سرمقاله

استحاله ریاضی در نظام برنامه ریزی ایران ‪/‬ پیمان مولوی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • آمادگی ایرانسل برای همکاری با استارتاپ‌ها در حوزه هوش مصنوعی
  • برگزاری رویداد ایران‌هلث با حمایت همراه اول نمایشگاه بین‌المللی ایران هلث با حمایت همراه اول به عنوان نخستین اپراتور سلامت کشور، برگزار می‌شود.
  • اعلام بسته تخفیفی ایرانسل ویژه روز جهانی ارتباطات
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 17445  |  صفحه ۷ | ایران زمین  |  تاریخ: 02 آبان 1402
    در راستای توسعه طرح فیبر نوری منازل و کسب و کارها در آذربایجان‌شرقی برنامه ریزی شد؛
    طرح توسعه اینترنت پرسرعت بر بستر فیبر نوری در ۴ شهر
    آذربایجان شرقی - فلاح: طرح توسعه اینترنت ثابت پرسرعت منازل و کسب و کارها بر بستر فیبرنوری در ۴ شهر میانه، عجب شیر، ملکان و سراب استان آذربایجان‌شرقی توسط شرکت ارتباطات رایتل ارائه شد.
    به گزارش خبرنگار ما در تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان آذربایجان شرقی، جلسه ارائه طرح توسعه شبکه فیبر نوری منازل و کسب و کارها موسوم به FTTx در ۴ شهر میانه، عجب شیر، ملکان و سراب این استان با حضور مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی منطقه آذر، فرمانداران و شهرداران ۴ شهر مذکور و نمایندگان شرکت خدمات ارتباطی رایتل در محل اداره کل ارتباطات برگزار شد.
    در این جلسه فرزاد، مدیرکل ارتباطات استان آذربایجان شرقی، با اشاره به سیاست‌های دولت و برنامه‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مبنی بر ایجاد دسترسی خانوارها و کسب‌وکارها به اینترنت پرسرعت FTTx گفت: مطابق برنامه ریزی و تقسیم بندی صورت گرفته توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی کشور، برای اجرای این طرح در ۴ شهر میانه، ملکان، عجب شیر و سراب، شرکت خدمات ارتباطی رایتل تعیین و ابلاغ شده‌ است.
    در ادامه فرزاد با تشریح دلایل عقب ماندگی استان در اجرای این طرح ملی بیان کرد: جبران این عقب ماندگی و تسریع در اجرای آن نیازمند همدلی و همراهی تمامی دستگاه های دخیل به ویژه فرمانداری ها و شهرداری ها می باشد و نبایستی شهرداری ها نگاه انتفاعی در این پروژه داشته باشند.
    نماینده ارشد وزارت ارتباطات در استان با اشاره به در پیش بودن فصل سرما تاکید کرد: جهت آغاز هر چه سریع تر مرحله اجرائی این پروژه، فرمانداری ها و شهرداری ها همت مضاعفی بعمل آورند و این اداره کل نیز آماده هرگونه همکاری می باشد.
    در ادمه فاضلی، مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی منطقه آذر در رابطه با اهمیت اجرای این طرح بیان کرد: توسعه اینترنت ثابت پرسرعت بر بستر فیبرنوری در حال حاضر مصوب شورای عالی فضای مجازی و الزام آن شورا به مجموعه دولت و به ویژه دو وزارت ارتباطات و کشور می‌باشد.
    وی در پاسخ به دغدغه های مطرح شده از طرف شهرداری ها در خصوص جبران آسیب های وارده به سطح آسفالت خیابان ها و کوچه ها، به وجود دستورالعمل های لازم الاجرا و تعهدات اپراتور در این زمینه اشاره کرد که باعث می شود خواست های شهرداری ها نیز برآورد گردد.
    در این جلسه نماینده شرکت رایتل با اشاره به سوابق، قابلیت ها و توانمندی های شرکت از آمادگی برای آغاز و پیشبرد پروژه در استان مطابق برنامه زمان بندی طرح خبر داد و اعلام کرد: بر این اساس شهر میانه تا پایان سال تکمیل و ۳ شهر عجب شیر، سراب و ملکان از ابتدای سال آتی وارد مرحله اجرا خواهند شد و سایر شهرهای این ۴ شهرستان در اولویت بعدی قرار دارند.
    در خاتمه ضمن پاسخگوئی به دغدغه های مطرح شده از طرف فرمانداری ها و شهرداری ها، با توجه به اعلام آمادگی شهرداری ها برای آغاز طرح، مقرر شد: جلسات دو جانبه با شرکت رایتل به ترتیب برای شهرهای میانه، عجب شیر، سراب و ملکان در اسرع وقت برگزار گردد.