سرمقاله

آتش‌بس انسانی و آزادی اسرا و ادامه آتش‌بس ‪/‬ سیف الرضا شهابی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • آمادگی ایرانسل برای همکاری با استارتاپ‌ها در حوزه هوش مصنوعی
  • برگزاری رویداد ایران‌هلث با حمایت همراه اول نمایشگاه بین‌المللی ایران هلث با حمایت همراه اول به عنوان نخستین اپراتور سلامت کشور، برگزار می‌شود.
  • اعلام بسته تخفیفی ایرانسل ویژه روز جهانی ارتباطات
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 19463  |  صفحه ۲ | سیاست روز  |  تاریخ: 06 آذر 1402
    ناوشکن دیلمان در حوزه کشف، شناسایی، رهگیری و امداد و نجات توانمندی بالایی دارد
    الحاق ناوشکن دیلمان به ناوگان نیروی دریایی ارتش
    آیین الحاق ناوشکن دیلمان به ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش امروز برگزار می‌شود.
    به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی ارتش، آیین الحاق ناوشکن بومی «دیلمان» به ناوگان شمال و منطقه چهارم دریایی امام رضا(ع) نیروی دریایی ارتش، فردا و با حضور مقامات عالی‌رتبه لشکری و کشوری برگزار می‌شود.
    «دیلمان»، پنجمین فروند از ناوشکن‌های پروژه موج و از کلاس جماران، با طراحی و تحت نظارت نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در مجموعه صنایع دریایی ساخته شده و به ناوگان شمال نیروی دریایی راهبردی ارتش ملحق می‌شود.
    فرمانده نیروی دریایی ارتش کشورمان درباره ویژگی‌های جدیدترین ناوشکن ساخت این نیرو، گفت: ناوشکن دیلمان آخرین مدل کلاس جماران بوده که تجهیزات آن بروز رسانی شده است.
    به گزارش ایسنا، امیر دریادار شهرام ایرانی در جمع خبرنگاران درباره اهمیت دریای خزر برای نیروی دریایی، اظهار کرد: دریای خزر به عنوان دریای صلح و دوستی شناخته شده است و آنچه که امروز به عنوان ناوشکن دیلمان قرار است در دریای شمال الحاق شود، دو محور اصلی دارد. محور اول بحث تامین امنیت کشتیرانی است در بعد ایمنی شناورها چون دریای خزر شرایط خاص خودش را دارد و برای همین باید شناوری مناسب با محیط دریای خزر وجود داشته باشد که بتواند همیشه برای کمک رسانی در صحنه حضور داشته باشد.
    وی افزود: در کنار این چون تمامی مراکز آموزشی نیروی دریایی در شمال کشور هستند، باید یک شناور برای ارتقای مهارت دانشجویان در دریای خبر حضور می یافت.
    دریادار ایرانی ادامه داد: ناوشکن دیلمان آخرین مدل کلاس جماران است اما تجهیزات آن بروز رسانی شده که متناسب با تجربیات ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش است و می تواند به عنوان یک شناور قدرتمند در حوزه های کشف، شناسایی و رهگیری و امداد و نجات توانمندی بالایی دارد.
    فرمانده نیروی دریایی ارتش درباره رزمایش با سایر کشورها گفت: ما در دریای جنوب دو رزمایش در دستور کار داریم. یک رزمایش امداد و نجات با کشور عمان که در این رزمایش از کشورهای دیگر هم دعوت شده و در ادامه یک رزمایش امنیت پایدار داریم که تا سال گذشته با حضور سه کشور انجام می شد و امسال کشورهای بیشتری از قاره های مختلف به عنوان یگان عمل کننده و کشور ناظر در این رزمایش حضور خواهند یافت. محدوده این رزمایش شمال اقیانوس هند خواهد بود.
    امیر سیاری: ناوشکن دیلمان تجهیزات متناسب با فناوری روز دارد
    همچنین معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اهیمت حصور نیروی دریایی در دریایی خزر، گفت: ناوشکن دیلمان تجهیزات به روز و متناسب با فناوری روز دارد.
    امیر دریادار حبیب الله سیاری در گفت و گو با ایسنا درباره امکانات جدیدترین ناوشکن نیروی دریایی به نام دیلمان که به زودی رونمایی خواهد شد، اظهار کزد:روز سی ام بهمن سال ۸۸ که ناوشکن جماران توسط رهبر انقلاب الحاق شد، ایشان فرمودند نمونه های بعدی ناوشکن ها باید از جماران برتر باشد. مفهوم این حرف این است که ناوشکن جدید باید از نظر سامانه سلاح و سایر تجهیزات بهتر از نسل قبلی باشد. دیلمان که یکی از محصولات پروژه موج است باید از نظر فناوری پیشرفته تر از نمونه های قبلی باشد یعنی دیلمان باید از سهند، دماوند و جماران بهتر باشد.
    وی ادامه داد: ما باید از فناوری نوین و بروز استفاده کنیم تا توانمندی ناوشکن خود در نبرد سطحی، هوایی و زیردریایی را ارتقا دهیم و ناوشکن دیلمان از این نظر، تجهیزات به روز و متناسب با فناوری روز دارد.
    امیر سیاری درباره اهمیت به کارگیری دیلمان در دریایی خزر، گفت: ما باید دریای خزر توانمندی داشته باشیم زیرا در هر جا ما توانمندی داشته باشیم، منافع ملی خود را می توانیم حفظ کنیم. ما به اندازه کافی تجهیزات دریایی در جنوب داریم و نیاز است در دریای خزر هم ناوشکن و انواع تجهیزات داشته باشیم تا اقتدارمان را نشان دهیم و اگر اتفاقی افتاد، از منافع خو حفاظت کنیم. نمی توانیم بگوییم چون در یک مرز امنیت وجود دارد پس به نیروی نظامی نیازی نیست. نمی شود روی آینده حساب باز کرد و اگر پیش بینی خوبی از آینده نداشته باشیم، غافلگیر می شویم. ما باید آمادگی نظامی خود را در همه مرزهای زمینی، دریایی و هوایی حفظ کنیم.