سرمقاله

در باب اهمیت افکار عمومی ‪/‬ ژوبین صفاری

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • آغاز عملیات اجرایی فیبرنوری ایرانسل در ۲۰ شهر جدید
  • سیفی: تامین مالی زنجیره تامین از بهترین ابزار‌ها برای مقابله با ناترازی بانک‌هاست
  • فراخوان جدید طرح پژوهانه همراه اول برای حمایت از پایان‌نامه‌ها و طرح‌های پژوهشی
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 18189  |  صفحه آخر  |  تاریخ: 14 آبان 1402
    اپل واچ سری ۱۰ قابلیت پایش فشار خون و آپنه خواب خواهد داشت
    افشاگر معتبر امروز در گزارشی مفصل به قابلیت‌های اپل واچ بعدی پرداخته و ویژگی‌های سلامتی را در محصولات آینده اپل عنوان کرده است. به گفته مارک گورمن خبرنگار بلومبرگ، اپل قصد دارد در سال ۲۰۲۴ نظارت بر فشار خون و تشخیص آپنه خواب (وقفه تنفسی در خواب) را به اپل واچ با طراحی به روز شده اضافه کند.
    گورمن در گزارشی که بلندپروازی‌های اپل در رابطه با سلامتی را پوشش داده، صحبت از فناوری حسگر فشار خون این شرکت در سال آینده کرده و شامل تشخیص فشار خون بالا می‌شود:
    این سیستم طوری طراحی شده است که فقط به کاربر بگوید آیا فشار خون او روند صعودی دارد یا خیر و یک قسمت به کاربر ارایه دهد تا آنچه را که هنگام بروز فشار خون بالا اتفاق می‌افتد یادداشت کند. برای جلوگیری از تشخیص اشتباه احتمالی، این ویژگی سپس کاربر را راهنمایی می‌کند تا با پزشک خود صحبت کند یا فشار خون خود را با یک کاف سنتی بررسی کند که می‌تواند اندازه‌گیری دقیق سیستولیک و دیاستولیک را ارایه دهد.
    گورمن می‌گوید نسخه آینده این ساز و کار در حال توسعه می‌تواند اعداد دقیق و حتی تشخیص شزایط مرتبط را ارایه دهد. با این حال او افزوده که دستیابی به این قابلیت برای کاربران در آینده‌ای نزدیک میسر نخواهد بود.
    قابلیت دیگری که برای اپل واچ ۲۰۲۴ عنوان شده، تشخیص آپنه خواب مبتنی بر اپل واچ است. بر اساس این گزارش از الگوهای خواب و تنفس برای تخمین ابتلا به این بیماری استفاده می‌شود و سپس کاربران را به مراجعه به پزشک هدایت می‌کند.
    از طرف دیگر همانطور که پیش‌تر نیز گزارش شده بود، اپل در حال کار بر روی نظارت غیر تهاجمی قند خون (پایش گلوکز خون بدون نیاز به سوراخ کردن نوک انگشت) است. گفته می‌شود که سیستم مذکور از یک تراشه فوتونیک سیلیکونی برای تابش نور لیزر به زیر پوست برای تعیین غلظت گلوکز در بدن استفاده می‌کند.
    مانیتورینگ قند خون به روشی مشابه سیستم فشار خون طراحی شده است، به این صورت که در حال حاضر روند قند خون فرد را بررسی می‌کند و به کاربران در مورد پیش دیابت هشدار می‌دهد، نه اینکه اندازه واقعی قند خون را ارایه دهد. با این حال بر اساس آخرین گزارش گورمن که به نقل از افراد مطلع در صنعت بوده، تلاش‌های اپل برای نظارت بر گلوکز خون در یک محصول، حداقل تا چند سال آینده عملی نخواهد شد.
    به غیر از اپل واچ، اپل همچنین در تلاش است تا قابلیت‌های سمعک را در سال ۲۰۲۴ به ایرپادز بیاورد. ایرپادز با مجهز شدن به این ویژگی جدید، می‌تواند به عنوان یک سمعک بدون نسخه پزشک عمل کند و قادر به انجام قابلیت‌های آن باشد.
    همانطور که پیش‌تر توسط The Information گزارش شده بود، اپل به بررسی راه‌هایی برای تبدیل هدست اپل ویژن پرو به یک دستگاه سلامت ادامه می‌دهد. ویژگی‌های ضد استرس و مدیتیشن پیشرفته و همچنین سیستم واقعیت مجازی برای تقویت تفکر مثبت و بهبود سلامت روان توسط این شرکت در حال توسعه است.
    مارک گورمن گفته که اپل همچنین در حال مطالعه استفاده از حسگرهای موجود در دستگاه برای اسکن چشم کاربر برای داده‌های سلامت شناختی بوده است، در حالی که به گفته این افشاگر نسخه فیتنس پلاس ویژن پرو نیز گزینه محتمل دیگری است که توسط اپل دنبال می‌شود.