سرمقاله

خطای شناختی مشکلات ‪/‬ ژوبین صفاری

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام عیدی ایرانسل برای نوروز ۱۴۰۳
  • رونمایی از هدیه ویژه همراه اول برای سفرهای نوروزی دور دنیا
  • آغاز جشنواره نوروزی لنز ایرانسل با جوایز ویژه
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 1849  |  صفحه ۱۱ | ایران و جهان  |  تاریخ: 29 آذر 1401
    مخالفت اوکراین با پیشنهاد کیسینجر
    دولت اوکراین درخواست «هنری کیسینجر» وزیر امور خارجه اسبق آمریکا مبنی بر آغاز مذاکرات صلح با روسیه را رد و تاکید کرد که چنین درخواستی متهاجم را خشنود می‌سازد. به گزارش ایسنا، به نقل از الجزیره، هنری کیسینجر پیشتر در مقاله‌ای گفت که مذاکره فوری برای پایان دادن به درگیری‌ها در اوکراین از وقوع یک جنگ جهانی دیگر جلوگیری می‌کند و همچنین تاکید کرد که زمان حل و فصل جنگ اوکراین از طریق مذاکره فرا رسیده است.
    میخائیل پودولیاک، مشاور ارشد ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌ جمهوری اوکراین در واکنش به اظهارات کیسینجر در تلگرامش نوشت: آقای کیسینجر هنوز هیچ چیزی را درک نکرده‌اند... ایشان ذات این جنگ و تاثیرات آن بر نظم جهان را متوجه نشده‌اند.
    وی افزود: «نسخه‌ای که وزیر خارجه سابق آمریکا می‌خواهد آن را بپیچد اما می‌ترسد آن را با صدای بلند اعلام کند، ساده است: با قربانی کردن بخش‌هایی از اوکراین بدون گرفتن تضمینی نسبت به عدم حمله به سایر کشورهای اروپایی، متجاوز را خشنود کنید.»
    دولت اوکراین تصریح کرد: این کشور باور ندارد ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه – فردی که آماده جنگی طولانی در اوکراین است – نسبت به صلح جدی باشد و تا زمانی که تک تک سربازان روسی سرزمین‌های اوکراینی از جمله کریمه را ترک نکنند، صلح میسر نیست.
    پودولیاک خاطرنشان کرد: تمامی حامیان این راهکار ساده باید بدانند که هرگونه توافق با شیطان – صلح بدی که هزینه‌هایی برای سرزمین‌های اوکراینی دارد، برای پوتین پیروزی محسوب می‌شود و موفقیتی برای سایر حکومت‌های خودکامه در سراسر جهان تلقی خواهد شد.
    مقامات کرملین اظهار نظری در این خصوص انجام ندادند.