سرمقاله

مرگ نهاد دموکراسی اقتصاد! / محمدعلی وکیلی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • آمادگی ایرانسل برای همکاری با استارتاپ‌ها در حوزه هوش مصنوعی
  • برگزاری رویداد ایران‌هلث با حمایت همراه اول نمایشگاه بین‌المللی ایران هلث با حمایت همراه اول به عنوان نخستین اپراتور سلامت کشور، برگزار می‌شود.
  • اعلام بسته تخفیفی ایرانسل ویژه روز جهانی ارتباطات
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 17605  |  صفحه ۱  |  تاریخ: 06 آبان 1402
    خطیب نماز جمعه تهران
    طوفان‌الاقصی نقطه عطفی تاریخی را در عصر ما به وجود آورد
    خطیب موقت نماز جمعه تهران، گفت: شاهد تازیانه الهی بر چهره سیاه و متعفن و کریه رژیم پست و تبهکار صهیونیستی هستیم و دست خدای متعال از آستین مقاومت بیرون آمد؛ طوفان الاقصی یک پدیده بی‌نظیر و نقطه عطفی تاریخی را در عصر ما به وجود آورد.
    به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین محمد جواد حاج علی اکبری در خطبه عبادی نماز جمعه این هفته تهران، بیان کرد: خداوند توفیق دهد از روزها و شب‌ها و فرصت‌های زندگی توشه تقوا را که زندگی بر صراط مستقیم است فراهم کنیم تا در روزهای سخت تقوا مونس ما باشد. این روزها مسئله ما مسئله فلسطین است. آن‌چه که روزها اخیر مشاهده می‌کنیم رفتارهای غیرقابل توصیفی از وحشی‌های روزگار است. بر اساس منطق قرآن کریم رژیم صهیونیستی همان شجره خبیثه است. این نهاد پلید و خبیث و کثیف این آرمان کثیف و موجودیت پلید مانند درخت خبیث می‌ماند. ریشه و دوام هم ندارد.اسرائیل مظهر کلمه خبیثه و مجمع همه رذالت‌هاست. این درخت ریشه در منجلاب کفر داشته و از مرداب نفاق و لجنزار شهوت‌ها از جهل و هواپرستی آبیاری شده است. از این درخت پلید و کثیف چه میوه ای انتظار است؟ میوه شیطانی، بی‌عفتی و بی‌حیایی و خودخواهی ،کبر و استکبار، ظلم و جنایت و کودک کشی، بدخواهی و حسادت و وحشت.
    وی ادامه داد: میوه‌های آن مثل سرهای شیاطین است. این رژیم صهیونیستی است. خداوند توصیف کرد که این ریشه عمیق نیست. در خاک طیب و طاهر نیست. از آب پاکیزه و زلال بهره مند نمیشود. با طوفانی درهم می‌شکند. روزهایی هستند که مزاحم بشریت هستند اما نتیجه چه می‌شود. تمدن فرعونی به کجا رفت. چه به روزش آمد. خدای متعال تازیانه عذاب خود را بر آنان فرود آورد. خداوند در کمینگاه مفسدان و ستمگران است. روزی میدان‌داری می کنند و عربده می‌کشند اما قوام ندارند، آنچه که دوام دارد و ریشه در توحید دارد و می‌ماند حق است.
    حاج علی اکبری در خطبه سیاسی نماز جمعه این هفته تهران با ابراز ارادت به محضر حضرت فاطمه معصومه( س) و با بیان این‌که «بزرگ‌ترین توصیه به تقوا در این روزگار، توصیه به مقاومت، صبر و ایستادگی است» پیروزی‌های کاروان ورزشی کشور را در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو تبریک گفت و افزود: این بازی‌ها جلوه‌های ویژه‌ای داشت؛ یکی از جلوه‌ها خانم الناز دارابیان است که با چادر در مراسم اهدای طلا حضور یافت و مدالش را به کودکان غزه داد. جلوه دیگر خانم ساره جوانمردی بود که با حجاب شایسته همراه با فرزند سه ماهه خود در جایگاه قرار گرفت و گفت مدال اصلی من نوزاد سه ماهه من است. برای او لباس مزین به پرچم جمهوری اسلامی را سفارش دادند. ان شاالله در بقیه برنامه‌های خود افتخار آفرین باشند.
    وی با طرح این پرسش که «رزمندگان و مدافعان که هستند؟» گفت: مقاومت فلسطین و مردم فلسطین هستند. در لایه اول حماس و جهاد اسلامی در غزه هستند. هم‌چنین گردان‌هایی که با روحیه آهنین و دل‌هایی سرشار از ایمان و فرماندهان مجاهد طراحی دقیق انجام دادند و نشان دادند مقاومت در فلسطین به چه رشدی در اندیشه و عمل رسیده و موجودیت رژیم صهیونیستی را مخاطره کرده است. در عملیات ساختار سیاسی، امنیتی، اقتصادی رژیم صهیونیستی را بهم ریختند و آن‌ها را زمین گیر کردند. در لایه دوم حمایت بی نظیر مردم غزه و فلسطین است. زبان از شرح ویژگی‌های این مردم قاصر است.
    وی خاطر نشان کرد: واقعا این اتفاقات برای هیچ انسان دارای وجدانی قابل تحمل نیست. چه زنان و چه کودکان و چه مردان شجاع. آب و دارو را از آنان دریغ کرده‌اند. بدون هیچ‌گونه محدودیتی به اندازه یک بمب اتم در این ۲۰ روز بر سر این مردم مظلوم بمب ریختند. ما از مردم غیور و مقاوم و مومن چه دیدیم در این چند رو؛ مثل کوه ایستادند و جز زبان شکر و علامت پیروزی از آنان چیزی شنیده نشد. صحنه‌هایی که هوش از سر انسان می‌برد؛ از تلاوت قرآن و آن ایستادگی و مقاومت. در نقطه مقابل آدم‌هایی ضعیف و ترسو که با صدای آژیر فرار را بر قرار ترجیح می دهند.
    خطیب نماز جمعه تهران بیان کرد: شبکه منطقه‌ای مقاومت از فلسطین و لبنان و عراق و یمن و سوریه و ایران است. قبلا می‌گفتیم محور مقاومت اما امروز یک شبکه بهم پیوسته شده و همه آماده هستند. اگر دشمن بخواهد غلط اضافه کند،در کمترین زمان ممکن زمین و زمان را بر سرشان خراب خواهد کرد. در لایه چهارم همه آزادی‌خواهان جهان از هر دین و مذهب و رنگ نژاد هستند که با فریاد زنده باد فلسطین و مرگ بر اسرائیل به میدان آمدند. این یعنی یک اتفاق بزرگ جهانی در راه است و فلسطین کلید اتحاد و پیروزی بر دشمنان بشریت است.
    وی ادامه داد:طوفان الاقصی نشان داد اگر جماعتی متکی بر وعده الهی به میدان برود می‌تواند دفاع را به حمله و عملیات را از سطحی به عمیق تبدیل کرده و جنگ را به دل دشمن ببرند. حتی در جنگ شناختی هم کار بزرگی انجام داد.طوفان الاقصی نمایشگاه شکست دشمن در جنگ شناختی و جنگ روایت‌ها است. طوفان الاقصی و صبر مقتدرانه ملت فلسطین پوشالی بودن ساختارها بین المللی را نشان داد. از واقعیت اروپای به اصطلاح متمدن پرده‌برداری کرد. خشونت عریان آنان را نشان داد که در کمال پررویی از همه این جنایت ها حمایت کردند.