سرمقاله

بازگشت به مذاکرات مستقیم؟ / جلال خوش‌چهره

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • آمادگی ایرانسل برای همکاری با استارتاپ‌ها در حوزه هوش مصنوعی
  • برگزاری رویداد ایران‌هلث با حمایت همراه اول نمایشگاه بین‌المللی ایران هلث با حمایت همراه اول به عنوان نخستین اپراتور سلامت کشور، برگزار می‌شود.
  • اعلام بسته تخفیفی ایرانسل ویژه روز جهانی ارتباطات
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 15834  |  صفحه ۱  |  تاریخ: 05 مهر 1402
    نماینده عراقی:
    کنترل مرزها با ایران نیازمند نیروهای مرزبانی بیشتر است
    عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق با اشاره به اهمیت کنترل مرزها با ایران تاکید کرد که این امر نیازمند افزایش تعداد نیروهای مرزبانی است.
    به گزارش ایسنا، صلاح التمیمی، عضو کمیسیون امنیت و دفاع در پارلمان عراق در گفت‌وگو با خبرگزاری المعلومه تاکید کرد که مرزبانی نیرویی مهم است که وظایف متعددی دارد، این نیرو پرونده حساس و بسیار پیچیده را در اختیار دارد و خط دفاعی مقدم عراق در برابر هرگونه تهدید و چالش خارجی به شمار می‌رود.
    وی تاکید کرد: کمیسیون ما با قدرت از گسترش نیروهای مرزبانی حمایت کرد و کنترل مرزهای بین‌المللی با ایران از سمت اقلیم کردستان نیازمند افزایش تعداد نیروهای مرزبانی است که آن مناطق به‌طور کامل پوشش داده شود.
    التمیمی خاطرنشان کرد که حمایت از نیروهای مرزبانی نباید محدود به منابع انسانی باشد بلکه باید با تجهیزاتی مانند دوربین‌ها و برج‌های مراقبت و استفاده از تکنولوژی‌های نوین همراه باشد تا بتوانند از دور همه چیز را رصد کنند و به وظایف خود عمل کنند.
    وی تاکید کرد که حمایت از نیروهای مرزبانی در راستای تحقق چند هدف مهم است که برجسته‌ترین آن‌ها مقابله با عملیات قاچاق و همچنین ممانعت از هرگونه اقدام برای ایجاد تنش با کشورهای همجوار است.
    اخیرا «قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق در سخنانی گفته بود: بغداد تلاش‌های زیادی را برای اجرای مفاد توافق امنیتی با ایران انجام می‌دهد.
    مشاور امنیت ملی عراق ادامه داد: ما بر تمایل خود مبنی بر تقویت روابط میان دو کشور همسایه به صورتی که به نفع ملت و کشور باشد و ثبات و امنیت در منطقه را تقویت کند، تاکید می‌کنیم.
    «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه نیز اخیرا در پاسخ به سوالی در مورد سفر اخیر «بافل طالبانی» رئیس حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق به ایران و ارتباط آن با توافق امنیتی ایران و عراق گفت: سفر این مقام از اقلیم کردستان عراق به ایران در چارچوب همکاری‌های مثبت و دوجانبه ایران و این منطقه است و هیچ ارتباطی با موعد اجرای توافق امنیتی ایران و عراق و چانه‌زنی برای تمدید موعد اجرای این توافق ندارد.
    وی افزود: «موعد اجرای این توافق امنیتی (۲۸ شهریور) تمدید نمی‌شود و ما این را به صراحت اعلام کرده‌ایم. اقدامات خوبی از سوی عراق برای اجرای این توافق انجام شده و نخست‌وزیر عراق نیز برای اجرای این توافق امنیتی تاکید کرده است».