سرمقاله

تعدیل در سیاست خارجی، تلطیف در سیاست داخلی / محمدعلی وکیلی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • آمادگی ایرانسل برای همکاری با استارتاپ‌ها در حوزه هوش مصنوعی
  • برگزاری رویداد ایران‌هلث با حمایت همراه اول نمایشگاه بین‌المللی ایران هلث با حمایت همراه اول به عنوان نخستین اپراتور سلامت کشور، برگزار می‌شود.
  • اعلام بسته تخفیفی ایرانسل ویژه روز جهانی ارتباطات
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 19740  |  صفحه ۲ | سیاست روز  |  تاریخ: 11 آذر 1402
    با حضور رییس جمهوری متروی پرند به بهره برداری رسید
    انتظار ۱۸ ساله مردم به سر آمد
    گروه سیاسی - رئیس‌ جمهوری گفت: الحمدالله انتظار ۱۸ ساله مردم به سر آمد، سال گذشته به ایستگاه پرند سر زدم، گزارش‌ها حاکی از توقف کار بوده است که می‌توانست سریع انجام شود.
    سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنبه در مسیر بهره‌برداری مترو پرند با بیان این‌که اساس گزارش‌ها متوسط پیشرفت فیزیکی‌متروی‌ پرند پیش از این، سالی یک‌ درصد بود افزود: در این مدت بخش‌های مختلف از جمله شهرداری تهران، قرارگاه ساندگی، مسوولان پرند دست به دست هم دادند و به این قول یکساله بهتر از آن‌چه وعده دادند عمل کردند، چون این‌جا قرار بود یک خط ۲۰ کیلومتری باشد که به صورت رفت و برگشت یعنی ۴۰ کیلومتر انجام شد.
    وی ضمن شگرگزاری خداوند از کسانی که به وعده خود در تکمیل مترو پرند نقش داشته و زمینه رفاه مردم را فراهم کردند صمیمانه تشکر و خاطرنشان کرد که پرند قریب ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که با مشکل تردد مواجه بوند و این وسیله کمک بزرگی برای آن‌هاست.
    وی توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل و تسهیل تردد مردم را یکی از ضرورت‌های توسعه‌یافتگی دانست و گفت: امروز دولت، وزارت راه، شهرداری و همه دستگاه‌های دیگر دنبال تسهیل زندگی مردم و رفع موانع و مشکلات هستند و گزارش شهردار محترم تهران درباره اقدامات این دستگاه برای توسعه مترو و امکانات حمل و نقل عمومی نیز جای قدردانی دارد.
    وی با بیان این‌که «توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی جزو سیاست‌ها و دستور کارهای اصلی دولت مردمی است»، افزود: دولت با وجود همه تحریم‌ها و فشارها دست از تلاش برای توسعه کشور برنداشته و مصمم هستیم حرکت قطار پیشرفت کشور سرعت گرفته و تداوم یابد. دشمن تلاش می‌کند پیشرفت ایران اسلامی متوقف شود، اما در برابر ملتی با اراده که عزم خود را برای پیشرفت جزم کرده موفق نخواهد شد.
    رئیس‌جمهور با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار روز چهارشنبه ایشان با بسیجیان و تاکید بر حضور در همه عرصه‌ها با روحیه بسیجی و جهادی اظهار داشت: باید از همه کسانی که در هر دوره‌ای در مسیر پیشرفت کشور تلاش کرده‌اند، قدردانی کرد، اما جای این سوال نیز وجود دارد که آیا طرح‌ها و پروژه‌ها با تلاش جهادی و با روحیه بسیجی نمی‌توانست زودتر به سرانجام برسد!
    وی با بیان این‌که «امروز برای قدردانی از دست‌اندرکاران اجرای این پروژه که با روحیه جهادی و بسیجی آن را در کوتاه‌ترین زمان و حتی فراتر از وعده‌ای که داده شده بود، تکمیل کردند، به اینجا آمده‌ام»، تصریح کرد: کارهای بسیاری برای پیشرفت کشور شده، اما کارهای بسیاری نیز باقی مانده و نباید در مسیر خسته و ناامید شویم.
    وی هم‌چنین با بیان این‌که «آنچه امروز در فلسطین می‌بینیم نمایش اقتدار و عزت مردمی مقاوم و صبور است که مقاومت آنها دشمن را مستأصل و درمانده کرده است»، خاطرنشان کرد: کشتن زنان و کودکان از یکسو نشانه درماندگی در مقابل مجاهدان مقاومت است و از سوی دیگر باعث ایجاد تنفری عمیق و گسترده از رژیمی شده که در مقابل چشم جهانیان بیش از 5 هزار کودک مظلوم، بی‌دفاع و بی‌گناه را به شهادت رسانده است.
    رئیسی مقاومت ملت ایران در مقابل فشارهای دشمن را نیز ستودنی توصیف و تصریح کرد: پیشرفت‌هایی که امروز شاهد آن هستیم نتیجه مقاومت ملت ایران است؛ این پیشرفت‌ها نتیجه برکت خداوند به کار و تلاش‌های صورت گرفته با روحیه بسیجی و جهادی است.
    وی همچنین با قدردانی از روحیه همدلی و هماهنگی که امروز در میان بخش‌های مختلف وجود دارد، گفت: امروز بخش‌ها و دستگاه‌های مختلف به جای درگیر شدن به حاشیه‌ها تمام توان خود را صرف تلاش برای سازندگی کشور، خدمت‌رسانی به مردم و رفع مشکلات کرده‌اند و این بسیار ارزش دارد؛ در دولت تصمیم گرفته‌ایم که هرگز دچار حاشیه‌ها نشویم و بر این عزم استوار هستیم.
    ۴۳۰۰ واحد مسکن مهر به بهره برداری رسید
    همچنین ۴ هزار و ۳۸۰ واحد مسکن مهر با حضور رئیس جمهور، به صورت رسمی تحویل متقاضیان شد تا پس از ۱۲ سال چشم انتظاری، پرونده مسکن مهر شهر جدید پرند بسته شود.
    به گزارش ایسنا،  سید ابراهیم رئیسی که صبح پنجشنبه به‌منظور بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی دولت  به شهرستان رباط‌کریم سفر کرده است، ۴ هزار و ۳۸۰ واحد مسکن مهر پرند را افتتاح کرد. با حضور رئیس جمهور کلید هشت واحد مسکونی به صورت نمادین به خانواده‌های متقاضی مسکن مهر تحویل داده شد.
    طرح مسکن مهر شهر جدید پرند از سال ۱۳۸۸ با هدف ساخت بیش از ۹۵ هزار واحد مسکونی شروع شد که در دولت سیزدهم حدود ۱۰ هزار واحد آن نیمه تمام بود و متقاضیان چشم انتظار تکمیل واحدها بودند.
    رئیس جمهوری، ۱۷ آذر ماه ۱۴۰۱، در اولین سفر خود به شهر جدید پرند، ضمن بازدید از پروژه‌های مسکن مهر، بر تسریع تکمیل واحدهای نیمه کاره تاکید کرد و در این راستا بیش از ۶ هزار واحد در پایان سال ۱۴۰۱ افتتاح شد و  ۴ هزار و ۳۸۰ واحد باقیمانده نیز امروز با حضور رئیس جمهوری رسماً به بهره‌برداری رسید تا پرونده این طرح عظیم نیمه تمام بسته شود.