سرمقاله

شرایط کسب‌وکار و سلامت روان و فرهنگ جامعه / آرین احمدی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام جزییات بسته‌های رومینگی همراه اول ویژه عرفه تا اربعین بسته‌های رومینگ همراه اول ویژه ایام عرفه تا اربعین، برای استفاده در کشور عراق اعلام شد.
  • فعال‌سازی بسته اینترنت رایگان ایرانسل ویژه انتخابات
  • تماشا و پیش‌بینی مسابقات یورو ۲۰۲۴ از لنز ایرانسل
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 15932  |  صفحه ۵ | جهان ورزش  |  تاریخ: 06 مهر 1402
    مدیریت عدالت‌محور آب‌های زیرزمینی با اجرای طرح ابتکاری یزدی‌ها
    یزد-سیما صادقی مقدم- مدیر عامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد از اتمام فاز اول طرح تابا تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: هدف از اجرای این طرح ابتکاری استان یزد که در سه قالب تحویل حجمی آب، بازار آب و اتاق شیشه‌ای اجرا خواهد شد، مدیریت صحیح تخلیه آب زیرزمینی با نگاهی عدالت محور و حفاظت از منابع آب است. «محمد مهدی جوادیان‌زاده» در این باره تصریح کرد: فاز اول طرح تابا تا پایان سال جاری به اتمام می رسد اما فاز تکمیلی این طرح تا پایان سال ۱۴۰۳ به طول می انجامد. وی افزود: این طرح شامل سه طرح مهم تحویل حجمی آب، بازار آب و اتاق شیشه‌ای منابع مصرف است. جوادیان‌زاده ابراز کرد: با توجه به انتخاب استان یزد به عنوان پایلوت بهره وری کشور، طرح تابا می‌تواند در مدیریت مصرف و بهره وری تاثیر گذار باشد. رئیس هیئت مدیره آب منطقه‌ای یزد با بیان این که این طرح باعث پایداری منابع موجود می‌شود، گفت: طرح تحویل حجمی آب با توجه به تجهیز بیش از ۹۰ درصد چاه‌های کشاورزی در استان از دو سال گذشته در حال اجراست.
    این مسئول با اشاره به این که راه‌اندازی بازار آب در مراحل پایانی استقرار است، افزود: در بازار آب ارزش واقعی آب مشخص و منجر به افزایش بهره وری در حوزه‌های کشاورزی و صنعتی خواهد شد. وی به راه‌اندازی اتاق شیشه‌ای اشاره کرد و گفت: با برنامه‌های ریزی انجام شده تا پایان سال ۱۴۰۲، فاز اول اتاق شیشه‌ای در دشت ابرکوه به صورت پایلوت راه‌اندازی می‌شود. مدیر عامل آب منطقه‌ای یزد ابراز کرد: در اتاق شیشه‌ای وضعیت منابع و مصارف آب یک دشت به صورت شفاف و برخط در معرض دید عموم قرار می‌گیرد. وی با بیان این که استان یزد یکی از استان‌های پیشرو در استقرار بازار آب و تحویل حجمی آب است، گفت: طرح تابا طرحی تعریف شده از سوی استان و به ابتکار شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد در حال اجراست.