سرمقاله

زمان پایان و نتیجه درگیری غزه؟ ‪/‬ سیف الرضا شهابی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • آمادگی ایرانسل برای همکاری با استارتاپ‌ها در حوزه هوش مصنوعی
  • برگزاری رویداد ایران‌هلث با حمایت همراه اول نمایشگاه بین‌المللی ایران هلث با حمایت همراه اول به عنوان نخستین اپراتور سلامت کشور، برگزار می‌شود.
  • اعلام بسته تخفیفی ایرانسل ویژه روز جهانی ارتباطات
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 17705  |  صفحه ۵ | جهان ورزش  |  تاریخ: 07 آبان 1402
    فقط چین بهتر از ماست
    افتخارآفرینی فرزندان ایران
    در روز‌ پایانی بازی‌های پاراآسیایی کار‌وان‌ ایران گوی سبقت از ژاپن ربوده و جایگاه دومی‌ خود را پس گرفت. ‌
    به گزارش ورزش سه، بعد از پنج روز رقابت داغ و پرهيجان ورزشكاران پارالمپيكى در هانگژوى چين، امروز پرونده چهارمين دوره بازى‌هاى پاراآسيايى بسته خواهد شد.
    كاروان ايران بعد از اينكه تا روز چهارم در رده دوم جدول مدال‌ها قرار داشت روز جمعه به خاطر تعداد نقره‌هاى كمتر از ژاپن عقب افتاد.
    با اين حال در همان ساعات ابتدايى روز آخر بود كه ورزشكاران ايرانى با مدال‌هاى خوشرنگ خود بار ديگر از سامورايى‌ها سبقت گرفته تا يک نتیجه تاریخی و درخشان را در چین‌ رقم بزنند.
    آخرین اتفاقات روز پایانی مسابقات را در زیر بخوانید:
    پرافتخارترین ورزشکاران ایران در هانگژو
    سینا ضیغمی‌نژاد با کسب 3 مدال طلا و یک نقره در ماده‌های مختلف رشته پاراشنا موفق شد عنوان پرافتخارترین ورزشکار کاروان ایران در هانگژو را از آن خود کند. همچنین در بخش بانوان نیز زهرا نعمتی با دو طلا و یک نقره در رشته تیروکمان موفق شد عنوان برترین ورزشکار را به خود اختصاص دهد.
    جایگاه تاریخی با طلای کمتر
    بعد از ۶ روز رقابت رسمی میان شرکت‌کنندگان در این دوره بازی‌ها، کاروان ایران ۱۳۱ مدال شامل ۴۴ طلا، ۴۶ نقره و ۴۱ برنز به دست آورد و بعد از چین و بالاتر از ژاپن در رده دوم جدول توزیع مدال‌ها ایستاد. کاروان ورزش ایران در حالی جایگاه تاریخی دومی در چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی را از آن خود کرد که نسبت به دوره پیشین این بازی‌ها، مجموع مدال و حتی طلای کمتری به دست آورده است.
    آغاز روز پایانی بازی‌ها با طلای مرادی
    فینال مسابقه دوی ۴۰۰ متر مردان در کلاس T۱۲ در حالی برگزار شد که مهرداد مرادی ملی‌پوش کشورمان در آن حضور داشت. مرادی در مسابقه امروز با زمان ۴۹.۶۰ ثانیه زودتر از سایر دونده‌ها از خط پایان عبور کرد و قهرمان شد. وی پیش از این هم یک مدال کسب کرده بود.
    دختر دونده ایران قهرمان شد
    فاطمه امیرزادگانی ملی‌پوش پارادوومیدانی ایران امروز با حریفانش در ماده دوی ۴۰۰ متر کلاس T۱۲ رقابت کرد.او در این مسابقه با ثبت زمان ۵۹.۸۸ ثانیه که بهترین عملکرد شخصی‌اش نیز بود، به مقام قهرمانی دست یافت و مدال طلا را به خود اختصاص داد.
    دومین مدال نقره ظفر
    در جریان رقابت پرتاب نیزه مردان کلاس F۵۵، ظفر ذاکر که پیش از این یک مدال نقره در پرتاب وزنه کسب کرده بود، با حدنصاب ۳۳.۵۸ متر به عنوان بهترین رکورد شخصی‌اش به مقام نایب قهرمانی رسید و یک مدال نقره دیگر برای کاروان ایران کسب کرد. حامد امیری اما با رکورد ۲۸.۸۳ متر به مقام پنجم بسنده کرد.
    طوفان شطرنج بازان با هشت مدال
    رقابت‌های شطرنج بازی های پاراآسیایی با برگزاری دیدارهای دورهای باقی مانده بخش سرعت پیگیری شد که حاصل آن برای نمایندگان ایران کسب هشت مدال بود. بر این اساس بخش تیمی بانوان و در کلاس VI-B۱ و ملیحه صفایی در انفرادی بانوان کلاس VI-B۱ مدال طلا گرفتند. در بخش تیمی مردان در کلاس های VI-B۱ و کلاس PI و VI-B۲/B۳ ایران مدال نقره گرفت. دیگر مدال نقره ایران توسط ابوالفضل کاظمیان به دست آمد. همچنین عاطفه نقوی و لیلا زارع‌زاده هم مدال برنز گرفتند.
    طلا و نقره سنگین وزن برای ایران
    در جریان رقابت‌های دسته فوق سنگین پاراوزنه‌برداری احمد امین‌زاده و مهدی صیادی با ثبت رکورد ۲۶۶ و ۲۴۴ کیلوگرم موفق به کسب مدال‌های طلا و نقره شدند. نماینده اردن هم در جایگاه سوم قرار گرفت و به مدال برنز دست یافت.
    فوتبال نابینایان نقره‌ای شد
    تیم ملی فوتبال نابینایان ایران با شکست مقابل چین در ضربات پنالتی به مقام نایب قهرمانی رسید. این تیم دیروز توانسته بود چین‌‌ را در مرحله مقدماتی‌ شکست دهد، اما‌ در فینال نتوانست از عنوان قهرمانی خود دفاع کند.
    آخرین تیر زندی برنزی شد
    در مرحله رده‌بندی مسابقات پاراتیروکمان بازی‌های پاراآسیایی در ماده W۱ محمدرضا زندی در رقابت با حریفی از ژاپن با نتیجه ۱۳۶ بر ۱۳۰ به پیروزی رسید و صاحب مدال برنز شد. زندی در مرحله نیمه‌نهایی ابل کمانداری از چین با نتیجه ۱۳۷ بر ۱۳۶ شکست خورد و از صعود به فینال بازماند.
    یک مدال دیگر‌ برای بانوان پاراوزنه‌برداری
    در جریان رقابت‌های پاراوزنه‌برداری بازی‌های پاراآسیایی، نیکو روزبهانی با مهار وزنه ۱۲۶ کیلوگرمی موفق شد در جایگاه سوم دسته ۸۶+ کیلوگرم بانوان بایستد. در این دسته ورزشکاران چین و اندونزی قهرمان و نایب قهرمان شدند.
    رکورد تاریخی فرزندان ایران در سرزمین اژدها
    کاروان ورزشی ایران بهترین عملکرد خود را در ادوار بازی‌های پاراآسیایی در شهر هانگژو به ثبت رساند.
    به گزارش ایرنا، چهارمین دوره بازی های پاراآسیایی در شهر هانگژو چین به پایان رسید و نمایندگان ایران با کسب ۴۴ مدال طلا موفق به ثبت تاریخی‌ترین نتیجه خود در ادوار این رقابت‌ها شدند.در این دوره نمایندگان ایران با کسب ۴۴ مدال طلا، ۴۶ مدال نقره و ۴۱ مدال برنز و مجموع ۱۳۱ مدال، بالاتر از ژاپن و کره‌جنوبی در رده دوم قرار گرفتند.
    کاروان‌های ورزشی ژاپن ۴۲ مدال طلا و کره‌جنوبی ۳۰ مدال طلا کسب کرده و در جایکاه سوم و چهارم قرار گرفتند.
    کاوران ورزشی چین نیز با ۲۱۴ مدال طلا و مجموع ۵۲۱ مدال در جایگاه نخست قرار گرفت. ایران در رده‌بندی مجموعی مدال در جایگاه سوم قرار دارد. ژاپن با کسب ۱۵۰ مدال عنوان دوم را به خود اختصاص داد.
    در بازی‌های پاراآسیایی و پارالمپیک ملاک تعیین جایگاه کاروان‌ ورزشی کشورهای شرکت کننده کسب نشان طلا است و نقره برنز در اولویت‌های بعدی قرار دارد.
    در دوره گذشته بازی‌ها ایران با کسب ۵۱ مدال طلا به عنوان سوم بازی‌های پارآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا رسیده بود. نمایندگان ایران سال ۲۰۱۸ موفق به کسب ۵۱ مدال طلا، ۴۳ نقره و ۴۲ برنز شدند. در آن دوره از بازی‌ها کاروان چین ۱۷۲ مدال طلا و کره‌جنوبی ۵۳ مدال طلا در جایگاه اول و دوم قرار گرفتند. ژاپن نیز با ۴۵ مدال طلا چهارم شد.
    کاروان ورزشی ایران در دومین دوره بازی‌های پاراآسیایی اینچئون در سال ۲۰۱۴ با کسب ۳۷ نشان طلا در جایگاه چهارم قرار گرفت.
    در نخستین دوره این بازی‌ها که در شهر گوانژو برگزار شد تیم ایران با کسب ۲۷ نشان طلا در جایگاه چهارم قرار گرفت. در بازی‌های پاراآسیایی گوانژو ایران ۸۰ مدال و در اینچئون ۱۲۰ مدال کسب کرد.
    کشور یمن نیز با کسب تنها یک مدال برنز در انتهای جدول رده‌بندی بازی‌های پاراآسیایی هانگژو قرار گرفت.