سرمقاله

سازمان ملل فشل و ضرورت حضور دبیرکل در غزه ‪/‬ سیف الرضا شهابی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • آغاز نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور ایرانسل
  • گام بلند برای جهش تولید با برات الکترونیک/ سککوک ابزار موثر زنجیره تامین مالی
  • عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی: سککوک، مناسب تامین مالی کسب و کارهای خرد است
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 18363  |  صفحه ۵ | جهان ورزش  |  تاریخ: 17 آبان 1402
    طلایی‌پوشان ایرانی در شب تاریخی سامورائی بودند
    سپاهان سومین تیم تاریخ آسیا شد!
    سپاهان ایران در دیدار مقابل آلمالیق ازبکستان با ۹ گل به پیروزی دست یافت تا در تاریخ فوتبال آسیا ماندگار شود.
    به گزارش ورزش سه، در دور چهارم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، سپاهان در ورزشگاه آزادی از آلمالیق ازبکستان پذیرایی کرد؛ تیمی که در دفترچه خاطرات فوتبال ایران نتیجه‌ای ماندگار را به یادگار گذاشت. حتی اگر VAR نبود شمار گل‌های سپاهان از تک رقمی بودن در این بازی خارج می‌شد تا آلمالیق با نتیجه سنگین‌تری شکست بخورد. زردپوشان در این بازی در همان شروع توسط فرشاد احمدزاده دو مرتبه به گل رسیدند که یکی از گل‌ها با نظر کمک داور ویدئویی مردود شد.
    طلایی پوشان مالک بی‌چون و چرای این بازی بودن و در خارج از اصفهان و در ورزشگاه آزادی هیچ احساس غربت نکردند. آنها به بازی تهاجمی و رو به جلوی خود ادامه دادند تا جایی که از دقیقه ۵۹ تا ۶۲، رضا اسدی، محمدجواد حسین نژاد و محمد قربانی هر کدام یک بار دروازه ارگاشف را باز کردند تا اختلاف به چهار برسد. این همه ماجرا نبود و روند اعجاب انگیز پسران مورایس با ورود عیسی آل کثیر و شهریار مغانلو روند صعودی پیش گرفت و رامین رضاییان هم که در بازی رفت کابوس ازبک‌ها شده بود، به تیمش کمک کرد تا در پایان شب پرستاره آزادی نمایشگر این پیروزی ۹ گله سپاهان باشد اما واقعیت این است که این مسابقه پرگل‌ترین بازی لیگ قهرمانان آسیا نبود!
    این دیدار در رده سوم پرگل‌ترین بازی‌های تاریخ آسیا و پرگل‌ترین بازی‌‌های یک تیم از منطقه غرب آسیا است که و اکنون به مرور برخی دیگر از فستیوال‌های گل در آسیا خواهیم پرداخت.
    سئونگنام کره جنوبی ۱۵ - پرسیک کدیری اندونزی صفر
    در بیست و سومین دوره از مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۰۴، در دور پنجم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در منطقه شرق آسیا، نماینده کره میزبان حریفی از اندونزی بود. تیمی که در بازی رفت در خاک اندونزی نتوانست اختلاف را از یک بیشتر کند و با نتیجه دو بر یک به برد رسیده بود، در بازی برگشت پانزده بر صفر پرسیک کدیری را درهم شکست‌. سئونگنام در ادامه مسیر خود تا مرحله فینال نیز پیش رفت اما شکست در فینال مسابقات مقابل الاتحاد سبب شد تا دست این تیم از جام قهرمانی دور بماند.
    گامبا اوساکا ژاپن ۱۵ - دا نانگ ویتنام صفر
    دو سال بعد از شبی که نماینده اندونزی پانزده گله شد، نوبت به تیمی از ویتنام رسید. اوساکا هیچ رحمی بر دا نانگ نکرد و حتی در شرایطی که نتیجه بازی تا دقیقه ۷۷، ۹ بر صفر به سود گامبا اوساکا دنبال می‌شد تنها در طی ۱۳ دقیقه ۶ گل به ثمر رسید تا دا نانگ امشب در کنار آلمالیق باشد. لازم به ذکر است گامبا مسیرش با سئونگام نیز کاملا متفاوت بود و در همان مرحله گروهی از گردانه مسابقات کنار رفت.
    شباب الاهلی امارات ۸ - الغرافه قطر ۲
    در همین لیگ قهرمانان آسیا فصل گذشته بود که بازیکنان الغرافه با هدایت آندره آ استراماچونی به جدال شباب الاهلی امارات بروند. این دیدار که پر گل‌ترین تقابل غرب آسیا محسوب می‌شود روند کاملا متفاوتی داشت. در چهاردهمین دقیقه این دیدار اولسن گل نخست الاهلی را به نام خود ثبت کرد و تنها دو دقیقه بعد این گل از سمت تیم مقابل پاسخ داده شد. شباب الاهلی پیش از پایان نیمه نخست کار خود را کرد و ۲ بار دیگر به گل رسید تا با خیالی راحت به رختکن برود.
    شروع نیمه دوم کار مقداری پیچیده شده بود زیرا استراماچونی سعی داشت این بازی را با همین نتیجه مدیریت کند ولی مقاومت بازیکنان این تیم چندان زیاد نبود و تا پایان بازی ۸ گل دریافت کردند و تنها دو گل از این ۸ گل را جبران کردند را تا در پایان شباب الاهلی یک پیروزی دراماتیک را ثبت کند.
    از نکات قابل توجه در این بین، پایین بودن نرخ گل‌ها در مسابقات جام باشگاه‌های آسیا فرمت گذشته لیگ قهرمانان آسیا است. مسابقاتی که از حیث تعداد بالای گل زده در یک بازی به جز جدال الوصل امارات و وهیب پاکستان در سال ۱۹۹۲-۹۳ که با پیروزی ده بر یک الوصل امارات همراه شد، در هیچ دیداری بیشتر از ۹ گل به خود ندید!