ عنوان درسی تجمیع شد. وی ادامه داد: حدود ۱۰۰ هزار «کد یکتا» برای دروس شناسایی شد که متناسب با ضریب هر درس، ترازی تولید شد و نهایتا از این تراز، نمره کل تولید شد. از امسال دیگر امتحانات دیماه و شهریور ماه جزء ترمیم نمره و ایجاد سابقه محسوب نمی‌شوند و امکان ایجاد سابقه و ترمیم نمره برای داوطلبان کنکوری فقط در خردادماه وجود دارد.