صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام عیدی ایرانسل برای نوروز ۱۴۰۳
  • رونمایی از هدیه ویژه همراه اول برای سفرهای نوروزی دور دنیا
  • آغاز جشنواره نوروزی لنز ایرانسل با جوایز ویژه
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 2087  |  صفحه ۱  |  تاریخ: 04 دی 1401
    مسکو:
    آمریکا تحقیقات سلاح بیولوژیکی خود را از اوکراین منتقل می‌کند
    رئیس نیروهای دفاع بیولوژیکی هسته‌ای و شیمیایی روسیه گفت که پس از کشف عملیات آزمایشگاه‌های تحت حمایت ایالات متحده در اوکراین، پنتاگون مشغول انتقال تحقیقات خود در زمینه سلاح‌های زیستی به سایر کشورهاست.
    به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری راشا تودی، «ایگور کریلوف»، فرمانده نیروهای دفاع بیولوژیکی هسته‌ای و شیمیایی روسیه امروز (شنبه) گفت: پنتاگون فعالانه در حال کار برای انتقال پروژه‌های تحقیقاتی ناتمام خود به کشورهایی در آسیای میانه و شرق اروپاست.
    او افزود، آمریکایی‌ها همچنین در حال تقویت همکاری با کامبوج، سنگاپور، تایلند، کنیا و برخی از کشورهای دیگر در هند و اقیانوس آرام و آفریقا بوده‌اند، به طوری که «وزارت دفاع ایالات متحده بیش از همه به کشورهایی علاقمند است که قبلاً آزمایشگاه‌هایی با سطح بالایی از مهار زیستی داشتند.»
    به گفته این فرمانده، داده‌های مربوط به عملیات «غیرقانونی» آزمایشگاه‌های تحت حمایت ایالات متحده در اوکراین در کنفرانس سازمان منع سلاح‌های شیمیایی که بین ۲۸ نوامبر تا ۱۶ دسامبر در ژنو برگزار گشت، ارائه شد.
    او خاطرنشان کرد: این شامل شواهد مستندی است که نشان می‌دهد کار با اجزای سلاح‌های بیولوژیکی و مطالعات پاتوژن‌های عفونت‌های خطرناک و مهم که به لحاظ اقتصادی سودآور هستند، در خاک اوکراین با حمایت مالی، علمی، فنی و پرسنلی ایالات متحده انجام شده است.