سرمقاله

زمان پایان و نتیجه درگیری غزه؟ ‪/‬ سیف الرضا شهابی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • آغاز عملیات اجرایی فیبرنوری ایرانسل در ۲۰ شهر جدید
  • سیفی: تامین مالی زنجیره تامین از بهترین ابزار‌ها برای مقابله با ناترازی بانک‌هاست
  • فراخوان جدید طرح پژوهانه همراه اول برای حمایت از پایان‌نامه‌ها و طرح‌های پژوهشی
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 17716  |  صفحه ۷ | ایران زمین  |  تاریخ: 07 آبان 1402
    بازدید خبرنگاران از خط دو قطار شهری کرج
    صرف ۶ هزار تن میلگرد برای راه‌اندازی خط متروی کرج
    ‌جمعی از خبرنگاران استان البرز به همراه نایب رییس شورای اسلامی شهر کرج از تکمیل احداث خط ۲ قطار شهری کرج بازدید کردند.
    در حال حاضر یکی از مهمترین اولویت های شورای ششم ، تکمیل و بهسازی ادامه خط 2 قطار شهری کرج است. خط دو قطار شهری کرج مهمترین خط قطار شهری این شهر است که از میدان شهید سلطانی تا کمالشهر است که به طول 27 کیلومتر از سال 1382 در حال ساخت است.
    قطار شهری کرج که در بهمن ماه سال گذشته به صورت مقطعی و تنها دو ایستگاه چهار راه طالقانی تا 45 متری گلشهر این شهر، به طول 6 کیلومتر به بهره برداری رسید. اکنون مدیریت شهری تلاش دارد تا با تکمیل و راه اندازی ادامه خط دو قطار شهری کرج از میدان شهید سطانی تا چهار راه طالقانی، بتواند عمده مسافرینی که از تهران به داخل کرج حرکت می کنند را ساماندهی کند.
    تغییر نقشه ایستگاه جزیره ای هزار میلیارد صرفه جویی داشت
    عمار ایزدیار در این بازدید با اشاره به اینکه با تغییر نقشه ای که در ایستگاه جزیره ای میدان شهید سلطانی صورت گرفت اظهار داشت: با این نقشه حدود هزار میلیارد تومان درراین پروژه صرف جویی شد سرعت پروژه افزایش یافت.
    وی با اشاره به اینکه یکی از موضوعات مهم در این پروژه تامین میلگرد بوده است که با درایت مدیریت شهری و اعضای شورای شهر از یکی از شرکتهای بانک شهر به عنوان برات کارت تامین میلگرد را انجام دهیم که البته هنوز این میلگردها به دست ما نرسیده است. سخنگوی شورای شهر کرج با بیان اینکه از آنجایی که این پروژه معطل تامین میلگرد بود یک فقره از بورس در هفته گذشته میلگرد را تامین کرده ایم، گفت: این ایستگاه تا پایان سال مورد بهره برداری قرار می گیرد و به ایستگاه آیت الله طالقانی متصل می شود.
    ایزدیار با اشاره به اینکه در حال حاضر یک رام از قطار که خط گلشهر است فعال است و رام دوم قطار که در سالها در اختیار تهران قرار داشت و با حل اختلافی که بین تهران و کرج در این رابطه وجود داشت در حال حاضر در شرکت مپنا در حال اورحال شدن استو تاپایان سال در مسیر قرار می گیرد ،عنوان کرد: دولت قول مساعد 11 رام قطار دیگر را برای استان البرز داده است که قرار است تحویل مدیریت شهری قرار گیرد.
    عضو‌شورای شهر کرج با بیان اینکه ایستگاه های بین راهی در سالهای اتی به بهره برداری می رسد، افزود: برای اولین بار در این پروژه از شرکت های دانش بنیان با محویت با قرارگاه خاتم النبیا سیستم سیگنالینگ این خط مترو توسط متخصصان انجام می پذیرد.
    خط دو قطار شهری 49 درصد پیشرفت داشته است
    محمد جواد رستمی نیز در بازدید از خط متروی شهید سلطانی با اشاره به اینکه 9 هزاز 400 متر ریلگزاری در این پروژه باید صورت گیرد که تا امروز 3هزار و 500 متر آن ریلگذاری شده است ،اظهار داشت: ریلگذاری این پروژه تا 22 بهمن ماه سال جاری به اتمام می رسد.
    وی با اشاره به اینکه ایستگاه جزیریه ای شهید سلطانی حدود 160 متر در دوطبقه و27 متر در زیر زمین احداث شده است، افزود: این خط مترو با فاصله 150متر در کنار متروی تهران قرار دارد و شهروندان می توانند بعد از خروج از این خط با فاصله بسیار کوتاهی وارد متروی تهران شوند.
    مدیر پروژه خط 2 قطار شهری کرج با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی این پروژه تا امروز 60درصد بوده است، گفت: این پروژه تا 22 بهمن با هزار میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.
    وی با بیان اینکه در این خط حدود650 نفر در حال فعالیت هستند، گفت: اگر بخواهیم از این مسیر برای شب عید بهره برداری داشته باشیم نیاز به 6 هزار تن میلگرد داریم که بخشی از ان تامین شده است. وی با بیان اینکه با مصوبه شورای شهر و شهرداری حدود 6 هزارتن میلگرد خریداری شده است که مراحل نهایی آن در دست اقدام است ، گفت: درصد فیزیکی این پروژه خط شهید سلطانی تا کمالشهر حدود 49 درصد بوده است.
    وی با اشاره به اینکه گودترین ایستگاه 27 متر بوده است و ما بقی ایستگاه هابین 18 تا 21 متر است ،ادامه داد: طبق توافقات انجام شده در این دوره شورا زمین دپی در دانشگاه خوارزمی به متراژ 15 هکتار به تصویب رسیده ‌که در حال آماده‌سازی آن هستیم.