سرمقاله

آموزه‌های جنگ غزه / جلال خوش‌چهره

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • برگزاری رویداد ایران‌هلث با حمایت همراه اول نمایشگاه بین‌المللی ایران هلث با حمایت همراه اول به عنوان نخستین اپراتور سلامت کشور، برگزار می‌شود.
  • اعلام بسته تخفیفی ایرانسل ویژه روز جهانی ارتباطات
  • افتتاح پروژه‌های ارتباطی ایرانسل با حضور رئیس‌جمهور به مناسبت روز جهانی ارتباطات
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 18796  |  صفحه ۳ | جامعه  |  تاریخ: 24 آبان 1402
    کارگروه مواقع اضطرار آلودگی هوای تهران تصویب کرد
    دورکاری یک سومی کارمندان و تعطیلی مهدهای کودک تهران در روز چهارشنبه
    بر اساس تصمیم کارگروه مواقع اضطرار آلودگی هوای تهران، یک سوم از کارکنان کلیه دستگاه‌های اجرایی ۲۴ آبان‌ماه می‌توانند از دورکاری استفاده کنند.
    به گزارش ایسنا، بر اساس مصوبه اولین جلسه کارگروه مواقع اضطرار آلودگی هوا، همه مدارس مقطع ابتدایی شهرستان‌های استان تهران به جز فیروزکوه، دماوند و رودهن ۲۴ آبان ماهغیرحضوری و مجازی برگزار می‌شود.مقرر شد یک سوم از کارکنان کلیه دستگاه‌های اجرایی با اولویت افراد دارای بیماری‌های قلبی و عروقی، بیماری‌های زمینه‌ای، تنفسی و خود ایمنی و خانم‌های باردار و مادرانی که فرزند زیر ۷ سال دارند، در روز چهارشنبه از دورکاری استفاده کنند.
    کلیه مهدهای کودک در روز چهارشنبه تعطیل اعلام می‌شود. بر اساس مصوبات کارگروه مواقع اضطرار آلودگی هوا مجوزهای روزانه طرح ترافیک توسط شهرداری تهران در روز چهارشنبه صادر نمی‌شود همچنین از هرگونه فعالیت ورزشی اعم از انفرادی، همگانی در محیط باز خودداری شود.
    همچنین سازمان صدا و سیما، رسانه‌ها و روابط عمومی کلیه دستگاه های اجرایی، نسبت به اطلاع رسانی لازم، توصیه‌ها و جلب همکاری و مشارکت عمومی در خصوص پرهیز از اقدامات منجر به آلودگی هوا، رعایت نکات بهداشتی ویژه شرایط اضطرار آلودگی هوا و کاهش استفاده از وسایل نقلیه شخصی و پرهیز از سفرهای غیر ضروری و نظایر آن اقدام کنند.
    استفاده از ماسک‌های مورد تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی توسط آحاد مردم و به‌ویژه  گروه های حساس مانند کودکان، افراد سالمند، بیماران قلب و تنفسی، زنان باردار و ... شاغلان پلیس راهور و شهرداری‌ها و ... که بیشترین مواجهه با آلودگی هوا و حضور در فضای باز دارند، ضرورت دارد.