سرمقاله

تهران - واشنگتن؛ تنش زیر خط جنگ ‪/‬ جلال خوش‌چهره

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام جزییات بسته‌های رومینگی همراه اول ویژه عرفه تا اربعین بسته‌های رومینگ همراه اول ویژه ایام عرفه تا اربعین، برای استفاده در کشور عراق اعلام شد.
  • فعال‌سازی بسته اینترنت رایگان ایرانسل ویژه انتخابات
  • تماشا و پیش‌بینی مسابقات یورو ۲۰۲۴ از لنز ایرانسل
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 17964  |  صفحه ۷ | ایران زمین  |  تاریخ: 10 آبان 1402
    با اعتباری بالغ بر 1000 میلیارد ریال از محل طرح های عمرانی و منابع داخلی
    پانزدهمین تصفیه خانه فاضلاب آذربایجان شرقی آماده بهره برداری شد
    آذربایجان شرقی - فلاح: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی گفت: احداث تاسیسات جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب که نقش مهمی در افزایش بهداشت محیط و جلوگیری از آلودگی آبهای زیرزمینی دارد از اولویت های شرکت آب و فاضلاب استان محسوب می شود. این مقام مسوول با اشاره به اینکه برای احداث تاسیسات و تصفیه خانه فاضلاب خوشه مهر بناب اعتباری بالغ بر 1000 میلیارد ریال از محل طرح های عمرانی و منابع داخلی هزینه شده است، اظهار کرد: عملیات اجرایی احداث تصفیه خانه فاضلاب، شبکه جمع آوری و خط انتقال خوشه مهر اتمام و وارد مدار بهره برداری شده است.
    وی افزود: این تصفیه خانه پانزدهمین تصفیه خانه فاضلاب در استان می باشد که به بهره برداری می رسد و اتمام این طرح نقش بسزایی را در رفع آلاینده های زیست محیطی و ارتقای بهداشت و سلامت منطقه ایفا خواهد کرد.
    وی افزود: ظرفیت این تصفیه خانه 770 مترمکعب در شبانه روز می باشد و جمعیتی بالغ بر 6 هزار و 326 نفر را تحت پوشش قرار خواهد داد.
    وی اهداف این طرح را جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب، جلوگیری از آلودگی و تخریب محیط زیست از محل فاضلاب بهبود بهداشت عمومی منطقه و سطح زندگی مردم، ایجاد اشتغال متناسب به صورت مستقیم و غیرمستقیم، استفاده از کودهای آلی حاصله در کشاورزی و استفاده از پساب تولیدی به عنوان تامین آب مورد نیاز بخش کشاورزی عنوان کرد. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی اظهار کرد: فرایند تصفیه در این تصفیه خانه از نوع SBR می باشد که یکی از اشکال فرایند لجن فعال می باشد که از اصول پر و خالی شدن پیروی می کند و نیاز به ته نشینی اولیه و ثانویه را برطرف و از سیستم کنترلی کامپیوتری کاملا خودکار استفاده می کند.