سرمقاله

ناکارآمدی ابتکار‌های آمریکا در جنگ غزه / جلال خوش‌چهره

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • آغاز عملیات اجرایی فیبرنوری ایرانسل در ۲۰ شهر جدید
  • سیفی: تامین مالی زنجیره تامین از بهترین ابزار‌ها برای مقابله با ناترازی بانک‌هاست
  • فراخوان جدید طرح پژوهانه همراه اول برای حمایت از پایان‌نامه‌ها و طرح‌های پژوهشی
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 19188  |  صفحه ۷ | ایران زمین  |  تاریخ: 30 آبان 1402
    رییس کل دادگستری هرمزگان اعلام کرد
    پرداخت دیه ۶۰درصد از تصادفات جرحی غیرعمد بدون تشکیل پرونده قضایی
    رییس کل دادگستری هرمزگان از پرداخت دیه ۶۰ درصد از تصادفات جرحی غیرعمدی بدون تشکیل پرونده قضایی در این استان خبر داد. مجتبی قهرمانی اظهار داشت: با توجه به تغییر وضعیت جرایم صدمه بدنی غیر عمدی ناشی از بی احتیاطی در رانندگی از غیر قابل گذشت به قابل گذشت، دستگاه قضایی استان هرمزگان در راستای تحقق اهداف سند تحول قوه قضاییه و کاهش و تسریع در فرآیندهای مربوط به پرونده های تصادفات و کاهش اطاله دادرسی، از خرداد ماه ۱۴۰۱ اجرای طرح «پرداخت دیه تصادفات بدون تشکیل پرونده قضایی» را با همکاری تمامی شرکت های بیمه مستقر در استان آغاز کرده است.
    وی افزود: همچنین در راستای اجرای این طرح، ارتباط سیستمی مراجع انتظامی و پزشکی قانونی با شرکت های بیمه گر برقرار شده که در نتیجه آن، استعلامات مربوط به کروکی تصادفات، گواهی های پزشکی قانونی و ... از طریق سامانه های الکترونیکی ارسال می شود.
    قهرمانی همچنین تکریم ارباب رجوع، صرفه جویی در وقت و هزینه مردم، کاهش مراجعات به دستگاه قضایی، رفع اطاله دادرسی، کاهش ورودی پرونده‌ها، افزایش تمرکز بر جرایم اولویت دار و خدمت رسانی مطلوب را مهمترین مزایای اجرای طرح «پرداخت دیه تصادفات بدون تشکیل پرونده قضایی» عنوان کرد.
    رئیس کل دادگستری استان هرمزگان خاطرنشان کرد: در نتیجه اجرای این طرح تاکنون ۶۰۹ فقره پرونده به شرکت‌های بیمه ارجاع شده که تاکنون در ۳۶۸ مورد، یعنی حدود ۶۰ درصد از آن‌ها بدون نیاز به تشکیل پرونده قضایی، دیه و خسارات زیان دیدگان پرداخت شده است. وی تأکید کرد: در صورت اجرای صد در صدی این طرح در سراسر کشور، شاهد کاهش ورود حداقل ۳۰۰ هزار پرونده به دستگاه قضایی خواهیم بود که این اقدام موجب کاهش حجم مراجعان و متعاقباً کاهش فرآیندهای قضایی خواهد شد.