سرمقاله

آیا ایران در نقطه درستی ایستاده است؟/ محمدعلی وکیلی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • آغاز عملیات اجرایی فیبرنوری ایرانسل در ۲۰ شهر جدید
  • سیفی: تامین مالی زنجیره تامین از بهترین ابزار‌ها برای مقابله با ناترازی بانک‌هاست
  • فراخوان جدید طرح پژوهانه همراه اول برای حمایت از پایان‌نامه‌ها و طرح‌های پژوهشی
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 16829  |  صفحه ۱۲ |   |  تاریخ: 22 مهر 1402
    معرفی نسخه پایانی کامارو ZL1 هنسی با ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت
    کامارو ZL1 اکزورسیست فاینال ادیشن هنسی با ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت ظرف ۲.۱ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. شورلت کامارو در آستانهٔ بازنشستگی است و هنسی با معرفی ZL1 اکزورسیست (جن‌گیر: Exorcist) فاینال ادیشن با ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت، به استقبال این اتفاق رفته است. از این خودرو تنها ۵۷ دستگاه ساخته می‌شود. هنسی با استفاده از سوپرشارژ بزرگ‌تر، ورودی هوای جریان بالاتر، ارتقاء سیستم سوخت‌رسانی با انژکتورهای جدید، مبدل حرارتی بزرگ‌تر، پورت و پولیش سرسیلندرها، هدرزهای فولادی ضدزنگ، مبدل‌های کاتالیزوری جریان بالا و میل بادامک جدید، خروجی موتور ۶.۲ لیتری هشت سیلندر LT4 کامارو را به چنین رقم فوق‌العاده‌ای رسانده است.
    با این اقدامات، علاوه بر افزایش قدرت به ۱۰۰۰ اسب بخار، گشتاور هم به ۱۳۵۰ نیوتن متر رسیده که افزایش قابل‌توجهی را نسبت به ۶۵۰ اسب بخار و ۸۸۰ نیوتن متر نسخهٔ استاندارد نشان می‌دهد. به لطف این نیرو، کامارو اکزورسیست ظرف تنها ۲.۱ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و ۴۰۰ متر را در ۹.۵۷ ثانیه طی می‌کند. حداکثر سرعت این هیولا هم ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود. تنها تغییرات بیرونی کامارو ZL1 اکزورسیست اما برچسب‌های فاینال ادیشن است که شامل نوارهای در قسمت جانبی بدنه و نشان‌های دایره‌ای روی گلگیرهای جلو می‌شود.
    چندی پیش، هنسی کادیلاک CT5-V بلک‌وینگ را هم با همین ارتقاءهای پیشرانه و ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت معرفی کرد. این موضوع اما تعجبی ندارد زیرا کادیلاک و کامارو هردو از پیشرانهٔ LT4 استفاده می‌کنند و هنسی برای هردو خودرو پکیج تیونینگ یکسانی را تدارک دیده است. بااین‌حال، برخلاف CT5، تولید کامارو در اوایل سال ۲۰۲۴ خاتمه خواهد یافت. هرچند ماسل کار شورلت نفس‌های آخر خود را می‌کشد اما به نظر می‌رسد توانسته در ماه‌های پایانی تولید نظر خریداران را جلب کند زیرا در سه‌ماههٔ سوم سال جاری، فروش کامارو با ۲۸.۷ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل، به ۲۴,۶۸۸ دستگاه رسیده است.