سرمقاله

در باب اهمیت افکار عمومی ‪/‬ ژوبین صفاری

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • آغاز عملیات اجرایی فیبرنوری ایرانسل در ۲۰ شهر جدید
  • سیفی: تامین مالی زنجیره تامین از بهترین ابزار‌ها برای مقابله با ناترازی بانک‌هاست
  • فراخوان جدید طرح پژوهانه همراه اول برای حمایت از پایان‌نامه‌ها و طرح‌های پژوهشی
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 18190  |  صفحه آخر  |  تاریخ: 14 آبان 1402
    فتح صنعت حمل و نقل توسط خودروهای نرم‌افزار-محور (SDV)
    امروزه برخی از پر کاربردترین ویژگی‌ها در خودروهای جدید مانند اطلاعات و سرگرمی نوعی دانلود نرم افزار که از طریق شبکه تلفن همراه یا اتصال Wi-Fi انجام می شود و از راه دور به ماشین متصل شما تحویل داده می‌شود. و امنیت تقریباً به طور کامل به نرم‌افزارهای مورد استفاده در آن‌ها بستگی دارد. درنتیجه اکنون تولیدکنندگان نرم‌افزار خودرو در جهان مسئولیت هموار کردن راه برای بخشی که نقش عمده‌ای در زندگی روزمره بیشتر مردم دارد را بر عهده دارند.
    برای سخت‌افزار قدیمی یک تلفن هوشمند کار چندانی نمی‌توان کرد اما درمورد نرم‌افزار آن مانند سیستم عامل (OS)، اپلیکیشن‌ها و امنیت مورد استفاده آن ماجرا کاملاً متفاوت است. زیرا می‌توان آن را از طریق به‌روزرسانی‌های منظم ارائه شده توسط شرکت سازنده به روزرسانی کرد. و در نهایت، این مزیت به لطف ظهور خودروهای مجهز به نرم‌افزار SDV Software-Defined Vehicle وارد دنیای خودروها شده است. دستاوردی که به خودروها اجازه می‌دهد با افزایش سنشان بهتر شوند.
    از آن‌جا که SDV در فضای حمل و نقل بسیار محبوب و متداول شده است هرچه شرکت خودروسازی قوی‌تر باشد تنوع اطلاعات مورد استفاده و حوزه‌های کاری آن نیز گسترده‌تر می‌شود. بنابراین، ال‌جی دقیقاً چگونه در اکوسیستم خودرویی در حال تکامل مبتنی بر SDV پیشگام است؟ بیایید برخی از تجربیات متمایز رانندگی را که این فناوری فوق‌العاده پیشرفته ارائه می‌کند بررسی کنیم.خودروهای نرم‌افزار-محور، آینده حمل‌و‌‌نقل با وجود این که SDV می‌تواند در یک CASE (اتصال، رانندگی خودران، به اشتراک گذاری، الکترونیکی سازی) دسته‌بندی شود اما یک مورد مشترک در این میان وجود دارد: نرم‌افزار پیچیده‌ای که به آن‌ها در اتصال، توسعه و عملکرد کمک می‌کند. نرم‌افزار در سال‌های اخیر با چنان سرعت فوق‌العاده‌ای توسعه یافته است که امروزه در زمینه عملکرد و کارایی، زیبایی و مشخصات حتی از سخت‌فزار خودرو نیز مهم‌تر شده است و به همین دلیل است که از این نرم‌افزارها با نام " تلفن‌های هوشمند چرخدار " نیز یاد می‌کنند.
    در حال حاضر اکثر خودروسازان برتر جهان در حال توسعه SDV و استفاده از آن در جدیدترین مدل‌های خود هستند.
    ال‌جی، که مسئولیت توسعه راهکارهای خودرو برای چند مورد از بزرگترین برندهای خودرو در جهان را به عهده دارد یکی از تأمین‌کنندگان پیشرو در زمینه راهکارهای اطلاعات سرگرمی، تلماتیک، نمایشگر اطلاعات مرکزی (CID) و سیستم پیشرفته دستیار راننده (ADAS) می‌باشد.
    تجربه‌ای یکپارچه‌تر از حمل و نقل در فهرست مزایای خودروهای نرم‌افزار-محور، تجربه حمل و نقل یکپارچه با استفاده از OTA احتمالاً از دید مشتریان ارزشمندترین مزیت به شمار می‌رود که تجربه‌های کاربری راحت‌تر و لذت‌بخش‌تری را هم برای راننده و هم برای سرنشینان فراهم می‌کند.
    برخلاف خودروهای دارای موتور احتراق داخلی که باید با مشخصات سخت‌افزاری مشخص و ثابتی تولید شوند، SDV سخت‌افزار را پیشاپیش فراهم کرده و سپس به نرم‌افزار اجازه می‌دهد ویژگی‌ها و گزینه‌های عملکرد رانندگی را با استفاده از شگفتی‌های OTA تنظیم کند. این بدین معناست که مشخصات خودرو در زمان خرید فاکتورهای ثابت و غیر قابل تغییری نخواهند بود و می‌توانند در آینده بر اساس ترجیحات کاربر تغییر یابند و برای انجام این کار حتی نیازی به مراجعه به مراکز خدمات خودرویی نخواهد بود.
    خودروهای نرم‌افزار-محور علاوه بر مسیریابی و اطلاعات سرگرمی می‌تواند در بهبود عملکرد برف‌پاک‌کن‌ها،
    دوربین‌ها، باتری‌ها، کمربندها و ترمزها نیز مورد استفاده قرار گیرد که می‌تواند از طریق OTA تجربه کاربری
    خودروهای متصل که هر روز جدیدتر و هوشمندتر می‌شوند را بدون نیاز به تعویض قطعات به روزرسانی کند. از این
    گذشته SDV عادات رانندگی کاربر را با مسیرهای رانندگی بهینه، دمای داخل خودرو و خدمات عضویت تطبیق می‌دهد.