سرمقاله

خطای شناختی مشکلات ‪/‬ ژوبین صفاری

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام بسته تخفیفی ایرانسل به مناسبت عید فطر
  • پخش تازه‌ترین تاک‌شوی تولیدی ویستامدیا در شبکه نمایش خانگی
  • اعلام جوایز سومین جشنواره رساله برتر مهندسی برق با حمایت ایرانسل
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 1722  |  صفحه ۱  |  تاریخ: 29 آذر 1401
    فواد حسین:
    با امیرعبداللهیان در امان دیدار می‌کنم
    وزیر خارجه عراق در اظهاراتی به جزئیات نشست «بغداد۲» و دیدار احتمالی‌اش با امیرعبداللهیان پرداخت.
    به گزارش ایسنا، فواد حسین، وزیر خارجه عراق در گفت‌وگو با شبکه رووداو در خصوص نشست «بغداد۲» که قرار است در امان، پایتخت اردن برگزار شود، گفت که زمانی که نام این نشست را انتخاب کردیم، گفتیم که این نشست هرکجا برگزار شود، نامش تغییر نخواهد کرد زیرا هدف از آن حمایت از اقتصاد و حاکمیت عراق است و اساس آن بررسی اوضاع عراق ‌و کشورهای همجوار یعنی کشورهای حوزه خلیج {فارس} که در آن شرکت می‌کنند و ایران و ترکیه است.
    وی گفت که سوریه به دلایل شرایط خاصی که دارد در این نشست مشارکت نمی‌کند اما این بار امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه حضور خواهد داشت.
    فواد حسین تاکید کرد که نمایندگانی از اتحادیه اروپا، سازمان ملل، اتحادیه عرب، سفرای ۲۰ کشور ابرقدرت اقتصادی، سفرای ۵ کشور عضو دائم شورای امنیت و سفرای تمام کشورهای عربی و اسلامی در اردن در نشست بغداد۲ شرکت می‌کنند.
    وزیر خارجه عراق در خصوص حملات ایران به مواضع تروریست‌ها در اقلیم کردستان عراق و وجود یا نبود گفت‌وگو و توافق میان تهران و بغداد برای توقف این حملات، گفت: گفت‌وگوهای مداومی در این زمینه وجود دارد و یک هیات بزرگ در این رابطه تشکیل شده است. قبل از سفر نخست‌وزیر عراق، به ایران رفتم سپس بار دیگر به همراه وی به آنجا سفر کردم و بعد از آن نیز یک هیات سیاسی و امنیتی از تهران به بغداد آمد.