سرمقاله

در باب اهمیت افکار عمومی ‪/‬ ژوبین صفاری

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • رئیس فراکسیون اشتغال و تولید مجلس نهم و دهم به خبرنگار نبض بورس گفت: پایدارسازی منابع، اولویت اصلی صندوق های بازنشستگی و بیمه ای است
  • تقسیم سود 80 درصدی بابت هر سهم همراه اول
  • ادامه پخش ویژه برنامه‌های رادیو محرم از لنز ایرانسل
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 18133  |  صفحه ۲ | سیاست روز  |  تاریخ: 14 آبان 1402
    روزهای آینده حوادث مهمی در فلسطین رخ می‌دهد
    فرمانده اسبق سپاه پاسداران با بیان اینکه ما خواهان جنگ نیستیم اما از جنگ هم نمی‌ترسیم، گفت: سخنان سیدحسن نصرالله حاکی از هماهنگی جبهه مقاومت در فلسطین، لبنان، عراق، یمن و سوریه برای مقابله با رژیم کودک‌کش اسرائیل بود و روزها و هفته‌های آینده نیز حوادث مهمی در فلسطین رخ خواهد داد.
    محسن رضایی با حضور در «دبیرستان البرز» به مناسبت روز «مبارزه با استکبار جهانی»، گفت: شاید برای دانش‌آموزان این سوال طرح شود که چرا ایران به مسائل جهان و موضوعاتی همچون وضعیت فلسطین، سوریه و عراق توجه دارد و اهمیت می‌دهد؟ بسیاری از شما می‌دانید چرا نباید محصور به مرزهای داخلی شویم اما یک بُعد دیگر هم وجود دارد که ایران پل پیروزی و مهمترین چهارراه ژئوپولتیک جهان است و هر جنگی در شرق و غرب رخ دهد، نهایتاً از ایران می‌گذرد.
    وی با بیان اینکه اگر ما دربرابر حوادث جهان گوش به زنگ نباشیم ناامنی به مرزهای خودمان می‌رسد، یادآور شد: شهید سلیمانی هم به همین دلیل در کشورهای منطقه حضور داشت تا تهدیدات به مرزهای ایران نزدیک نشود. ما در موقعیتی هستیم که نمی‌توانیم نسبت به مسائل جهان بی‌تفاوت باشیم و اتفاقا این دنیاست که بیشتر با ما کار دارد؛ ایران همیشه دفاع‌کننده است. اگر خارج از مرزها حضور داریم به این دلیل است که در سرزمین خودمان هزینه کمتری بدهیم و امنیت پایدار داشته باشیم. در تاریخ چند هزار ساله‌مان هرجا اقتدار نداشتیم امنیت هم نداشتیم.
    فرمانده اسبق سپاه پاسداران با اشاره به حوادث مهم جاری در جهان، یادآور شد: حادثه اول، جنگ اوکراین در شرق اروپاست که اروپا و آمریکا را یک طرف و روسیه را در طرف قرار داده است؛ حادثه دوم وضعیت تایوان در شرق چین است که بعدها خواهیم دید که آتش آن شعله‌ور می‌شود و حادثه سوم هم مسئله غزه و فلسطین است. از این سه حادثه، دو حادثه شعله‌ور شده است. موضوع فلسطین و غزه هم از نظر تاریخی و هم بر اساس شرایط امروز بسیار به ما نزدیک است و اسرائیل اساسا برای مقابله با کشورهای بزرگ اسلامی مانند ایران، ترکیه، مصر و عربستان تشکیل شده است.
    عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: از منظر تاریخی، بیش از صد سال است که در فلسطین جنایت و کشتار می‌کنند و نشان می‌دهد اینکه آمریکا و اروپا توجیه این رخدادها را دلسوزی برای قوم یهود می‌دانند، یک دروغ بزرگ است. چراکه هزینه‌های اقتصادی و حیثیتی که برای این مسئله کرده‌اند چندین‌برابر هزینه‌ای است که برای ملل خود کرده‌اند. برای این موضوع تمام شعارهای حقوق بشری خود را هم زیر پا گذاشتند.