صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام جزییات بسته‌های رومینگی همراه اول ویژه عرفه تا اربعین بسته‌های رومینگ همراه اول ویژه ایام عرفه تا اربعین، برای استفاده در کشور عراق اعلام شد.
  • فعال‌سازی بسته اینترنت رایگان ایرانسل ویژه انتخابات
  • تماشا و پیش‌بینی مسابقات یورو ۲۰۲۴ از لنز ایرانسل
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 18227  |  صفحه ۶ | حوادث  |  تاریخ: 15 آبان 1402
    موج سرقت‌های گروهی در آمریکا
    فروشندگان، عکس کالاها را در قفسه‌ها می‌چینند
    در حالی که این‌ روزها سرقت‌های دسته‌جمعی از فروشگاه‌ها و مغازه‌ها به بحرانی جدی در آمریکا تبدیل شده و پلیس ایالتی هنوز اقدامی برای حل این بحران نکرده، شماری از فروشندگانی که پیش‌تر از حوادث این چنینی متضرر شده‌اند به روشی جدید برای محافظت از کالاهای خود روی آورده‌اند.
    به گزارش ایسنا، این حوادث موجب شده که فروشندگانِ مال‌باخته به‌جای کالاها، تصویر آنها را در قفسه‌ها می‌چینند.
    «تِرِند» این روزهای فروشندگان و مغازه‌داران در آمریکا این است که به جای کالاهای واقعی، عکس کالاها را در قفسه‌های فروشگاه می‌چینند و پس از سفارش مشتریان،‌ کالای موردنظر را از انبار خارج کرده و در اختیار آنها قرار می‌دهند.
    ویدئویی که به تازگی شبکه «آر تی ایندیا» در توئیتر خود منتشر کرده حکایت از دزدی گسترده از مغازه‌ها و فروشگاه‌های بزرگ در آمریکا دارد که موجب می‌شود فروشندگان دائما در هراس و نگرانی باشند.
    این سرقت‌ها در شهرهای مختلف از جمله واشینگتن دی سی و لس‌آنجلس گزارش شده است.
    هجوم دسته‌جمعی سارقان به فروشگاه‌ها به معضلی جدی برای مردم آمریکا تبدیل شده و هزینه گزافی را بر دوش صاحبان فروشگاه‌ها از جمله داروخانه‌ها می‌گذارد به طوری که برخی از آنها برای محافظت از خود در برابر این سرقت‌ها تصمیم گرفته‌اند به جای داروها، عکس آنها را در قفسه‌های داروخانه قرار دهند تا مشتریان بتوانند داروی مورد نظر خود را انتخاب کرده و سفارش دهند.
    کالاها در انبار نگهداری می‌شوند و مشتریان مجبور می‌شوند برای درخواست محصولات موردنظر از انبار، دکمه‌ای را فشار دهند. با این روش فروشندگان با موج دزدی‌ها که اخیرا هم تشدید شده و پلیس ایالتی در کنترل آن ناموفق بوده، مقابله می‌کنند.
    موج جرائم دزدی از فروشگاه‌ها، سالانه خسارت ۱۱۲ میلیارد دلاری به این صنعت وارد می‌کند و فروشگاه‌ها ناچار هستند برای محافظت از خود در برابر این سرقت‌ها راه‌حلی پیدا کنند. آنها حتی گاهی مجبور به تعطیل کردن فروشگاه‌ می‌شوند.