صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • آمادگی ایرانسل برای همکاری با استارتاپ‌ها در حوزه هوش مصنوعی
  • برگزاری رویداد ایران‌هلث با حمایت همراه اول نمایشگاه بین‌المللی ایران هلث با حمایت همراه اول به عنوان نخستین اپراتور سلامت کشور، برگزار می‌شود.
  • اعلام بسته تخفیفی ایرانسل ویژه روز جهانی ارتباطات
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 20100  |  صفحه ۳ | جامعه  |  تاریخ: 16 آذر 1402
    استرداد امیر تتلو به ایران؛ چه چیزی در انتظار این خواننده است؟
    آخرین خبرها از بازگشت خواننده جنجالی
    امیرحسین مقصودلو ملقب به تتلو در مرز بازرگان تحویل ایران شد و بلافاصله با دستور قضایی بازداشت شد؛ مهم‌ترین شکات این فرد نوجوانان زیر ۱۸ سال و خانواده‌هایشان هستند.
    به گزارش فرارو؛ یکی از مهم‌ترین اقدامات تتلو که گفته می‌شود باعث گسترش فساد شده فراخوان این خواننده برای حضور نوجوانان زیر ۱۸ سال در محل زندگی‌اش در استانبول بوده است. امیرحسین مقصودلو ملقب به تتلو که چند سال اخیر در استانبول ترکیه زندگی می‌کرد، دیروز بالاخره توسط پلیس ترکیه در مرز بازرگان تحویل ایران با دستور قضایی بازداشت شد.
    لحظاتی پس از بازداشت، مقام قضایی در استان آذربایجان غربی درخصوص تحقیق از اتهامات انتسابی، متهم را تفهیم اتهام و در جهت تکمیل تحقیقات تحویل ضابط قضایی داد.
    بنا بر این گزارش؛ شکات خصوصی این خواننده غیرمجاز شکایت‌های متعددی در دستگاه قضایی علیه وی ثبت کرده بودند. مهم‌ترین شکات این فرد نوجوانان زیر ۱۸ سال و خانواده‌هایشان هستند. افرادی ادعا کرده‌اند که دختران جوان و نوجوانی در منزل این خواننده مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌اند. پیش از این نیز، روایت‌ها و فیلم‌هایی از آزار جنسی امیر تتلو در فضای مجازی منتشر شده است.
    پیش از این نیز در پی انتشار اخباری در فضای مجازی مبنی بر دستگیری امیر حسین مقصودلو معروف به تتلو با شکایت کنسولگری ایران در ترکیه، تسنیم گزارش داده که تتلو به دلیل تشنجی که در کنسولگری ایران در ترکیه ایجاد کرده بود از سوی پلیس این کشور به بازداشتگاه منتقل شده است.
    تتلو در مواضع سیاسی نیز بارها رنگ عوض کرده و در طرفداری از کاندیدا‌های ریاست‌جمهوری هم فعال بوده؛ اگر چه تتلو با خواندن ترانه‌ای در انتخابات ۱۳۸۸ از میرحسین موسوی حمایت کرد و در سال ۹۶ از رییسی. اما تفاوتی آشکاری بود میان این دو حمایت و دومی جنجال‌برانگیزتر بود. چرا که همزمان ابراهیم رییسی در ویدئویی در کنار او نشست و گفت‌وگوی میان آن دو به عنوان بخشی از تبلیغات انتخاباتی منتشر شد.
    درنهایت هم عنوان کرده بود که اگر بخواهد اکنون از کسی حمایت کند از محمود احمدی‌نژاد حمایت خواهد کرد. علاوه بر حاشیه‌هایی که او در حوزه ورزش هم ساخته، در سال ۱۳۹۴ حین مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ در وین، ترانه «انرژی هسته‌ای» هم از او منتشر شد. در ویدئوی این ترانه، این خواننده بر روی یک ناو نظامی ایرانی متن «خلیج مسلح فارس حق مسلم ماست» را خواند. خبرآنلاین در آن زمان نوشته بود که تتلو در این نماهنگ اقدام به اجرای آهنگ بر روی یک ناو جنگی کرده که با توجه به توضیحات پایان نماهنگ به نظر می‌رسد متعلق به ارتش جمهوری اسلامی ایران باشد.
    اما اخیرا نیز سحر قریشی هم اخیرا در کانال یوتیوبی خود مدعی شده که بخشی از تتو‌هایی را که روی بدن دارد، در ویلای تتلو زده است، آن هم تحت شکنجه، کتک و در شرایط نامساعد روحی و روانی. تتلو اخیرا به فرودگاه رفته بود و قصد داشت تا به ایران سفر کند؛ درباره اینکه او چرا با وجود پرونده سنگینش، به دنبال بازگشت به ایران بوده، گمانه زنی‌های متعددی از جمله تعقیب قضایی شاکیانش در ترکیه و بدهی‌اش به کنسرت گذاران مطرح شده است.
    امیر تتلو پیش از این به ده سال حبس و ۷۳ ضربه شلاق محکوم شده بود که پنج سال از این ده سال، حبس تعلیقی است.
    نکته اما این است که به هر روی در دنیای امروز که تبلیغات و رسانه و جذب دنبال‌کننده خود به یک تجارت تبدیل شده است، باید پرسید و بررسی کرد که صفحه مجازی افرادی که توهین، کار معمول‌شان می‌شود و صفحه‌ای که استاندارد‌های جهانی حقوق زنان و کودکان را زیر سوال می‌برد، چرا دنبال‌کننده‌های میلیونی دارد؟ طبیعی است وقتی ساده‌ترین برنامه‌های موسیقایی در کشور ما با معضل مواجه هستند، وقتی برگزاری رویداد‌های فرهنگی و هنری جدی و واجد اهمیت هنری فرصت چندانی برای عرضه خود ند‌ارند و عرصه تعامل فرهنگی و تضارب آرا سوت و کور است، صدا‌های فالش هم به خاطر سر و صدای‌شان جلب‌توجه بیشتری دارند.