سرمقاله

«غروب برجام» با سکوت گذشت ‪/‬ جلال خوش‌چهره

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • آمادگی ایرانسل برای همکاری با استارتاپ‌ها در حوزه هوش مصنوعی
  • برگزاری رویداد ایران‌هلث با حمایت همراه اول نمایشگاه بین‌المللی ایران هلث با حمایت همراه اول به عنوان نخستین اپراتور سلامت کشور، برگزار می‌شود.
  • اعلام بسته تخفیفی ایرانسل ویژه روز جهانی ارتباطات
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 17056  |  صفحه ۱  |  تاریخ: 26 مهر 1402
    اتاق جنگ مشترک آمریکا و رژیم صهیونیستی
    «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از دیدار خود با «مایکل کوریلا» فرمانده سازمان تروریستی سنتکام برای گفت‌وگو در رابطه با درگیری‌های این رژیم با حماس خبر داد.
    به گزارش ایسنا، گالانت روز سه‌شنبه در صفحه شخصی خود در ایکس (توئیتر سابق) نوشت: امروز با کوریلا، فرمانده سنتکام دیدار کردم تا در رابطه با موضع آمریکا در خاورمیانه و همچنین حمایت آمریکا از ارتش اسرائیل صحبت کنیم. من وی را به همراه هالوی، رئیس ستاد ارتش اسرائیل درجریان سیر عملیات‌ها در نبرد علیه حماس گذاشتم.
    وی در پیامی دیگر نوشت: من از رابطه و شراکت عمیق میان تشکیلات دفاعی‌مان و همچنین تعهد شخصی کوریلا نسبت به امنیت اسرائیل قدردانی کنم.
    کوریلا، فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا در سفری غیرمنتظره وارد سرزمین‌های اشغالی شد تا به گفته خود اطمینان حاصل کند که ارتش رژیم صهیونیستی آنچه را که برای جنگ نیاز دارد، داشته باشد.
    این تازه‌ترین سفر یک مقام رسمی آمریکا به سرزمین‌های اشغالی است و یک روز پیش از سفر برنامه‌ریزی شده «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا انجام شده است.
    رویترز می‌گوید: ارتش آمریکا توان نظامی‌ خود را در منطقه با هدف جلوگیری از مشارکت ایران و سایر گروه‌های مورد حمایت آن در درگیری کنونی افزایش می‌دهد و سرعت ارسال تسلیحات مثل سیستم‌های دفاع هوایی و مهمات به اسرائیل را بالا برده است.
    کوریلا به این خبرگزاری گفت: من اینجا هستم تا اطمینان حاصل کنم که اسرائیل آنچه را که برای دفاع از خود نیاز دارد، داشته باشد و همچنین بر جلوگیری از حضور سایر طرف‌ها در این درگیری متمرکز شوم.
    یک مقام رسمی آمریکایی به رویترز گفته بود که کوریلا قرار است جلسات سطح بالایی را با فرماندهی ارشد ارتش رژیم صهیونیستی برگزار کند تا متوجه شود که این رژیم به چه چیزهایی احتیاج دارد.
    در حالی عملیات «طوفان الاقصی» وارد یازدهمین روز خود شده که اشغالگران بمباران تمام مناطق نوار غزه را تشدید کرده و پس از درخواست تخلیه مناطق در شمال نوار غزه، درخواست تخلیه بیمارستان‌ها را داده‌اند؛ اقدامی که نشان دهنده فاجعه انسانی و بهداشتی در غزه بوده و بخش بهداشت فلسطین نمی‌تواند آن را تحمل کند.
    مقام‌های آمریکایی همچنین خبر داده‌اند به حدود ۲۰۰۰ سرباز آمریکایی دستور داده تا در صورت نیاز به حمایت از رژیم صهیونیستی، آماده اعزام به سرزمین‌های اشغالی بوده و در ضمن ارائه مشاوره به نظامیان صهیونیست، از آن‌ها پشتیبانی پزشکی به عمل بیاورند. به ادعای این مقامات، این سربازان آمریکایی برای رژیم صهیونیستی نخواهند جنگید و هیچ پیاده‌نظام آمریکایی در میان آن‌ها دیده نمی‌شود.