صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام بسته تخفیفی ایرانسل ویژه روز جهانی ارتباطات
  • افتتاح پروژه‌های ارتباطی ایرانسل با حضور رئیس‌جمهور به مناسبت روز جهانی ارتباطات
  • افتتاح پروژه‌های ارتباطی همراه اول با دستور رییس‌جمهور سایت‌های 5G کشور از مرز ۱۸۰۰ عبور کرد در آستانه روز جهانی ارتباطات، سایت نسل پنجم همراه اول در کتابخانه ملی ایران افتتاح شد تا تعداد سایت‌های 5G کشور از ۱۸۰۰ عبور کند.
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 16265  |  صفحه آخر  |  تاریخ: 12 مهر 1402
    تویوتا لندهاپر، برادر جمع‌وجور و ارزان‌ قیمت لندکروزر همین ماه معرفی می‌شود
    طبق گزارش‌ها، تویوتا اواخر همین ماه در نمایشگاه حمل‌ونقل ژاپنی شاسی‌بلند آفرودی کوچکی بنام لندهاپر را معرفی خواهد کرد. چند ماه پیش تویوتا سری جدید ۲۵۰ لندکروزر را رونمایی کرد که با بازگشت نام لندکروزر به ایالات‌متحده همراه بود. این خودرو همان لندکروزر پرادو است که در برخی بازارها مثل اروپا و استرالیا عرضه می‌شود. مدت کوتاهی بعد، این شرکت تصویری سایه‌ای و مبهم از یک شاسی‌بلند آفرودی کامپکت را به نمایش درآورد و از برنامه برای گسترش خانوادهٔ این نام افسانه‌ای خبر داد که باعث گمانه‌زنی‌هایی در مورد احتمال ساخت لندکروزری کوچک‌تر از سری ۲۵۰ شد. حال گزارش شده که این بچه لندکروزر به‌زودی با نام لندهاپر معرفی خواهد شد.
    در ۸ آگوست نام لندهاپر در ادارهٔ ثبت اختراعات ژاپن به ثبت تجاری رسیده است. البته ممکن است این نام مخصوص بازارهای خاصی مثل ژاپن باشد و تویوتا استراتژی نام‌گذاری متفاوتی را در دیگر مناطق به کار گیرد.
    به‌ عنوان‌ مثال، این شرکت می‌تواند در آمریکای شمالی نام شناخته‌شده FJ کروزر را احیا کند یا از نام‌های جدیدی مثل کامپکت کروزر استفاده کند که قبلاً برای کانسپتی که تصور می‌شود پیش‌نمایش نسخه تولیدی باشد استفاده شده بود. گزارش شده قیمت لندهاپر در بازار داخلی ژاپن بین ۳ تا ۳.۸ میلیون ین معادل ۲۰ تا ۲۵ هزار دلار خواهد بود.
    طبق این گزارش، ابعاد شاسی‌بلند آفرودی کوچک تویوتا مشابه کرولا کراس خواهد بود. با این قیمت و اندازه، لندهاپر می‌تواند با دیگر شاسی‌بلندهای جمع‌وجور آفرودی بازار مثل فورد برانکو اسپرت رقابت کند. البته در حالی‌ که خودروهایی مثل برانکو اسپرت در اصل کراس‌اوور هستند، انتظار می‌رود لندهاپر از توانایی‌های آفرودی که از یک لندکروزر انتظار می‌رود بهره‌مند باشد تا بتواند با آفرودر توانمندی مثل سوزوکی جیمنی رقابت کند. مثل برانکو اسپرت که پیشرانه‌های خود را از فورد اسکیپ قرض گرفته است، گمان می‌رود لندهاپر هم از پیشرانه‌های کرولا کراس و رافور استفاده کند.
    گزارش مذکور همچنین به احتمال ساخت یک نسخه الکتریکی هم اشاره کرده و از آنجا که کانسپت کامپکت کروزر هم الکتریکی بود، ادعای دور از ذهنی به نظر نمی‌رسد.
    در مورد طراحی هم هرچند پیش‌نمایش این خودرو با کانسپت کامپکت کروزر ارائه شد اما این احتمال وجود دارد که لندهاپر از برخی ویژگی‌های طراحی لندکروزر سری ۲۵۰ استفاده کند. درهرحال، به‌زودی اطلاعات بیشتری در مورد این شاسی‌بلند جدید کسب خواهیم کرد زیرا به گفته رسانه‌های ژاپنی، تویوتا قصد دارد لندهاپر را اواخر همین ماه در نمایشگاه حمل‌ونقل ژاپن رونمایی کند و از نیمهٔ دوم سال ۲۰۲۴ آن را به بازار بفرستد.