سرمقاله

از فرهنگ غافل نشویم / آرین احمدی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام بسته تخفیفی ایرانسل ویژه روز جهانی ارتباطات
  • افتتاح پروژه‌های ارتباطی ایرانسل با حضور رئیس‌جمهور به مناسبت روز جهانی ارتباطات
  • افتتاح پروژه‌های ارتباطی همراه اول با دستور رییس‌جمهور سایت‌های 5G کشور از مرز ۱۸۰۰ عبور کرد در آستانه روز جهانی ارتباطات، سایت نسل پنجم همراه اول در کتابخانه ملی ایران افتتاح شد تا تعداد سایت‌های 5G کشور از ۱۸۰۰ عبور کند.
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 16722  |  صفحه ۲ | سیاست روز  |  تاریخ: 20 مهر 1402
    یک کارشناس مسائل منطقه مطرح کرد
    طوفان الاقصی؛ هندسه نوین قدرت منطقه‌ای در غرب آسیا
    یک کارشناس مسائل منطقه با بیان این که ضربه اطلاعاتی، امنیتی و نظامی که به رژیم صهیونیستی وارد شد قابل ترمیم نیست، اظهار داشت: گروه‌های فلسطینی متحد هستند و وحدت دارند و رژیم صهیونیستی بیش از هر زمانی آسیب‌پذیر شده است.
    «حسن عابدینی» کارشناس مسائل منطقه عملیات نیروهای مقاومت اسلامی با عنوان طوفان الاقصی را بزرگترین، پیچیده‌ترین و گسترده ترین عملیاتی عنوان کرد که طی عمر ۷۵ ساله رژیم صهیونیستی اتفاق افتاده و گفت: این موضوع از چند جهت قابل تحلیل است؛ نخست بُعد اطلاعاتی و امنیتی است که بی تردید رژیم صهیونیستی به مدد دستگاه‌های رسانه‌ای طی ۷۵ سال گذشته تلاش کرده تا از خود و جامعه اطلاعاتی و امنیتی اسرائیل شامل موساد، شاباک و امان یک رژیم شکست ناپذیر نشان دهد و چنین القاء کند هر اتفاقی که در هر کجای عالم می‌افتد از چشم نیروهای موساد پنهان نیست. در داخل سرزمین‌های اشغالی شاباک (سازمان اطلاعات و امنیت داخلی) و آمان (سازمان ضد اطلاعات ارتش اسرائیل)  اوضاع را تحت نظر دارند. این اقدام مقاومت اسلامی طلسم شکست ناپذیری رژیم صهیونیستی را باطل کرد.
    عابدینی مساله دیگر در این عملیات را توان نظامی عنوان کرد که نشان داد رژیم صهیونیستی که  خودش را قدرت چهارم نظامی دنیا تلقی می‌کرد این چنین نیست و نیروهای مقاومت اسلامی به راحتی با استفاده از تجهیزات ساده توانسته اند پادگان های رژیم صهیونیستی را تصرف کنند و افزود: بنابراین این دو ضربه اطلاعاتی و امنیتی و همچنین نظامی که به رژیم صهیونیستی وارد شده قابل ترمیم نیست.
    این کارشناس مسائل منطقه همچنین بیان کرد: موضوع دیگر تاثیر روانی بر روی شهرک نشینان و نیروهای نظامی است اگرچه هر کسی که در سرزمین‌های اشغالی زندگی می‌کند همه نظامی و یا سرباز آماده به خدمت هستند و فرد غیر نظامی در سرزمین‌های اشغالی نداریم، اما این موضوع سبب می‌شود تا مهاجرت معکوس اتفاق افتد یعنی برنامه‌هایی که برای نیروهایی که با وعده و وعید داشتن زندگی، پول و درآمد خوب به سرزمین‌های اشغالی فراخوانده شده‌اند همه نقش بر آب شده و آن‌ها امنیت ندارند در نتیجه ناچارند به دلیل نا امن بودن، شهرک‌های صنعتی را ترک کنند و از نظر روانی تحت تاثیر قرار گرفته‌اند.
    به گزارش ایسنا، عابدینی ادامه داد: نکته مهم این است کسانی که به سرزمین‌های اشغالی مهاجرت کردند متعلق به آب و خاک فلسطین نیستند، لذا تعلق خاطر ندارند و با این اتفاقات می‌خواهند به سرزمین‌های خود برگردند.
    وی در ادامه اظهار کرد: مساله دیگر خلاء سیاسی مستمری بوده که تا الان در سرزمین‌های اشغالی وجود داشته و در روز شنبه شاهد تظاهرات در تل آویو بودیم، با این اتفاق جنگ قدرت بین رقبای سیاسی بالا گرفته است.
    این کارشناس مسائل بین‌الملل خاطرنشان کرد: در مقابل وحدتی که بین فلسطینی‌ها ایجاد شده موجب تجدید روحیه گردیده است کاری که فکر می کردند رویا است اکنون در روی زمین قادر به انجام آن هستند. درواقع بین نیروهای مقاومت در سرزمین های ۱۹۴۸، غزه، رام الله و کرانه باختری رود اردن وحدت ایجاد شده و می‌توانند به مانند  سیل بنیان کن علیه رژیم صهیونیستی اقدام کنند.
    رهبر انقلاب همچنین با اشاره به ضرورت عکس‌العمل دنیای اسلام در مقابل جنایات صهیونیست‌ها، افزودند: البته همه دنیای اسلام موظف به حمایت از ملت فلسطین هستند، اما این حماسه، کار طراحان هوشمند و جوانان و فعالانِ از جان‌ گذشته فلسطینی بود و ان‌شاءالله این حماسه شجاعانه گام بزرگی در راه نجات فلسطینی‌ها خواهد بود. 
    عابدینی نیز یادآور شد: در حوزه کشورهای اسلامی هم که برخی دچار توهم شده بودند عادی سازی سبب امنیت برای آن ها می‌شود، اکنون می‌بینند رژیم صهیونیستی برای خودش نمی‌تواند امنیت تامین کند، چه برسد برای دیگران بنابراین پا پس کشیده‌اند و به نظر تا مدت‌ها تلاش نکنند عادی سازی روابط شکل بگیرد.
    وی با بیان اینکه در حوزه بین‌الملل، رژیم صهیونیستی بیش از هر زمانی آسیب‌پذیر شده است، گفت: گروه های فلسطینی که در خارج از سرزمین های اشغالی و یا در اردوگاه‌ها در لبنان و سوریه زندگی می‌کنند و یا حتی خارج از کشور رفته‌اند اکنون از نظر روحی و روانی تقویت شده‌اند و میل به بازگشت خواهند داشت و تمام این‌ها، دستاوردها و پیامدهای عملیات طوفان الاقصی است.
    این کارشناس مسائل منطقه همچنین اظهار کرد: عملیات طوفان الاقصی به گونه‌ای بود که اگر با جنگ ۳۳ روزه مقایسه کنید در آن مقطع بنابر ادعای رژیم صهیونیستی ۱۲۶ سرباز کشته شدند، اما اکنون تعداد اسرای رژیم صهیونیستی از این رقم بیشتر است و تلفات هم بسیار بالاست گرچه هنوز رقم دقیق اعلام نشده. لذا ضربه کاری است و می‌توانیم غرب آسیا را به قبل و بعد از عملیات تقسیم بندی کنیم؛ در واقع با هندسه نوین قدرت منطقه‌ای در غرب آسیا مواجه هستیم.