سرمقاله

سیاست انقباضی از جیب چه کسانی؟ ‪/‬ ژوبین صفاری

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • رئیس اتاق ایران و عراق: توسعه برات الکترونیک و ابزارهای نوین تامین مالی، هزینه تولید را کاهش می‌دهد
  • همکاری همراه اول و شرکت انتقال گاز ایران باهدف بهبود خدمات مخابراتی و هوشمندسازی زنجیره ارزش
  • آغاز دور جدید حراج شماره‌های رند همراه اول
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 17760  |  صفحه ۱  |  تاریخ: 08 آبان 1402
    نظر زاخارووا درباره دولت سوم اوباما
    سخنگوی وزارت خارجه روسیه در کانال تلگرامی خود مطلبی منتشر کرد که در آن جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا فردی توصیف شده که اختیاری از خود ندارد و از سوی اوباما از پشت پرده هدایت می‌شود. به گزارش ایسنا، باراک اوباما، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در نوامبر ۲۰۲۰ در مصاحبه‌ای تلویزیونی گفته بود: اگر می‌توانستم شرایطی را ترتیب دهم که در آن یک مرد یا زن دیگر با یک هدفون در گوشش مانند عروسک به جای من کارهای تشریقاتی را انجام داده و من در خانه‌ام با پیژامه از طریق هدفون به او می‌گفتم که چه بگوید و چه کند، از ریاست‌جمهوری دوباره استقبال می‌کردم.
    اوباما اخیراً بیانیه‌ای کم‌سابقه درباره جنگ جدید غزه منتشر کرد و در آن ضمن محکوم‌کردن حماس، بر «حق اسرائیل برای دفاع از خود» تاکید کرد. حالا شباهت موضع‌گیری اوباما با موضع رسمی جو بایدن، رئیس‌جمهوری کنونی آمریکا باعث شده تا کاربران فضای مجازی و رسانه‌ها بار دیگر به سراغ این سخنرانی اوباما در نوامبر ۲۰۲۰ رفته و اساساً ریاست‌جمهوری جو بایدن را در واقع دور سوم ریاست‌جمهوری باراک اوباما بدانند؛ بدین شکل که بایدن یک عروسک خیمه‌شب بازی است و اوباما از پشت پرده او را کنترل می‌کند.
    ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز با اشاره به همین سخنرانی، در کانال تلگرامی خود نوشته است: در این دوران تمام امور مخفی، آشکار می‌شود. اوباما به اختصار و به شکلی اعجاب‌آور، طرح و نقشه نوعی از کشورداری که بر کاخ سفید حاکم شده را شرح داده است.