سرمقاله

استحاله ریاضی در نظام برنامه ریزی ایران ‪/‬ پیمان مولوی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • پخش زنده لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۴ از لنز ایرانسل
  • تیم ملی هاکی ایران با حمایت همراه اول قهرمان آسیا شد
  • برگزاری نمایشگاه الکامپ و تلکام استان مرکزی با حمایت ایرانسل
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 17414  |  صفحه ۱  |  تاریخ: 02 آبان 1402
    رئیس مجلس شورای اسلامی:
    امروز فلسطین مساله اول جهان است
    رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه «امروز فلسطین مساله اول جهان است»، گفت: روزهایی که در آن به سر می‌بریم روزهایی بسیار مهم و حساس برای همه جهان به ویژه دنیای اسلام است.
    به گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با سفرای کشورهای اسلامی دبیران و روسای سازمان‌های بین‌المللی مستقر در ایران ظهر دوشنبه ۱ آبان ۱۴۰۲ در سالن جلسات کمیسیون تلفیق مجلس برگزار شد، با بیان اینکه «روزهایی که در آن به سر می‌بریم روزهایی بسیار مهم و حساس برای همه جهان به ویژه دنیای اسلام است» گفت: امام خمینی(ره) فرمودند که «مساله فسلطین مساله اول جهان اسلام است» و امروز می‌توانیم بگوییم مساله فلسطین مساله اول جهان است.
    وی در بخش دیگری از اظهارات خود در این نشست با اشاره به عملیات طوفان الاقصی تاکید کرد: فلسطینیان در روز ۷ اکتبر تصمیم گرفتند که به جای آنکه هر روز بمیرند، یکبار با عزت و با شرف بمیرند.
    بخشی از سخنرانی محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با سفرای کشورهای اسلامی دبیران و روسای سازمان‌های بین‌المللی مستقر در ایران به شرح زیر است:
    برای من جای بسی افتخار است که در این موقعیت حساس و در روزهایی که امت اسلامی بیش از هر زمان دیگری نیازمند اتحاد، همفکری و عمل مشترک است شما را ملاقات می کنم. روزهایی که ما در آن به سر می بریم روزهایی بسیار مهم و حساس برای همه جهان، خصوصا دنیای اسلام است. حضرت امام خمینی زمانی فرمودند مساله فلسطین، مساله اول جهان اسلام است. امروز ما می توانیم بگوییم مساله فلسطین، مساله اول جهان است. همه جهان اکنون به منطقه ۲۶۰ کیلومتر مربعی نوار غزه نگاه می‌کند و من تردید دارم هیچ کسی در جهان باشد که اخبار و تصاویرِ آنچه این روزها در آن منطقه می‌گذرد را ببیند و بخواند، اما بتواند از کنار آن بی تفاوت بگذرد. چنین چیزی ممکن نیست. انسانیت، در مرحله یک آزمون تاریخی است و متاسفم بگویم که تا این لحظه در این آزمون موفق نبوده است.
    مهمانان محترم
    اتفاقات نوار غزه صحنه‌هایی بی‌سابقه در تاریخ رقم زده است. مردمانی که در آن سرزمین زندگی می‌کنند، در کنار دیگر برادران و خواهران خود در کرانه باختری و سرزمین های ۱۹۴۸، طی چند سال گذشته رنج هایی بی سابقه را تحمل کرده اند که حتی در تاریخ ۷۵ ساله اشغال فلسطین نیز بی‌سابقه است. در این مدت، صهونیست‌ها اقداماتی در سرزمین های اشغالی مرتکب شده اند که شما نظیرِ آن را در تاریخِ جنایت های چنگیز و مغول در شرق یا فاشیست‌ها و نازی‌ها در غرب هم نمی‌توانید پیدا کنید. ما نباید از یاد ببریم که فلسطینیان قبل از عملیاتِ طوفان الاقصی در چه وضعیتی بودند و این عملیاتِ بزرگ و قهرمانانه واکنش به چه وضعیتی بود.
    در چند سال گذشته رفتار غیرانسانی و وحشی‌گری‌های صهیونیست‌ها به اوج خود رسیده و حداقل‌های زندگیِ انسانی را برای فلسطینیان غیرممکن کرده بود.
    من از شما و همه امت اسلامی و همه مردم جهان می‌خواهم بیانیه آغازِ جنگ از سوی برادرِ قهرمانم ابوخالد محمد ضیف را بخوانید. او در آن بیانیه به خوبی شرح داده است که قبل از آغاز عملیات طوفان الاقصی چه بر سر مردم مظلوم فلسطین آمده است. فلسطینی‌ها در وضعیتی زندگی می‌کردند که شرح آن برای هیچ کس قابل باور نیست. چه کسی باور می‌کند ما در زمانه‌ای زندگی می کنیم که مسجد الاقصی به عنوان یکی از مقدس‌ترین مکان‌های بیش از یک میلیارد مسلمان در حال تخریب است فقط به این دلیل که افرادی با خوی شیطانی از برپا بودن نماز در این مسجد نگرانند و آن را مانع پروژه های اهریمنی خود می داند؟ چه کسی باور می کند فلسطینی‌ها در وضعی به سر می برند که زن و مردِ فلسطینی در خیابان به دست شهرک نشین صهیونیست کشته می‌شود و جنازه‌اش ساعت ها روی زمین می ماند فقط به این دلیل که آن شهرک‌نشین به او مشکوک شده و رفتارش را نپسندیده است؟