سرمقاله

سازمان ملل فشل و ضرورت حضور دبیرکل در غزه ‪/‬ سیف الرضا شهابی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • همکاری همراه اول و شرکت انتقال گاز ایران باهدف بهبود خدمات مخابراتی و هوشمندسازی زنجیره ارزش
  • آغاز دور جدید حراج شماره‌های رند همراه اول
  • حضور همراه اول در برگزاری نمایشگاه بین‌المللی اینوتکس 2024
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 18352  |  صفحه ۳ | جامعه  |  تاریخ: 17 آبان 1402
    هشدار خشک شدن ۱۲ هزار درخت در سه بوستان جنگلی
    عضو شورای شهر تهران در خصوص خشک شدن ۱۲ هزار اصله درخت در سه بوستان جنگلی پایتخت تذکر داد. به گزارش ایسنا، ناصر امانی صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود در جلسه امروز شورای شهر تهران با بیان اینکه هفته گذشته در شعبه‌ای که من در کمیسیون ماده ۷ در آن فعال هستم پرونده‌ای وصول شد که در آن شهرداری منطقه ۱۳ و سازمان بوستان‌ها از پیمانکار بوستان سرخه حصار شکایت داشتند و ادعا کردند که پیمانکار موجب خشک شدن ۱۵۵۳ اصله درخت شده است، گفت: در شکایت شهرداری آمده بود که محیط بن این درختان خشک شده، ۴۵ تا ۱۳۲ سانتیمتر بود و درخواست کرده بودند که برای پیمانکار جریمه ۶۰ میلیارد تومانی در نظر گرفته شود.
    وی با بیان اینکه از پیمانکار سوال کردم که برای چه مدت مسئولیت نگهداری از بوستان سرخه حصار را داشت که عنوان کرد یک سال است که در این بوستان فعال است و از او در مورد اهلیتش پرسیدم و عنوان کرد که از سازمان جنگل بانی مجوز دارد و گرید و رتبه ۲ را نیز دارد، ادامه داد: وقتی از او پرسیدم که آیا پزشکان گیاه‌شناسی‌تان قبل از تحویل درختان آنها را معاینه کرده بودند یا نه؟ پاسخ داد که من این کار را نکردم. فقط با خودرویم دوری زده و بعد از آن قرارداد را امضا کردم و امروز هم می‌گویند که باعث خشک شدن ۱۵۰۰ درخت شده‌ام.
    وی با بیان اینکه درختان زیادی در بوستان سرخه حصار منطقه ۱۳، لویزان منطقه ۴ و بوستان چیتگر واقع در منطقه ۲۲ خشک شده‌اند، گفت: جمعا در این سه بوستان ۱۲ هزار و ۷۰۳ درخت خشک شده‌اند که یک فاجعه است. ما برای هر درختی که شهروندان قطع کنند بعضا حدود یک میلیارد جریمه در نظر می‌گیریم و این درختان ریه‌های تنفسی شهر هستند.