سرمقاله

تهران - واشنگتن؛ تنش زیر خط جنگ ‪/‬ جلال خوش‌چهره

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • جشنواره خرید مودم و سیمکارت همراه اول ویژه تمامی متولدین 1373
  • میزبانی همراه اول از مدیران بانکی در نمایشگاه صنعت مالی ایران
  • حضور همراه اول در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 17957  |  صفحه ۶ | حوادث  |  تاریخ: 10 آبان 1402
    ارزیابی تخصصی وضعیت ایمنی دریاچه شهدای خلیج فارس از سوی مدیریت بحران
    سرپرست دبیرخانه سلامت، ایمنی و محیط زیست شهر تهران از ارزیابی تخصصی ایمنی دریاچه شهدای خلیج فارس خبرداد. سید سجاد موسوی در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره گفت: براساس گزارشات مردمی واصله و اخبار انتشار یافته در خبرگزاری‌ها و فضای مجازی مبنی بر وجود نقاط حادثه خیز در محدوده دریاچه شهدای خلیج فارس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران ارزیابی تخصصی از وضعیت ایمنی، سلامت و محیطزیست این دریاچه را در دستور کار قرار داد.
    وی با بیان اینکه این اقدام با هدف پیشگیری از وقوع حوادث غرق‌شدگی و صیانت از جان شهروندان و مراجعه‌کنندگان به این دریاچه انجام شده است، گفت: بر اساس کارشناسان و ارزیابان تخصصی HSE در موقعیت‌های گزارش شده حاضر شده و نسبت به ارزیابی میدانی آن اقدام کردند.
    سرپرست دبیرخانه سلامت، ایمنی و محیط زیست شهر تهران با بیان اینکه خطرات کنترل نشده و عدم انطباق های مهم در این محدوده احضا شد، گفت: این موارد به مدیران و مسئولان این مجموعه اطلاع داده شد و نسبت به ایمن‌سازی و رفع مخاطرات اقدام شد.
    سجادی با اشاره به حضور روزانه چندین هزارنفر در مجموعه دریاچه شهدای خلیج فارس، گفت: در همین راستا نیز اتخاذ تدابیر HSE لازم در راستای صیانت از جان شهروندان و مراجعین در این مجموعه حائز اهمیت بوده و نقش حیاتی دارد.
    به گفته وی، دبیرخانه سلامت، ایمنی و محیط زیست شهر تهران نسبت به بازدید و ارزیابی از دیگر اماکن تجمعی و پرخطر نیز اقدام کرده و موارد ایمنی را به آنان اطلاع می‌دهد. معنای این موضوع نا ایمن بودن یک منطقه نیست، بلکه هدف از آن ارتقاء ایمنی در یک مجموعه است.