سرمقاله

نیمه پر لیوان و مغالطه‌های اقتصادی / پیمان مولوی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام بسته تخفیفی ایرانسل ویژه روز جهانی ارتباطات
  • افتتاح پروژه‌های ارتباطی ایرانسل با حضور رئیس‌جمهور به مناسبت روز جهانی ارتباطات
  • افتتاح پروژه‌های ارتباطی همراه اول با دستور رییس‌جمهور سایت‌های 5G کشور از مرز ۱۸۰۰ عبور کرد در آستانه روز جهانی ارتباطات، سایت نسل پنجم همراه اول در کتابخانه ملی ایران افتتاح شد تا تعداد سایت‌های 5G کشور از ۱۸۰۰ عبور کند.
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 19872  |  صفحه آخر  |  تاریخ: 12 آذر 1402
    چاپ کتابی درباره مهندسی ژنتیک و آینده انسان
    کتاب «رخنه در رمز داروین؛ مهندسی ژنتیک و آینده انسان» نوشته جیمی متزل با ترجمه محمد کرام‌الدینی توسط انتشارات فاطمی منتشر و راهی بازار نشر شد. به گزارش مهر، کتاب «رخنه در رمز داروین؛ مهندسی ژنتیک و آینده انسان» نوشته جیمی متزل به‌تازگی با ترجمه محمد کرام‌الدینی توسط انتشارات فاطمی منتشر و راهی بازار نشر شده است. نسخه اصلی این‌کتاب سال ۲۰۱۹ منتشر شده و ترجمه‌اش، یکی از عناوین مجموعه «کتاب‌های فانوس» است که کتاب‌های علمیِ عمومی این‌ناشر را شامل می‌شود.
    جیمی متزل نویسنده ‌این‌کتاب، متولد ۱۹۶۸ آینده‌نگر فناوری و ژئوپلیتیک، مفسر رسانه‌ای و همکار ارشد شورای آتلانتیک است. او پیش‌تر در شورای امنیت ملی ایالات متحده، وزارت خارجه، کمیته روابط خارجی سنا، نماینده حقوق بشر سازمان ملل در کامبوج، معاون اجرایی انجمن آسیا و مدیر ارشد راهبردی یک‌شرکت زیست‌فناوری فعالیت داشته است. همچنین در حال حاضر در رسانه‌های مختلف درباره امور بین‌الملل، ژنتیک، واقعیت مجازی و ... صحبت یا مطلب منتشر می‌کند. «تاریخچه نسل‌کشی در کامبوج»، رمان‌های تاریخی «در ژرفای دریا» و تریلر علمی‌تخیلی «کد پیدایش و سوناتای ابدی» دیگر کتاب‌های او هستند.
    متزل در کتاب «رخنه در رمز داروین» تلاش کرده با بررسی داده‌ها و اطلاعات، دیدگاه‌هایش از سرنوشت انسان آینده را ارائه کند. اما برخی دیدگاه‌هایش با آموزه‌های دینی و اخلاقی ناسازگارند و نقدهای جدی به آن‌ها وارد شده است؛ به‌ویژه انکار خالق جهان و ترغیب و تشویق مردم به بارداری غیرطبیعی یا دست‌بردن در ژن‌ها برای دستیابی به کودکانی که ویژگی دلخواه دارند. این‌نویسنده هم مانند نویسندگانی چون یوال نوح هراری تفاسیر نادرستی درباره جانشینی انسان برای خدا دارد.
    کتاب پیش‌رو ۱۱ فصل دارد که به این‌ترتیب‌اند: «دیدار داروین با مندل»، «بالا رفتن از نردبان پیچیدگی»، «رمزگشایی از هویت»، «پایان جنسیت»، «بارقه خدا و غبار پریان»، «بازآفرینی جهان زنده»، «دزدیدن بی‌مرگی از خدایان»، «اخلاق مهندسی انسان»، «ما گوناگونیم»، «مسابقه تسلیحاتی نژاد انسان»‌ و «آینده انسان».