سرمقاله

نیمه پر لیوان و مغالطه‌های اقتصادی / پیمان مولوی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام بسته تخفیفی ایرانسل ویژه روز جهانی ارتباطات
  • افتتاح پروژه‌های ارتباطی ایرانسل با حضور رئیس‌جمهور به مناسبت روز جهانی ارتباطات
  • افتتاح پروژه‌های ارتباطی همراه اول با دستور رییس‌جمهور سایت‌های 5G کشور از مرز ۱۸۰۰ عبور کرد در آستانه روز جهانی ارتباطات، سایت نسل پنجم همراه اول در کتابخانه ملی ایران افتتاح شد تا تعداد سایت‌های 5G کشور از ۱۸۰۰ عبور کند.
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 19870  |  صفحه آخر  |  تاریخ: 12 آذر 1402
    دیترویت، اولین شهر جهان با شارژرهای بی‌سیم سطح جاده!
    در دیترویت برای اولین بار، یک جادهٔ عمومی به شارژ بی‌سیم القایی مجهز شده است که می‌تواند خودروهای الکتریکی را هنگام حرکت شارژ کند. چند سال است که درمورد تکنولوژی شارژ بی‌سیم خودروهای الکتریکی روی جاده می‌شنویم و حالا دیترویت برای اولین بار شارژر بی‌سیم را در جاده‌ای عمومی نصب کرده است. از طریق این تکنولوژی، رانندگان خودروهای الکتریکی بجای آنکه مجبور شوند برای شارژ باطری خودروی خود توقف کنند، سیم‌پیچ‌های القایی زیر جاده‌ها تعبیه می‌شود که می‌تواند به‌صورت بی‌سیم انرژی را به گیرنده‌های نصب‌شده زیر خودرو بفرستد و باطری‌ها را چه هنگام توقف و چه حرکت شارژ کند.
    چنین زیرساختی می‌تواند نیاز به پکیج‌های باطری بزرگ را از بین برده و هزینهٔ ساخت خودروهای الکتریکی را کاهش دهد. علاوه بر این، تکنولوژی موردبحث اساساً نگرانی در مورد شعاع حرکتی خودروهای الکتریکی را هم از بین خواهد برد. در پروژهٔ دیترویت، سیم‌پیچ‌های القایی که ساخت شرکت الکترون وایرلس هستند، زیر سطح جاده نصب می‌شوند. این سیم‌پیچ‌های مسی فقط زمانی فعال می‌شوند که خودرویی مجهز به گیرندهٔ الکترون از روی جاده عبور کند. در این صورت، سیم‌پیچ الکتریسیته را به‌صورت بی‌سیم از طریق میدان مغناطیسی به خودرو ارسال می‌کند.
    این اولین جادهٔ عمومی جهان با شارژر بی‌سیم محسوب می‌شود. این پروژه از طریق همکاری ایالت میشیگان، شهر دیترویت، میشیگان سنترال، فورد، نکست انرژی، DTE و… انجام می‌شود. در ابتدا، از فورد E-Transit مجهز به گیرنده برای جمع‌آوری داده‌ها استفاده خواهد شد. این بخشی از یک آزمایش پنج‌ساله برای تکمیل تکنولوژی در محیط‌های واقعی خواهد بود. البته برنامه‌هایی برای باز کردن این جادهٔ برقی هم وجود دارد و این سیستم در چند سال آینده در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.
    شهردار دیترویت دراین‌باره گفته است: بیش از یک قرن است که دیترویت در سراسر جهان به‌عنوان شهر پیشرو در نوآوری‌های حمل‌ونقل شناخته شده است. ما زادگاه صنعت خودرو، اولین جادهٔ بتنی و اولین چراغ راهنمایی هستیم و امروز می‌توانیم اولین جادهٔ عمومی مجهز به شارژر بی‌سیم در کشور را هم به لیست نوآوری‌ها اضافه کنیم.