صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • همکاری همراه اول و شرکت انتقال گاز ایران باهدف بهبود خدمات مخابراتی و هوشمندسازی زنجیره ارزش
  • آغاز دور جدید حراج شماره‌های رند همراه اول
  • حضور همراه اول در برگزاری نمایشگاه بین‌المللی اینوتکس 2024
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 17135  |  صفحه ۲ | سیاست روز  |  تاریخ: 27 مهر 1402
    دیدار امیرعبداللهیان با وزرای خارجه قطر و اندونزی
    حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه اجلاس فوق العاده کمیته اجرایی سازمان همکاری اسلامی در جده با آقای سلطان المریخی وزیر مشاور در امور خارجی قطر دیدار و‌ گفتگو کرد. امیرعبداللهیان در این دیدار گفت: رژیم صهیونیستی شکست سنگینی از مقاومت ملت فلسطین متحمل شده و اکنون آمریکا در حال احیای صهیونیستی است و در شرایطی که رژیم بطور وحشیانه علیه مردم عادی و شهروندان در غزه حمله می کند، وزیر خارجه آمریکا در اتاق عملیات صهیونیست‌ها حضور می یابد و همزمان به دیگران توصیه می‌کند که خویشتنداری کنند.
    امیرعبداللهیان گفت: دیدار جو بایدن از تل آویو در این مقطع و پس از این همه جنایت صهیونیست ها علیه فلسطینیان و نیز جنایت جنگی و نسل کشی در بیمارستان المعمدانی غزه، نشان می دهد که آمریکا بطور کامل در کنار رژیم صهیونیستی است و واشنگتن بدون قید و شرط از جنایات رژیم جنایتکار صهیونیستی حمایت می کند.
    امیرعبداللهیان همچنین روز گذشته در دیدار با وزیر خارجه اندونزی گفت: لازمست امروز پیامی قوی به رژیم صهیونیستی ارسال شود، همچنین جنایات جنگی رژیم صهیونیستی باید فورا متوقف شود.
    وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی به جای رویارویی با نیروهای مقاومت به سراغ شهروندان‌ فلسطینی رفته است، گفت: بمبی که برای هدف قرار دادن بیمارستان المعمدانی در غزه بکار رفته است، صرفا در اختیار اسرائیل است.
    امیرعبداللهیان با تاکید بر اینکه جنایت جنگی رژیم صهیونیستی باید فورا متوقف شود، گفت: رژیم صهیونیستی با محاصره کامل غزه و قطع آب و برق و سوخت و ممانعت از کمک های غذایی و دارویی و زدن بیمارستان‌ها، تصمیم به قتل عام وونسل کشی فلسطینیان گرفته است.
    وی افزود: موضوع کوچاندن اجباری شهروندان غزه موضوعی مهم است که باید در جلسه مورد توجه جدی قرار گیرد‌.
    او همچنین در دیدار با دبیرکل سازمان همکاری اسلامی نیز بر ضرورت پیگیری جدی قطع فوری حملات جنایت آمیز رژیم صهیونیستی علیه غزه، ارسال فوری کمک‌های انسان‌دوستانه به غزه و مقابله با کوچاندن مردم غزه تاکید کرد و افزود: ضروری است این موضوعات در دستور اجلاس امروز باشد.
    وزیر امور خارجه کشورمان همچنین خواستار تحریم فوری و کامل رژیم صهیونیستی توسط کشورهای اسلامی، تحریم نفتی علیه رژیم یادشده و اخراج سفرای این رژیم جنایتکار از کشورهایی که دارای رابطه با این رژیم غاصب و جعلی هستند، شد.
    امیرعبداللهیان همچنین خواستار تشکیل یک تیم حقوقدانان اسلامی برای حمایت از فلسطین شد تا جنایات جنگی رژیم صهیونیستی را مستند سازی نموده و زمینه طرح و محاکمه جنایتکاران جنگی اسرائیل و حامیان آن در دادگاه‌های بین‌المللی فراهم شود.
    امیرعبدالهیان با توجه به‌ جنایات جاری صهیونیستها در غزه بویژه نسل کشی در بیمارستان المعمدانی، افزود: لازم است در جلسه امروز جده، موضوع پیگیری حقوقی جنایتکاران جنگی صهیونیست و حامیان آنان مورد توجه و پیگیری جدی سازمان همکاری اسلامی قرار گیرد.