سرمقاله

آموزه‌های جنگ غزه / جلال خوش‌چهره

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • برگزاری رویداد ایران‌هلث با حمایت همراه اول نمایشگاه بین‌المللی ایران هلث با حمایت همراه اول به عنوان نخستین اپراتور سلامت کشور، برگزار می‌شود.
  • اعلام بسته تخفیفی ایرانسل ویژه روز جهانی ارتباطات
  • افتتاح پروژه‌های ارتباطی ایرانسل با حضور رئیس‌جمهور به مناسبت روز جهانی ارتباطات
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 18832  |  صفحه ۸ | بازار و سرمایه  |  تاریخ: 24 آبان 1402
    میهن در مسیر شکوفایی
    توسعه بیمه میهن با رویکرد فناورانه و نقش آفرینی در صنعت بیمه
    مدیران ارشد بیمه میهن در دهمین نمایشگاه بانک، بورس بیمه در جزیره کیش با برگزاری پنل تخصصی با موضوع <رویکردها و ظرفیت های جدید بیمه میهن> ضمن تشریح عملکرد یکساله شرکت از رویکردهای جدید و برنامه های خود سخن گفتند.
    مدیران ارشد بیمه میهن در دهمین نمایشگاه بین‌المللی بانک، بورس و بیمه در مرکز همایش‌های جزیره کیش، سالن ابوریحان با برگزاری پنل تخصصی با موضوع «رویکردها و ظرفیت‌های جدید بیمه میهن» ضمن تشریح عملکرد یکساله شرکت از رویکردهای جدید و برنامه‌های آینده شرکت خود گفتند.
    در ابتدای پنل، سروش بیات، مدیر فناوری اطلاعات شرکت بیمه میهن با تشریح عملکرد یکساله شرکت گفت: مدل ساختاری بیمه میهن به سمت چابک سازی رفته تا خدمات بهتری ارائه دهد. نیمه اول ۱۴۰۱ زیان انباشته یک چالش واقعی بود و در بحث زیر ساخت بیمه میهن نیاز به تقویت جدی داشت، کمبود نقدینگی و پرداخت خسارت از دیگر مواردی بود که سطح توانگری شرکت را به ۴ رساند اما با تغییرات هیئت مدیره و ورود سهامدار جدید اوضاع تغییر کرد.
     وی افزود: با برگزاری مجمع فوق‌العاده، اعضای هیئت مدیره پس ازسه سال بلاتکلیفی انتخاب شدند و با اتخاذ رویکرد حاکمیت شرکتی، انجام برخی اصلاحات ساختاری و خروج از ماده ۱۴۱ قانون تجارت بیمه میهن که طی ۶ سال گذشته زیان داشت به سو درسیدد و توانگری مالی شرکت از سطح ۴ به سطح یک ارتقا پیدا کرد.
    مدیر فناوری اطلاعات بیمه میهن با اشاره رویکرد شرکت در  جذب پرتفوهای سودده، اعلام کرد: اسفند پارسال خسارات معوق رشته اتومبیل پرداخت شد و در موضوع پایش، کنترل و وصول مطالبات اتفاقات خوبی در بیمه میهن افتاد که دلیل آن نگاه فنی تیم جدید به بازار بود؛ کارگزارهای خوشنامی جذب شدند و در مناطق مختلف نمایندگی های میهن را توسعه دادیم.
    بیات با تاکید بر لزوم اصلاح ساختاری در بیمه میهن تصریح کرد: مهم‌ترین کار تفکیک مدیریت ساختار اموال بود در حال حاضر رشته‌ها، مدیریت خاصی دارند؛ اصلاح ترکیب در بیمه میهن باعث شد تا سهم ریسکمان کمتر شده، بیمه‌های عمر و مستمری پایه‌ریزی شده و تسریع پرداخت ساختار نظام مندی به خود گرفته است.
    مدیر فناوری اطلاعات بیمه میهن در تشریح رویکرد میهن به منابع انسانی گفت: یکی از چالش‌های اساسی بیمه میهن حوزه منابع انسانی بود؛ بازنگری مشاغل سازمانی پس از ۱۴ سال در بیمه میهن اتفاق افتاد و در موضوع خدمات رفاهی تلاش شد تا بهترین تصمیم اتخاذ شود.
    وی در ادامه اعلام کرد: ما در بحث زیرساخت نرم‌افزار و امنیت شبکه موفق به بروز رسانی همه موارد قابل بحث شدیم و یکی از دیتا سنترهای قوی کشور در این زمینه هستیم؛ طراحی و راه‌اندازی اپلیکیشن بیمه میهن از تفاقاتی است که اگر در صنعت بیمه منحصر به فرد نباشد بسیار متمایز است. خدمات ارائه شده در این برنامه در حوزه بانک و بیمه و خدمات شهری انجام می‌گیرد همچنین یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های سایت بیمه میهن پشتیبانی از چهار زبان فارسی، انگلیسی، عربی و روسی است. یکی از بهترین سامانه‌های ارزیابی در بیمه میهن ایجاد شده که کلیه خدمات مربوط به حوزه‌های درمان و دارو در آن در نظر گرفته شده است. سامانه همیار که در ایام اربعین مرود استفاده بود موجب شد تا به محض اطلاع از وقوع خسارت، بیمه میهن وارد عمل شود.
    بیات با ارائه آماری در خصوص فروش بیمه نامه‌ها گفت: در سال گذشته در مجموع ۷۳۰ میلیارد تومان بیمه نامه فروختیم اما در شش ماهه امسال موفق به فروش ۱۳۰۰ میلیارد تومان بیمه‌نامه شدیم و قطعاً سهم ما افزایش پیدا خواهد کرد.
    مهدی محمودی آذر، رئیس هیئت مدیره ضمن تشکر از ارائه مدیر فن‌آوری اطلاعات بیمه میهن اعلام کرد: مصمم هستیم در آینده‌ای نزدیک به یکی از شرکت‌های دیجیتال و فناور محور تبدیل بشیم و به فعالیت‌های کم و محدود قانع نخواهیم شد.
    وی با اشاره به آن که در گذشته شرکت‌ بیمه میهن با تکیه بر پرتفوی سهامدار عمده اداره می‌شد اما اکنون سهامدار جدید ظرفیت‌های بالقوه‌ای رو ارائه کرده است، تصریح کرد: پرتفوی سهامدار عمده  قدرت عملکرد بالایی به تیم مدیریت داده که بر اساس آن، برنامه‌های متنوعی داریم بنابر این برنامه‌ها توجه به بازار و ارائه محصولات جدید در دستور کار قرار گرفته است.
    رییس هیئت‌مدیره بیمه میهن با تاکید بر استفاده از ظرفیت مردمی برای غلبه بر چالش‌ها اظهار داشت: تغییر سهامداری باعث شد تا اعضای هیئت مدیره بیمه میهن به معنای واقعی خودشان را مدیر این شرکت بدانند، نباید فراموش کنیم که سهامدار اموال خود را به صورت امانت به ما سپرده تا از این محل منتفع شود؛ ما از تخصص‌های مختلف در بیمه میهن دور هم جمع شدیم تا بتوانیم کار جدیدی را شروع کنیم. برنامه‌ریزی ما این است که تبدیل به یک شرکت دیجیتال و فناور شویم و در حال حاضر توجه به بازار سهام بیمه جزو ارکان قدرت بیمه میهن است البته رقبایی در این صنعت داریم اما با نگاه چالشی بهرقبا نگاه نمی‌کنیم. قصد تخریب سایر رقبا را نداریم بلکه توانمندی‌های خود را ارائه خواهیم کرد و بیمه میهن در آینده ای نزدیک به عنوان یک شرکت توانمند با رویکردهای فناورانه محصولات خود را به بازار عرضه خواهد کرد.
    مجید کیانی، معاون مالی و اقتصادی بیمه میهن در پایان سخنان رئیس هیئت مدیره اعلام کرد: سال ۱۴۰۱ وضعیتی که شرکت در آن قرار داشت نزولی بود و تمام تلاش مدیران وقت شرکت منجر به افزایش پورتفوهای زیانده شد و این امر نشان می داد پیش بینی زیان اندوخته ۹۰۰ میلیارد تومانی در پایان سال ۱۴۰۱ دور از واقعیت نیست. بیش از ۵۰ درصد پورتفوی شرکت در سال‌های قبل مربوط به درمان و شخص  ثالث بود که بیشترین زیان را متوجه شرکت کردند
    وی با تاکید بر تلاش برای توقف و تغییر جهت نزولی شرکت تصریح کرد: اصلاح ترکیب پورتفو اولویت اصلی ما بود تا بتوانیم زیان انباشته را کنترل کنیم، تغییر مسیر و سرعت لازم جهت اصلاح رویه در دستور کار قرار گرفت همچنین در بسیاری از حوزه‌ها با پذیرش مسئولیت بیمه اربعین ۱۴۰۲ شرکت و توانمندی افراد به بوته آزمایش گذاشته شد که به اقرار ناظران نمره خوبی در این بخش گرفتیم.
    در بخش پایانی پنل مدیران شرکت بیمه میهن پاسخگوی خبرنگارن حاضر در پنل شدند و با موضوع سهام بیمه میهن و نقش شرکت در افزایش ارزش سهام به گفت‌گو پرداختند