صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام بسته تخفیفی ایرانسل ویژه روز جهانی ارتباطات
  • افتتاح پروژه‌های ارتباطی ایرانسل با حضور رئیس‌جمهور به مناسبت روز جهانی ارتباطات
  • افتتاح پروژه‌های ارتباطی همراه اول با دستور رییس‌جمهور سایت‌های 5G کشور از مرز ۱۸۰۰ عبور کرد در آستانه روز جهانی ارتباطات، سایت نسل پنجم همراه اول در کتابخانه ملی ایران افتتاح شد تا تعداد سایت‌های 5G کشور از ۱۸۰۰ عبور کند.
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 16199  |  صفحه ۲ | سیاست روز  |  تاریخ: 12 مهر 1402
    رئیسی به تانزانیا و آفریقای جنوبی می‌رود
    دوازدهمین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی با محوریت سفر رییس جمهور به دو کشور آفریقایی تانزانیا و آفریقای جنوبی و همچنین سفر معاون اول رئیس جمهوری به کشور بلاروس برگزار شد. دوازدهمین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در سال جاری به میزبانی وزارت امور خارجه و ریاست مهدی صفری، معاون اقتصادی وزیر امور خارجه با دو دستور کار «انجام هماهنگی سفر آتی رئیس جمهور کشورمان به آفریقا (آفریقای جنوبی و تانزانیا) و سفر معاون اول رئیس جمهور به بلاروس» برگزار شد.
    در ابتدای این نشست مهدی صفری با اشاره به اهمیت ارتقای سطح روابط با کشورهای حوزه آفریقا به ویژه آفریقای جنوبی و تانزانیا، بر برگزاری کمیسیون‌های مشترک بین کشورهای این حوزه و پیگیری توافقات انجام شده در چارچوب این کمیسیون‌ها در جهت رشد روابط اقتصادی و تجاری با این کشورها تاکید کرد.
    وی با حائز اهمیت دانستن سفر رئیس جمهوری به آفریقای جنوبی و تانزانیا، از همه دستگاه‌های اجرایی، وزارتخانه‌ها و سازمانهای ذیربط خواست با جدیت و برنامه ریزی هدفمند اقدامات لازم درجهت استفاده حداکثری از فرصت این سفر به منظور ارز آوری، توسعه صادرات و تنوع بخشی به واردات را به عمل آورند.
    در بخش پایانی نشست سفر آتی معاون اول رئیس جمهوری به بلاروس مورد بحث و تبادل نظر قرارگرفت.
    معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه در این جلسه با اشاره به پروژه‌های موجود با این کشور در زمینه‌های حمل ونقل، دارو و تجهیزات پزشکی، صادرات خودرو، صدور خدمات فنی و مهندسی، نفت و پتروشیمی و... بر لزوم برنامه‌ریزی و پیگیری دقیق و هماهنگی دستگاه‌های مربوطه تا اجرایی شدن آنها تاکید کرد.
    وی همچنین ضمن تبیین اهمیت نقش و جایگاه بخش خصوصی در ارتقاء کمی و کیفی سطح روابط اقتصادی کشور، از نمایندگان دستگاه‌ها خواست در جهت مشارکت هرچه بیشتر بخش خصوصی نسبت به تسهیل مشارکت و ارائه  خدمات تشویقی اهتمام ورزند.