سرمقاله

زمان پایان و نتیجه درگیری غزه؟ ‪/‬ سیف الرضا شهابی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • آغاز عملیات اجرایی فیبرنوری ایرانسل در ۲۰ شهر جدید
  • سیفی: تامین مالی زنجیره تامین از بهترین ابزار‌ها برای مقابله با ناترازی بانک‌هاست
  • فراخوان جدید طرح پژوهانه همراه اول برای حمایت از پایان‌نامه‌ها و طرح‌های پژوهشی
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 17693  |  صفحه ۳ | جامعه  |  تاریخ: 07 آبان 1402
    ۵۰ بیمار جان باختند
    افزایش مبتلایان کرونا در هفته گذشته
    بنابر اعلام وزارت بهداشت طی هفته گذشته ۱۰۹۷ بیمار جدید مبتلا به کرونا شناسایی شدند و متاسفانه ۵۰ بیمار نیز جان خود را از دست دادند.
    به گزارش ایسنا، از یکشنبه هفته گذشته (‌۳۰ مهرماه) تا روز شنبه ۶ آبان ماه ۱۴۰۲ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، یک هزار و ۹۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۷۸۲ نفر آنها بستری شدند. این درحالیست که در هفته ماقبل آن (یکشنبه ۲۳ تا شنبه ۲۹ مهرماه) شمار بیماران شناسایی شده یک هزار و ۵۹ بیمار در کشور بود. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۶۲۲ هزار و ۱۲۷ نفر رسید.
    متاسفانه در طول هفت روز گذشته (یکشنبه ۳۰ مهرماه تا شنبه ۶ آبان ماه)، ۵۰ نفر از بیماران کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری، به ۱۴۶ هزار و ۵۸۰ نفر رسید.  
    خوشبختانه تا کنون ۷ میلیون ۳۸۱ هزار و ۸۴۲ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.
    ۵۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند. تاکنون ۵۷ میلیون و ۷۹۲ هزار و ۲۲۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است. تاکنون ۶۵ میلیون و ۲۴۲ هزار و ۹۲۱ نفر دُز اول، ۵۸ میلیون و ۶۳۵ هزار و ۱۹ نفر دُز دوم و ۳۱ میلیون و ۷۳۶ هزار و ۵۱۷ نفر، دُز سوم و بالاتر واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند. مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۵ میلیون و ۶۱۴ هزار و ۴۵۷ دُز رسید.
    همچنین بنابر آمار جهانی «ورلداُمتر»، مجموع مبتلایان به کرونا (کووید۱۹) در کشورهای مختلف به بیش از ۶۹۷ میلیون و ۷۳ هزار و ۷۱۲ نفر رسیده و تاکنون مرگ شش میلیون و ۹۳۲ هزار و ۴۶۹ بیمار تأیید شده است. به گزارش ایسنا، طبق داده‌های به‌روزشده در جدول جهانی ورلداُمتر، کووید۱۹ همچنین در روز گذشته ۶۹۶۹ ابتلای جدید داشته و جان ۲۹ بیمار را گرفته است. همچنین هنگ کنگ با ثبت ۱۴ فوتی و آمریکا با بیش از ۳۰۰۰ ابتلای جدید به ترتیب بالاترین آمار تلفات و مبتلایان کرونایی را در شبانه‌روز گذشته گزارش کرده‌اند.
    پایگاه داده‌های جهانی ورلداُمتر از تاریخ ۲۹ ژانویه سال ۲۰۲۰ میلادی، ثبت آمار رسمی مرتبط با کرونا را آغاز کرده است. در میان ۱۰ کشوری که در بالای جدول ورلداُمتر جای گرفته‌اند.