صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • برگزاری رویداد ایران‌هلث با حمایت همراه اول نمایشگاه بین‌المللی ایران هلث با حمایت همراه اول به عنوان نخستین اپراتور سلامت کشور، برگزار می‌شود.
  • اعلام بسته تخفیفی ایرانسل ویژه روز جهانی ارتباطات
  • افتتاح پروژه‌های ارتباطی ایرانسل با حضور رئیس‌جمهور به مناسبت روز جهانی ارتباطات
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 20917  |  صفحه آخر  |  تاریخ: 03 دی 1402
    شکایت های ۲ رقیب و رییس مجمع نظاره گر! ‪/‬ عبدالله دارابی
    همین چند وقت پیش بود که در پی صدور بیانیه‌های متقابل ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس علیه یکدیگر، وزیر ورزش و جوانان از رییس فدراسیون فوتبال خواست که به مدیران دو باشگاه جهت توقف این رویه نه چندان درست تذکر دهد، اما این روند نه تنها متوقف نشد، بلکه بلافاصله بعد از دربی با حدت و شدت بیشتری از سوی طرفین و با تعداد بیشتری ازسوی یکی از آنها، در قالب بیانیه و شکایت توسعه یافت!! این بار دامنه شکایت ها از رقیب نیز فراتر رفته و شامل داور، رییس کمیته داوران، گزارش گر بازی و... هم شده است!
    هدف از این شکایت‌ها چیست و چقدر منطبق بر واقعیت و ادله مستدل است؟ با توجه به غلبه احساسات هیجانی و رقیب ستیزی بر عقل و منطق، رویه معمول ناشی از تفکر غلط حاکم نزد برخی مسوولان دو باشگاه در سال های اخیر و شرایط آنها، هدف اولی و اصلی کوبیدن رقیب، برتری در فضای رسانه‌ای و مجازی، ایجاد فشار برای امتیازگیری از ارکان فوتبال و بهره برداری مدنظر از حاشیه سازی هاست، لاجرم بیشتر موارد مطروحه در شکایت ها چون مبتنی بر موارد ذکر شده است از حیث انطباق بر واقعیت و ادله مستدل، چندان قابل اعتنا نمی‌باشد! نکته تعجب انگیز و خنده آور ماجرا این است که؛ برخی مواردی که تحت عنوان توهین و زیر سوال بردن ارکان فوتبال توسط رقیب، مورد شکایت دیگری واقع شده، شاکی خود نیز مرتکب آن شده است و حتی یکی از شاکیان به صورت مبسوط تری نسبت به متشاکی!
    در روزگاری که باشگاه های آسیایی برای دستیابی به پیشرفت ها و افتخارات جدید، به دنبال فراهم نمودن یا افزایش اسباب بزرگی کردن هستند، باشگاه های بزرگ ما نیز از طریق بیانیه و عریضه در جستجوی پیشرفت و افتخارند؛ زهی خیال باطل!
    چقدر اسفناک است که وزیر ورزش به عنوان متولی و رییس واقعی مجمع این ۲ باشگاه مطرح، نقش نظاره گر  را نسبت به رفتارهای بچه گانه و حاشیه دار آنان دارد و دریغ از برخوردی قاطع، اقدامی بایسته و حتی تذکری کارساز و جدی! سکوت خطرناکی که میدان را برای  به بیراهه بردن دو باشگاه پرطرفدار ایران توسط مسوولانی که چند صباحی مستاجر این باشگاه‌ها هستند فراخ تر ساخته و می سازد، چندان که لابد خود را مالک و باشگاه را ملک شخصی خود فرض کرده اند!
    آقای هاشمی! چقدر دیگر جای تنزل و پسرفت برای شان قائلید که نظاره گری و سکوت در قبال افزایش رفتارهای بی ثمر و حاشیه ای مسوولان شان به جای اقدامات سازنده را مجاز و بی نیاز از برخورد موثر خود به عنوان متولی دو باشگاه می دانید؟ فراموش نکنید که شما هم امانتدارید کیومرث خان!