سرمقاله

سازمان ملل فشل و ضرورت حضور دبیرکل در غزه ‪/‬ سیف الرضا شهابی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • رئیس اتاق ایران و عراق: توسعه برات الکترونیک و ابزارهای نوین تامین مالی، هزینه تولید را کاهش می‌دهد
  • همکاری همراه اول و شرکت انتقال گاز ایران باهدف بهبود خدمات مخابراتی و هوشمندسازی زنجیره ارزش
  • آغاز دور جدید حراج شماره‌های رند همراه اول
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 18376  |  صفحه ۷ | ایران زمین  |  تاریخ: 17 آبان 1402
    با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان؛
    همایش دانشجویان در تراز انقلاب در بهبهان برگزار شد
    همایش دانشجویان در تراز انقلاب اسلامی با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در بهبهان برگزار شد. مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در همایش دانشجویان در تراز انقلاب اسلامی و استکبار ستیزی عنوان داشت: ۱۳ ابان در طول تاریخ انقلاب و اغاز جریان های ازادی خواهی و حق طلبی و مبارزه با طاغوت با یک پیش زمینه ی ضد استکباری و ضد امریکاییی همراه بوده است.
    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ضمن تمجید از بسیج دانشجویی دانشگاه ازاد بهبهان در برگزاری این همایش عنوان داشت: ۱۳ ابان با چندین مناسبت از سال ۴۲ تا تسخیر لانه جاسوسی یک فلسفه ثابت را دنبال کرده است فلسفه ایی که این روز بزرگ را در طول تاریخ انقلاب و اغاز جریان های ازادی خواهی و حق طلبی به عنوان نماد مبارزه با طاغوت با پیش زمینه ی ضد استکباری و ضد امریکاییی و ضد صهیونیستی معرفی نموده است که در شرایط کنونی معیار مبارزه با ظلم و ستم و تمامیت خواهی استکبار می باشد که اسرائیل و امریکا نماد عینی آن می باشد.
    منادی در ادامه با اشاره به حرکت جهانی در مبارزه و محکومیت جنایات رژیم اشغالگر با حمایت غرب را نشانه ی اوج شقاوت سران رژیم اشغالگر و همچنین فطرت انسانی مردمان سراسر جهان دانست که در قالب تظاهرات و اعتراضات گسترده نسبت به این جنایات واکنش نشان می دهند و امروز ۱۳ ابان مقارن با ظلم مضاعف استکبار و اسرائیل غاضب موجب گردیده نقش و زمینه این روز بزرگ بیش از پیش نمود پیدا کند.
    دبیر شورای فرهنگ عمومی خوزستان در ادامه با توجه به نقش دانشگاه و دانشجو در جامعه اظهار داشت با تمرکز بر دانشگاه در تمامی حوزه ها میتوان بر بسیاری از آسیب ها و چالش ها فائق آمد.
    وی با اشاره به ۱۴ ابان به عنوان روز شورای فرهنگ عمومی بر نقش دانشگاه ها در فرهنگ عمومی تاکید نمودند که میتواند موجب خلق رویداد های زودبازده فرهنگی شود.
    منادی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شرایط فعلی جامعه عنوان داشت: امروز ما با جهاد و مبارزه هویتی مواجه شده ایم دشمن با قدرت و ثروت جریانی ایجاد کرده و با تمام امکانات در جنگ شناختی و ترکیبی سعی در ایجاد بحران هویت ایرانی اسلامی دارد هویت ایرانی و اسلامی که مهمترین مولفه ی آن اسلام ، تاریخ تمدنی و انقلاب اسلامی میباشد که امروز رهبر انقلاب با طرح جهاد تبین، جهاد فرهنگی راهکار های مقابله با اقدامات دشمن در حمله به این مولفه ها را مطرح می فرمایند که نمونه بارز این مصداق ها تلاش دشمن برای تغیر سبک زندگی ایرانی اسلامی میباشد که با پرداختن به هویت جوانان ایرانی و طرح پرسش چیستی و کیستی میتوان از هجمه به مولفه ها جلوگیری بعمل اورد و در این میان کلیه فعالیت های فرهنگی میبایست در جهت حفاظت از این موارد باشد . مجید منادی در پایان این نشست در بخش پرسش و پاسخ به سوالات و ابهامات دانشجویان پاسخ داد.
    شایان ذکر است در ابتدای این مراسم که در محل سالن آمفی تئاتر دانشگاه علوم پزشکی برگزار گردید دکتر نجفی ریاست دانشگاه آزاد اسلامی بهبهان طی سخنانی ضمن خیر مقدم از اقدام بسیج دانشجویی دانشگاه ازاد در برگزاری این همایش تجلیل بعمل اورد. لازم به ذکر است شعر و رجز خوانی امین سحرخیز مداح اهل بیت (ع) و پخش نماهنگ از دیگر بخش های این همایش بود ک مورد استقبال حاضرین قرار گرفت.